Gå til innhold

Fra video til PC


Anbefalte innlegg

Jeg har litt problem med overføring fra kamera til pc...

 

Det er så at når jeg spiller filmen over til datamaskinen, så er det som om filmen blir kortet ned på en måte. Kan virke som om ikke datan får alle "bilderammene" inn til seg, men at noen blir sløyfet i overførselen slik at når jeg spiller av den filmen jeg har fått inn på datan, så blir det som en god gammeldags "fortfilm/stumfilm".....

 

Bruker Firewire og har prøvd både med Windows og Pinnacle som program på pc'n.

 

mvh

ew

 

Edit: Glemte å føye til at jeg har ett JVC GR-DVL157E

Endret av einwii
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du bør sjekke lese- og skrivehastigheta på harddisken du nytter til redigering. Denne bør helst ikke være den samme som operativsystemet er på.

 

Forutsetter at du nytter Studio 9. Når du har åpnet dette programmet går du videre via Capture - Settings - Capture Source og kjører "Test Data Rate". Denne bør være så høy som mulig opp mot 50.000 kbyte/s. Alt under 10-15.000 gjør at programmet kan misse noe under capture.

 

For å kjøre færrest mulige prosesser som mens Studio 9 er i gang, burde du bruke programmet "Enditall2". Dette hjelper deg med å avslutte ressurskrevende og tildeløs unødvendige prosesser. Dette har tidligere vært gratis så det kan være mulig du finner det ett sted....

 

Leif

Lenke til kommentar

Kjørte "Test date rate", og den ligger på ca 24-25000 på lese og 32000 på skrive.

har no oppgradert til Studio 9, men det hjalp desverre ikke.... :(

I løpet av 20 sekunder med innspilt video på datan, hadde den forkastet over 1800 bilde rammer.

 

Problemet ligger ikke i spyware og virus, det er sjekket ut.

 

Noen andre innstillinger som kan være feil på datamaskinen?

 

Kan problemet ligge i Firewire kortet? Det ble innstalert av meg etter kjøp av maskin. Kan jeg ha koblet det feil på noen måte?

 

Takker for svar allerede avgitt, men vil til bunns i dette, og er glad for alle nye innspill..... :yes:

 

ew

Lenke til kommentar

Gjør et forsøk med å flytte kortet til en annen kortplass, evt. prøv et annet kort. Har aldri opplevd eller vært i nærhete av så mange forkastede bilder.

 

Dette har ikke noe med Studio 9 å gjøre. Feilen må ligge i operativsystemet/hardware.

 

Leif

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

No har jeg prøvd å bytte kortplass, og jeg har prøvd kortet på en annen maskin, der fungerte alt som det skulle. Firewire kortet fungerer altså slik det skal.

Da gjennstår hardware eller opsystem.

 

Noen som har tanker om hva det kan være?

 

ew

Lenke til kommentar

Prøv med gratisprogrammet WINDV.

Det er et knøttlite program som overfører ifra kamera til maskina, dvs du slipper å ha STUDIO 9 oppe å gå.

Steng ned alle programmer som tar av ressurser, capture helst til en disk som ikke OS ligger på.

Hastigheten på disken står som oftest på selve disken, du BØR ha en 7200 disk.

Sjekk at DMA er slått på IDE kontrolleren (kontrollpanel-system-hardware-enhetsbehandling)

 

Du har vel minst 1ghz CPU og 500 MB ram, helst det dobbelte ?

Lenke til kommentar

På IDE kontrolleren, står det ingenting om DMA? Vil det da si at den ikke er slått på? Eller har jeg ikke noe slikt? Hva er det?

Det som står ved min IDE kontroller, er følgende:

IDE ATA/ATAPI-kontollere

 

Med undergrupper:

Primær IDE-kanal

Sekundær IDE-kanal

Standar Dual PCI Channel IDE-kontroller

 

Kan også legge til at når jeg spiller av filmen på datan, ikke tar opp altså, men bare spiller av, så skjer det samme, at ikke alle bilderammene vises.

 

ew

Lenke til kommentar
Kan også legge til at når jeg spiller av filmen på datan, ikke tar opp altså, men bare spiller av, så skjer det samme, at ikke alle bilderammene vises.

 

ew

Hmm, merkerlig. Har det samme problemet, I enkelte klipp når jeg har spilt de av blir det helt hakkete og det blir da helt ubrukelig film. Men det har da ikke stått at den har kastet noen bilderammmer :hmm: .

Lenke til kommentar
På IDE kontrolleren, står det ingenting om DMA? Vil det da si at den ikke er slått på? Eller har jeg ikke noe slikt? Hva er det?

Det som står ved min IDE kontroller, er følgende:

IDE ATA/ATAPI-kontollere

 

Med undergrupper:

Primær IDE-kanal

Sekundær IDE-kanal

Standar Dual PCI Channel IDE-kontroller

 

Kan også legge til at når jeg spiller av filmen på datan, ikke tar opp altså, men bare spiller av, så skjer det samme, at ikke alle bilderammene vises.

 

ew

Høreklikk primær, velg egenskaper, velg avansert, der skal det stå, gjør det samme på sekundær.

Lenke til kommentar

På primær, så står det to enheter, Enhet 0 og enhet 1.

På enhet 0, så står det; Overføringsmodus: DMA hvis tilgjenglig, og; Gjeldene overføringsmodus: Ultra DMA-modus 5.

På enhet 1, står det; Overføringsmodus: DMA hvis tilgjenglig, og; Gjeldene overføringsmodus: Gjelder ikke.

 

Kan det da være på den enhet 1 det er noe feil?

Og i så fall, hvordan slår jeg den på, slik at den gjelder?

 

ew

Lenke til kommentar

To enable DMA mode using the Device Manager

 

1. Open Device Manager.

 

2. Double-click IDE ATA/ATAPI Controllers to display the list of controllers and channels.

 

3. Right-click the icon for the channel to which the device is connected, select Properties, and then click the Advanced Settings tab.

 

4. In the Current Transfer Mode drop-down box, select DMA if Available if the current setting is "PIO Only."

If the drop-down box already shows "DMA if Available" but the current transfer mode is PIO, then the user must toggle the settings. That is:

 

• Change the selection from "DMA if available" to PIO only, and click OK.

• Then repeat the steps above to change the selection to DMA if Available.

Lenke til kommentar

Desverre, så fikk jeg ikke forandret det. Fortsatt så står gjeldene overføringmodus på enhet 1 som gjelder ikke.

 

ew

 

Edit:Kan legge til at på Enhet 0, er Enhetstype stilt på Automatisk gjennkjenning, uten mulighet til å forandre det, mens på Enhet 1, så står den på det samme, men har mulighet til å forandre til "Ingen" i dropboksen....

 

ew

Endret av einwii
Lenke til kommentar

For repeated DMA errors. Windows XP will turn off DMA mode for a device after encountering certain errors during data transfer operations. If more that six DMA transfer timeouts occur, Windows will turn off DMA and use only PIO mode on that device.

 

In this case, the user cannot turn on DMA for this device. The only option for the user who wants to enable DMA mode is to uninstall and reinstall the device.

 

Windows XP downgrades the Ultra DMA transfer mode after receiving more than six CRC errors. Whenever possible, the operating system will step down one UDMA mode at a time (from UDMA mode 4 to UDMA mode 3, and so on).

 

If the mini-IDE driver for the device does not support stepping down transfer modes, or if the device is running UDMA mode 0, Windows XP will step down to PIO mode after encountering six or more CRC errors. In this case, a system reboot should restore the original DMA mode settings.

 

All CRC and timeout errors are logged in the system event log. These types of errors could be caused by improper mounting or improper cabling (for example, 40-pin instead of 80-pin cable). Or such errors could indicate imminent hardware failure, for example, in a hard drive or chipset.

Lenke til kommentar
Er veldig glad for all hjelp Superjokka, men er nærmest grønn på data, hvordan tar jeg en system reboot?

 

ew

Slå maskina av og på igjen :thumbup:

 

Hvordan er diskene koblet opp på maskina di ?

 

Har du 2 disker koblet på IDE1 kabelen eller 2 disker hvor hver enkelt er på hver sin kabel ?

 

Eller har du kun en disk ?

Lenke til kommentar

Hei, sitter her og skal kopiere en familievideo over på dvd, bruker pci express tv-tuner kort (ati sapphire550 pro)...

Starter filmen og alt virker tilsynelatende fint, bilde glir glatt men lyden hakker.

hva er galt da??

DMA er satt på hvis mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...