Gå til innhold

Bærbar som medialink?


Anbefalte innlegg

Nå har dama satt hardt mot hardt. Den stasjonære skal ut av stua. Det som ga nådestøtet var viftestøyen (cool'n'quiet my ass).Spørsmål: Hvordan skal jeg best ivareta mine multimediainteresser i den nye hverdagen? Har sett på diverse medialinker, og tenker trådløs overføring mellom pc - medialink og deretter TV - stereo. Dette koster noen tusenlapper og er etter min mening ikke en ideell løsning. Er det bedre å spytte opp noen tusenlapper til og bruke en bærbar som medialink, og er det i tilfellet noen anbefalinger der ute? Lyd er viktigst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg så rå på lyd og bilde, men kjerringa mi er også allergisk mot viftesus :cry:

 

Jeg har pc'n stua bort på et rom, kobla til en trådløs ruter. Pc'n streamer musikk, film, bilder ut i stua trådløst til denne. Det trådløse nettverket på dvd-spillern suger, så jeg bruker en sånn bridge. Med litt justeringer funger det stabilt og fint.

 

Løsningen koster under 2 høvdinger og funker greit, jaffal for meg.

Er sikkert mange andre løsninger og.

 

Får du en bærbar som er musestille da? Er gjærne ei vifte som må bråke litt når det blir varmt.

Lenke til kommentar

Jeg bruker xbox med xbmc til det formålet for tiden. Men er noe viftestøy når den er i gang, så orker ikke ha den i gang 24x7. Apple sin mac mini er en god kandidat for meg. Dønn lekker, helt stille, nettverk, dama digger mac... :) Ellers så lanseres jo xbox 360 neste helg. Den kommer også i en "media" versjon, dvs har en del koblinger mot xp media center.

 

Om det kun er lyd så kunne du kanskje bruke USB over ethernet: http://www.datormagazin.se/news/news.jsp?n=4004 ? Så kobler du i et usb lydkort i den. Burde funke, men ikke skyt meg om det er totalt misslykka. :)

 

Biggus: den kiss saken, browser den i nettverks shares? Eller må du ha et eget program på pcen som streamer til den?

Endret av eriktar76
Lenke til kommentar

Xbox med Samsung/seagate-harddisk (evnt org. seagate disk hvis du kun skal bruke som mediacenter og streame fra nettet) og 80mm fan-mod så er det en veldig kurant løsning som jeg har valgt. Xboxer går jo for rundt 1000-lappen nå og får vel modda den for rundt 500,-. AV-pack for digital-lyd og scart (ikke den teite orginal shiten) for 200,- så er du i boks.

 

 

edit: skrivefeil

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...