Gå til innhold

6680 vs. 6681 - enkelt valg?


Anbefalte innlegg

Synes 6681 har kommet litt i skyggen av "storebroren" 6680. Jeg er ikke i tvil om hvem jeg vil velge. Her ser du hvorfor:

 

1.Den er ganske enkelt mye penere. Uten det store kameraet i hjørnet på telefonen som ødelegger helhetsinntrykket og designen.

 

2. Hva er vitsen med videosamtaler? Dårlig og hakkete kvalitet. Noe som det også kommer til å oppstå mye problemer med siden det er så ny teknologi.

 

3. 6681 støtter et par nye Nokia-tilbehør som f. eks Nokia Lydadapter AD-15, som gjør det mulig å høre på mp3-filene med vanlige 3,5 mm øretelefoner.

 

Så hva er egentlig bra med 6680, eller for å formulere meg bedre; hva er egentlig bedre på 6680 enn på 6681?

 

Og noen som vet hvorfor 6681 kommer så mye senere enn 6680, og evt. når den kommer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6680 = 6681 med 3g =)

 

Trenger du ikke 3g (og kameraet i front) så trenger du ikke 6680. Grunnen til at 6681 kommer senere er vel for å få solgt mer av 6680.

 

Uansett så ser ikke jeg heller poenget med 3g, er litt håpløst å holde telefonen foran ansiktet og preike inn i den mens man går nedover gata (lyktestolper?). Så må de du ringer til ha 3g telefon og så må du og de ha 3g dekning. Det krever jo også telenorabbonoment pga netcom ikke er ferdig. (chess bruker vel telenornettet og kan kanskje ha 3g tilgjengelig (tror jeg leste at de skulle ha det ut mai eller noe gratis, deres jobb å søke =) )

Lenke til kommentar

Ja netopp, tror videotelefoni er en slik teknologi som man bruker litt i starten, og så blir glemt. De fleste som snakker i telefon i dag gjør andre ting enn å snakke samtidig, og det er ikke lett å f.eks spise en softis, snakke, se på den du snakker med og styre unna motgående personer på en tett befolket gate.

 

Den er vel heller ment for tider du har god tid til å snakke, men jeg kan ikke helt se poenget med å SE den du snakker til. Som oftest vet du hvem det er og hvordan vedkommede ser ut, og det er ingen vits i å se et tryne som snakker når du ikke trenger det.

 

Tror forresten også at mange ønsker å være anonyme når de ringer, slik at ikke hvem som helst kan se hvordan de ser ut. Og om det er noe du absolutt må vise til noen så er det ikke verre en å ta et stillbilde og sende det som MMS.

Lenke til kommentar

Det eneste som taler for å kjøpe 6681 er prisen.

 

Men med 6681 har du ikke mulighet for å ta imot videosamtale,

hvis noen skulle ønske ringe deg.

 

Min personlige mening er at både 6680/6681 fremdeles er for store telefoner.

 

Ville kanskje ha ventet på SE K600 eller Samsung Z500?

 

http://www.gsmarena.com/samsung_z500-1050.php

 

http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_k600-1043.php

 

PS. det faktisk helt gratis å ringe med video på TelenorMobil...

også med Kontantkort :)

Lenke til kommentar

Som jeg sa før synes jeg 6681 er finere enn 6680 pga. mangelen på front-kamera. Dessuten støtter 6681 og IKKE 6680 endel nytt tilbehør fra Nokia.

 

Admin'c: Du illustrerer muligheten til å streame radio fra hytta osv. Da er det viktig å tenke på at forskjellen mellom EDGE og UMTS ikke er noe stor. er vel ca 300 mot 500 kB/sek? Dessuten er det faktisk mulig å streame rado fra hyttta nå. Med EDGE. Ikke 3G. (med mindre du har hytte i Bergen, Trondheim eller Oslo)

 

Og er du villig til å betale 30 kr (som er maksprisen) per dag for å høre på radio. (30 x 365 = 10 950 kr!)

Lenke til kommentar
PS. det faktisk helt gratis å ringe med video på TelenorMobil...

også med Kontantkort

 

¹) I en introduksjonsfase er startpris per samtale og samtalepris per minutt lik kr. 0,-

 

Det har du helt rett i, men som de fleste vet, er dette bare et lokketilbud til å kjøpe 3G-telefoner og få flest mulig til å begynne å bruke det før de skrur på prisene. Men er jo fint for dem som har 3G-telefoner så lenge det varer da.

Endret av kvork
Lenke til kommentar
Som jeg sa før synes jeg 6681 er finere enn 6680 pga. mangelen på front-kamera.

Smakssak som er unødvendig å diskutere, da alle kan ha helt ulike syn på hva som gjør en mobils forside fin.

 

Dessuten støtter 6681 og IKKE 6680 endel nytt tilbehør fra Nokia.

Sier ikke at du tar feil, men vil gjerne se noen kilder som bekrefter det du skriver der.

 

Og er du villig til å betale 30 kr (som er maksprisen) per dag for å høre på radio. (30 x 365 = 10 950 kr!)

Nå er man da ikke på hytta 365 dager i året heller :) Kjøper man seg en telefon til 4-5 tusen kroner bør man tillate seg litt luksus. Uansett ville jeg aldri streamet radio eller lignende på mobilen før prisen endrer seg drastisk.

 

Selv er ingen av mobilene aktuelle for meg, men om jeg ville kjøpt en av dem hadde jeg slengt på noen hundrelapper og gått for 6680. Greit nok, jeg kommer sjelden til å bruke videosamtale, men jeg vil likevel gjerne ha støtten om det skulle være en sjelden situasjon jeg trengte det.

 

edit: Når vi først er inne på midlertidige priser, så er det vel liten tvil om at prisen for nedlastning på mobil vil synke etterhvert som tiden går og det blir større 3g-konkurranse i Norge.

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Grrr, jeg hater plastdeksler, den 6680'en jeg prøvde var skikkelig skrøpelig - du betaler ikke et par tusen for å få et plastdeksel på baksiden som sklir opp og ned! Har ikke Nokia lært av feilene med Matrix-telefonen (7710)? Håper de skjerper seg med N-serien!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...