jrppp Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 (endret) Er det ingen av di andre kundene hos salten bredbånd som klager over linja?? Min linje som er 4mbit/4mbit er som 4mbit/0,1mbit. Hvis jeg tar en tptest på linja er alt ok, men hvis jeg bruker noe slag av p2p forsvinner hastigheten. Har snakket med Salten bredånd om dette, di er klar over problemet, di skylder på for mye p2p trafikk, men jeg kunne bare si opp linja, men jeg har jo betalt 3900 for å få drittn i huset, og det kan jeg ikke få tilbake. Og etter det jeg kan lese på forumet så er det flere som leverer fiber, salten bredbånd har vell samme type linje som Lyse. Hadde jeg visst dette, hadde jeg aldri blitt kunde hos sbnett. Vurderer vanlig adsl, da jeg vil få mer igjen for pengene. Kan bare leverandørene av bredbånd gjøre som di vil?? Endret 6. mai 2005 av jrppp
agvg Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Har snakket med Salten bredånd om dette, di er klar over problemet, di skylder på for mye p2p trafikk, men jeg kunne bare si opp linja, men jeg har jo betalt 3900 for å få drittn i huset, og det kan jeg ikke få tilbake. De må da ha en bedre forklaring enn dette? Sperrer de aktivt med filtre eller hva gjør de? Hvilken IP får du? Har du en ordentlig IP inn mot maskinen din?
jrppp Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 (endret) Har snakket med Salten bredånd om dette, di er klar over problemet, di skylder på for mye p2p trafikk, men jeg kunne bare si opp linja, men jeg har jo betalt 3900 for å få drittn i huset, og det kan jeg ikke få tilbake. De må da ha en bedre forklaring enn dette? Sperrer de aktivt med filtre eller hva gjør de? Hvilken IP får du? Har du en ordentlig IP inn mot maskinen din? Regner med at di har ett slaks filter, di vil jo ikke si så mye om det. Har egen ip. Di skylder på for mye p2p trafikk, regner da at det ikke kun er meg det gjelder. Men er du kunde hos dem, prøv å test linja på f.eks dc++, maks 20kb/s i opplast. Har testet dette på en privat hub, det var en annen kunde hos sbnett som prøvde, fikk en annen og, fra en annen leverandør. Eneste porten som funker til slikt er port 21, men det er vell ikke lenge til den og er nedsatt hastighet på. Endret 6. mai 2005 av jrppp
agvg Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Regner med at di har ett slaks filter, di vil jo ikke si så mye om det. De bør gjøre rede for hva de selger til folk, send brev eller mail og be om info om dette i og med dette er avgjørende for om dette er et fullverdig produkt eller ei. Hvis de i praksis leverer web og mailtilgang så burde de ha dette i klartekst i vilkårene sine.
jrppp Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 Regner med at di har ett slaks filter, di vil jo ikke si så mye om det. De bør gjøre rede for hva de selger til folk, send brev eller mail og be om info om dette i og med dette er avgjørende for om dette er et fullverdig produkt eller ei. Hvis de i praksis leverer web og mailtilgang så burde de ha dette i klartekst i vilkårene sine. Enig med deg. Di leverer jo bredbånd, internett, telefon og tv. Men står ingen plasser at di kan sette ned hastigheten til kundene hvis for mye trafikk. Sånn jeg fikk det forklart var at di hadde en viss bandbredde til p2p. Hvis det var mange kunder som brukte p2p samtidig vil hastigheten bli lavere. Men kanskje det er slik alle leverandører har det??
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 (endret) Det er jo helt latterlig. Når de selger 4/4 linje så burde de jo ha linje selv til å levere det. Kan jo faen ikke la andre lide fordi enkelte laster mye med p2p. Burde jo og være et fett hva en laster med. Om det er ftp eller p2p eller ja... Trodde bruk av linje var bruk av linje jeg. Uansett åssen program som blir brukt Endret 6. mai 2005 av tonna
Jankee Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Om du får oppload lik eller tilsvarande den som sbnett tilbyr ved f.eks dinsides surfometer (opp og ned) så leverer dei den linja som du betaler for, p2p-programvare har nok dei rett til å sperre portene til ut frå forskjellige hensyn. Men når det i kontrakten at port xx og prt yy skal vere åpen så er det noko heilt anna. Slik lovverket er i Noreg no så er det vel lov å laste ned med ikkje dele, ved å sperre nokre porter hinderer ISPen har kunder begår lovbrudd som dei kan vere ansvarleg for.
jrppp Skrevet 6. mai 2005 Forfatter Skrevet 6. mai 2005 Om du får oppload lik eller tilsvarande den som sbnett tilbyr ved f.eks dinsides surfometer (opp og ned) så leverer dei den linja som du betaler for, p2p-programvare har nok dei rett til å sperre portene til ut frå forskjellige hensyn.Men når det i kontrakten at port xx og prt yy skal vere åpen så er det noko heilt anna. Slik lovverket er i Noreg no så er det vel lov å laste ned med ikkje dele, ved å sperre nokre porter hinderer ISPen har kunder begår lovbrudd som dei kan vere ansvarleg for. Ja hvis det er slik, er det jo bare tull å få fiber og lignende, er jo adsl som er tingen da.
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Går det ikke ann å forwarde portene elns?
agvg Skrevet 6. mai 2005 Skrevet 6. mai 2005 Slik lovverket er i Noreg no så er det vel lov å laste ned med ikkje dele, ved å sperre nokre porter hinderer ISPen har kunder begår lovbrudd som dei kan vere ansvarleg for. Tvilsom tolkning, da bør de gjøre kundene oppmerksome på hva de selger og at dette ikke er en fullverdig linje. Det er vel ikke ISP som begår lovbrudd i så måte og det er heller ikke deres jobb og sperre vilkårlige porter og tjenester utfra tanken om at det er til kundens beste. Det er jo helt greit at de gjør det så lenge slikt kommer tydelig frem i markedsføringen av tjenesten, gjør det ikke det synes jeg det er uhørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå