Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

VW Golf 1 Problemer med 1.gir og revers


Anbefalte innlegg

Har lånt meg en Golf som jeg vurderer å kjøpe, men de er noe rart med girvekslingen, den vil nesten ikke i 1.gir så den havner helst i revers når jeg prøver å sette den i 1.

 

Jeg må trykke girstangen litt ned og lirke den i 1. og det er samme bevegelsen og metoden for å få den i revers... Det er lite ideelt i rundkjøringer og lyskryss

 

Kan det være noe som er veldig lett å rette på eller høres dette ut som noe seriøst som koster mye å reparere? Alle andre gir veksler problemfritt og den går som ei kule.

Endret av Hoax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oi, et bilteknisk spørsmål jeg kunne svare på.

Go meg!

 

En kamerat av meg hadde akkurat det samme problemet, han bytta stengene og leddene som går fra girspaken til girkassa.

Han fortalte meg at det var et vanlig problem på golfene.

Han gjore det selv, men det var aldri i verden noe jeg kunne klart, som ikke er i nærheten av bilkyndig.

Kommer vist av slitasje har jeg hørt.

 

Er nok ikke helt til å stole på når det kommer til bil ting, men dette var det jeg har hørt, du bør kanskje skjekke med noen av de andre her først.

Lenke til kommentar

Enig med Darksun.

Giroverføringene er noe herk på gamle golfter. Blir slitt og upresis. Har prøvd en 2'er Golf der jeg nesten aldri klarte å få bilen 1. gir. Ble enten tredje eller revers. Girspaken var en real rørepinne.

 

Er det stag eller wire-overføring på golf?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...