Gå til innhold

Pakka filer med "Falsk" størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har i det siste lastet ned flere Zippa filer som som har mye mindere størrelse når man pakker de ut enn når de er pakka..

Er ikke sikker på om alle filene har slutta med filtypen .ace, men har kanskje ikke noe å si. Hva kan være grunnen til dette?

Siste fila jeg lasta ned var på 1 gig og når jeg pakka den ut var den bare litt over 20 meg. Er jo en ganske vill forskjell spør du meg. Og hva i helvete er vitsen med å pakke det hvis fila blir så jævla mye større? :mad::hmm:

Endret av beeed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøver du å pakke noe som allerede er komprimert (MP3, MPG, AVI, PNG, JPG, GIF, ZIP, ACE, RAR, CAB, PAK, PK3 etc) så vil det eneste du åpnår være å legge til en masse ubrukelige tilleggsopplysninger.

Det kan også være at filer ikke er som de skal (CRC checksumen er annerledes en det som blir generert av data, som gir Cyclic redundancy check error) og da vil enten zip programmet avbryte, eller hoppe over den fila det er noe galt med (siden det ike står det samme der, som det gjorde når fila ble pakket)

Alle pakkeprogrammer fungerer mer eller mindre helt likt, eneste forskjellen kan være størrelsen på "ordboka" til LZH/LZW algoritmen (den ligger vanligvis på max 1024 kbyte i Winzip, men det kan variere)

ACE er et relativt gammelt format(Du kan ikke lage filer større en 2048 k som er maksimum du kan lagre på en diskett med riktig formatering).

Husker tidene da ARJ var vanlig.

Skrevet
Siste fila jeg lasta ned var på 1 gig og når jeg pakka den ut var den bare litt over 20 meg. Er jo en ganske vill forskjell spør du meg. Og hva i helvete er vitsen med å pakke det hvis fila blir så jævla mye større? :mad::hmm:

Virker mest som arkivet/filen som var pakket var korrupt... :ermm: Slikt skal ikke skje normalt sett, at den pakkede filen er 980mb større enn originalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...