Gå til innhold

Excel fil med to arbeidsbøker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei fikk en excel fil på mail her om dagen og oppdaget at filen inneholder 2 arbeidsbøker. IKKE arbeids ARK men 2 forskjellige BØKER, hvordan er dette mulig? Ble bare litt nysgjerrig, og lurer også på hvordan man kan få slettet den ene boka? for det er kun en kopi av den andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går vel an å sette inn nye arbeidsbøker. gjør det ikke? forresten: denne posten er feilplassert. den skal egentlig i programvare katogorien.

Skrevet

Når jeg åpner filen så legges det 2 oppgave vinduer på taskbaren. Sånn at jeg kan "toggle" mellom de, akkurat som om man har 2 forksjellige excel filer oppe. Men det er kun EN fil. Har prøvd å åpne/lukke den mange ganger nå og akkurat det samme skjer.

Jeg bare lurer på hvordan dette er mulig. Aldri vært borti det.

Skrevet

Det er ikke to arbeidsbøker, det er to vinduer. Det er helt vanlig å åpne større arbeidsbøker i to ulike vinduer slik at man enkelt kan skifte mellom ulike deler av arbeidsboken. For å åpne et nytt vindu med den samme arbeidsboken klikker man Vindu -> Nytt vindu. Det nye vinduet vises da som en egen knapp på verktøylinjen. Hvis man lagrer og lukker filen med to vinduer åpne vil den åpne begge vinduene når filen åpnes igjen. En liten detalj: Om du åpner den ved å dobbeltklikke på filen uten at Excel er i gang så vises den fortsatt med to knapper på oppgavelinjen. Åpner du den fra Excel (f. eks. Fil -> Åpne) vises det som en knapp på oppgavelinjen og du må bruke Vindu-menyen for å veksle mellom vinduene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...