Gå til innhold

stillere Superorb


Rocket

Anbefalte innlegg

Jeg har et abit Kt7a-raid - duron800 system som jeg kjøler ned med en thermaltake SuperOrb. jeg bruker bare den underste vifta, men problemet mitt er at jeg synes det bråker noe forferdelig! (antagelig pga mitt bittelille jalla-kabinett)

er det noen som har en enkel og god måte å få dette litt stillere uten å svi av processoren?

 

på forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2001-11-22 11:04, Rocket skrev:

Jeg har et abit Kt7a-raid - duron800 system som jeg kjøler ned med en thermaltake SuperOrb. jeg bruker bare den underste vifta, men problemet mitt er at jeg synes det bråker noe forferdelig! (antagelig pga mitt bittelille jalla-kabinett)

er det noen som har en enkel og god måte å få dette litt stillere uten å svi av processoren?


på forhånd takk


 

Du kan jo prøve med en motstand, men hold øye med temperaturen. Super Orben er ikke kjent for å være verdens beste kjøler, så jeg tviler på at den takler lavere temperatur..

 

For å få stillegående PC, hvertfall med stillegående CPU vifte, så er det Zalman som er tingen (hvis du ikke skal punge ut 10% av månedslønna..)..

Enten Zalman CNPS 5001-Cu eller 6000-Cu.. Sistnevnte har ikke kommet til Norge enda, men 5001 selges av MP, 3dfx og netconnection.. Sistnevnte er billigst.. 375,- på http://www.netconnection.no/webshop/

Lenke til kommentar

Men hvis du skal overklokke så oppnår du mye bedre resultater med Taisol CKG760 (leveres med vifte) eller Alpha 8045.

Taisolen koster 258kr, mens Alphaen koster 696kr med Papst 80mm vifte og rheostat på Microplex. Du får den oxo uten vifte til 442kr slik at du selv kan velge hvilken vifte du vil ha.

 

Det fine med Alphaen er at du kan sette på ei meget stillegående 80mm vifte og likevel oppnå gode resulateter. Det samme gjelder taisolen, men den må ha en fanadapter. Du bør nok sette ei større vifte på taisolen hvis du skal overklokke mye.

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-24 15:31 ]

 

[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-24 15:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-24 15:15, Corleone skrev:

Men hvis du skal overklokke så oppnår du mye bedre resultater med Taisol CKG760 (leveres med vifte) eller Alpha 8045.

Taisolen koster 258kr, mens Alphaen koster 696kr med Papst 80mm vifte og rheostat på
. Du får den oxo uten vifte til 442kr slik at du selv kan velge hvilken vifte du vil ha.


Det fine med Alphaen er at du kan sette på ei meget stillegående 80mm vifte og likevel oppnå gode resulateter. Det samme gjelder taisolen, men den må ha en fanadapter. Du bør nok sette ei større vifte på taisolen hvis du skal overklokke mye.




[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-24 15:31 ]


[ Denne Melding var redigert av: Corleone på 2001-11-24 15:34 ]


 

Sjekk heller mnd's tilbud på Netconnection. Der koster Alpha med Enermax vifte og Arctic Silver II 695,-

Grisebra ribbe med variabelhastighetsvifte samt 'verdens beste kjølepasta'?..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...