Gå til innhold

Feilmelding ved boot. Problem med hk?


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg har nettopp bygd pc. Den funker fin, men hver gang etter bios kommer denne teite beskjeden opp.

 

PXE-E61: Media test failure, check cable

PXE-M0F: Exiting PXE rom

Invalid partition table

 

Hva skal dette bety? Har sjekket kablene og alt sitter som det skal. Bios finner også både cd rom og hard disken. Hovedkortet er av typen MSI K8N NEO2 Platinum-54G.

 

Hilfe!

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Set primary boot til harddisk og se etter pxe boot\network boot ol. og disable dette.

 

Det den prøver å gjøre er å boote via nettverket, og det den whiner på er at du ikke har nettverks kabel i. Hadde du hatt det ville den begynnt å søke etter DHCP.

Endret av zappy
Lenke til kommentar

Finner seriøst ikke ut hvor man kan disable denne. Både i Boot menu og i bios options har jeg sett men det er jo ingen plass man kan skru dette av.

Dette er virkelig trist :cry:

 

Kan noen gi et hint om hvor jeg kan finne dette?

Om noen hadde klart å finne ut det hadde de virkelig saved the day :D

Lenke til kommentar

Fungerer maskina di?

OS starter og slikt?

Så er det ikkje noke problem, det er boot lan greie. PXE server, om du var ein tynn klient.

 

Ingenting og bry seg med (med det første) om maskina di starter opp og fungerer som den skal.

 

Såg at på jobben er det 2 slike pxe boot greier som kjem fram, har 2 nettverkskort, men ikkje gadda og fixa det enda.

Lenke til kommentar

Alt det andre fungerer. Maskina finner det den skal og sånt. Han klarer å boote fra xp cd'en også men akuratt når han skal begynne og starte plata kommer denne meldinga opp.

 

Jeg kan kanskje legge ved et bilde slik jeg har kobla det opp inni maskina, om det er nødvendig?

 

Det er forresten to nettverkskort i maskinen. Et trådløst og et innebygd realtek.

Men jeg tror det er Realtek'et maskinen plages med. Før beskjeden står det Realtek Ethernet bla bla Version bla bla.

Endret av lord_vivec9
Lenke til kommentar

ok.....prøv dette da....

 

Gå inn i BIOS----> Integrated peripherals ----> Onboard device

 

Sett MAC LAN (nvidia) og GIGA LAN til disabled. Er jo verd å prøve :)

 

 

 

Saver du settingene i BIOS når du endrer dem? (Må bare spørre :p )

Endret av brazir
Lenke til kommentar
Finner det ikke i Bios. Har altså et innebygd Lan og et trådløst.

Kan dette ha noe med at hard disken har blitt brukt som ekstra disk før i tiden?

Hard disken er en vanlig IDE disk. Den er i NTFS så det burde jo fungere.

Og satt som master (jumperen) nå eller ?

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...