Gå til innhold

Ikke handle hos Komplett.no


Anbefalte innlegg

Takker for alle de forskjellige erfaringene, untatt de som driver person hets.

 

Komplett, stovner testet dette da jeg var tilstede og jeg kunne med selvsyn se att de var def.

 

For alle som følger litt med rundt omkring, har sikkert sett dev. inlegg i f.eks computerworld om Komplett.

 

Dette regnes som en meget seriøs blekke og att komplett driter seg ut stadig vekk for å tjene penger på uvitenhet, er helt sikkert.

 

 

 

_________________

Dr. Goodman is in the house

 

[ Denne Melding var redigert av: dr_goodman på 2002-07-10 19:54 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har fått en sånn behandling av Komplett.no må du enten ha ringt feil nummer eller vært noe så inn i gamperæva frekk i telefonen. Er du mer en normalt fiendtlig i telefonen må man bare regne med å få igjen.

 

Hvis du plutselig fikk bilde/ ikke fikk bilde så kan det jo tyde på at det er en feil en annen plass.. inkompabilitet osv osv

 

Ikke for å forsvare Komplett.no og mener no offense til deg,men dette høres ut som måten man IKKE skal klage på. Om faktisk ER en ærlig kunde burde du skrive et skikkelig brev med en normal høflig tone.

 

_________________

Tid for LAN, Østfold-folk! Tid: Høstferien, Sted:Haugåsen Web: http://www.default-gateway.net

 

[ Denne Melding var redigert av: ufo på 2002-07-13 01:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-11 11:53, ufo skrev:

Hvis du har fått en sånn behandling av Komplett.no må du enten ha ringt feil nummer eller vært noe så inn i gamperæva frekk i telefonen. Er du mer en normalt fiendtlig i telefonen må man bare regne med å få igjen.


Hvis du plutselig fikk bilde/ ikke fikk bilde så kan det jo tyde på at det er en feil en annen plass.. inkompabilitet osv osv


Ikke for å forsvare Komplett.no og mener no offense til deg,men dette høres ut som måten man IKKE skal klage på. Om faktisk ER en ærlig kunde burde du skrive et skikkelig brev med en normal høflig tone.


Om du er en konkurrent av Komplett.no så må jeg si at det var en uuutrolig talenløs og feig måte å drive bisniss på. Det virker bare litt mistenkelig, om du skjønner ...



 

Hvilken måte er man ikke skal klage på? Jeg ringte dit og fyren jeg snakket med sa att han ikke hadde fullmakt til å kunne gi noe som helst. Da spurte jeg om å få snakke med sjefen hans og det ville han ikke. Da må man ta i litt, skjønner du. Og ble satt på tom linje.

 

Insinuerer du noe som helst om meg som person og att jeg driver som konkurrent? Ta deg sammen da gutt.

 

Andre slike insinuasjoner blir ikke tolerert eller kommentert.

 

Spørsmålet er følgende:

 

Dersom man kan stå sammen kan man tvinge ett firma til kne. Men jeg skjønner jo att her på Hardware finnes det for mange unger som ikke skjønner en dritt av pengenes makt. For meg er det tydelig att komplett.no selger mora si om de får penger for a. Billedlig talt.

_________________

Dr. Goodman is in the house

 

[ Denne Melding var redigert av: dr_goodman på 2002-07-11 21:26 ]

Lenke til kommentar

Veeeel .. jeg har vært på tråden med komplett.no flere ganger, både med salgsspørsmål og retur, men hver gang har jeg blitt møtt av hyggelige mennesker. At du møtte en som verbalt/mentalt gav deg finger'n har jeg vansker for å tro. Selvfølgelig prøver jeg å være nogelunde normal og imøtekommende i telefonen. Eneste måten jeg kan tenke på kan være årsaken til at du blei møtt sånn i telefonen, må være at du var litt frekke/eplekjekk. Har servicemannen en dårlig dag, så må du ikke være så overraska at en eplekjekk bedreviter blir fora med drit.

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg ikke er like imponert av servicen hos Komplett. Leverte inn pc til reparasjon, og fikk beskjed at den er ferdig til fredag. Kom på fredagen, og da fant de ikke maskina mi! den var vekk! tok dem fler dager før de fant den, og når den endelig dukka opp, så kunne de ikke si hvem som hadde reparert den eller hva som var fikset. Er det god service?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-11 21:33, ufo skrev:

Veeeel .. jeg har vært på tråden med komplett.no flere ganger, både med salgsspørsmål og retur, men hver gang har jeg blitt møtt av hyggelige mennesker. At du møtte en som verbalt/mentalt gav deg finger'n har jeg vansker for å tro. Selvfølgelig prøver jeg å være nogelunde normal og imøtekommende i telefonen. Eneste måten jeg kan tenke på kan være årsaken til at du blei møtt sånn i telefonen, må være at du var litt frekke/eplekjekk. Har servicemannen en dårlig dag, så må du ikke være så overraska at en eplekjekk bedreviter blir fora med drit.



 

Tror ikke det, nei. Men er ikke du litt vel off topic nå?

 

Eller mener du att man SKAL slikke folk på komplett.no opp etter ryggen for å få det man har krav på etter kjøps loven?

 

Sorry. Det nekter jeg å gjøre. Fordi JEG er ikke pusegutt/homse gutt

 

 

_________________

Dr. Goodman is in the house

 

[ Denne Melding var redigert av: dr_goodman på 2002-07-11 21:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-10 12:06, dr_goodman skrev:

Jeg kom i skade å handle hos komplett.no, men det gjør jeg aldri mer.


Kjøpte HK, RAM og CPU for ca. 2 mnd siden. Da jeg monterte de og startet pc var skjerm fortsatt svart. Ringte Komplett og fikk beskjed om att jeg ikke kunne sende inn mer enn 2 varer derfor måtte jeg selv finne ut hvilken som var defekt. Jeg fikk også melding fra ham som satt på support att det ikke var deres skyld att jeg ikke klarte å montere dette. Kundevennlig?


Reiste opp til Komplett på Stovner og de testet alt hver for seg og de mente att CPU og HK var def.


Sendte inn dette. Etter ett par uker fikk jeg dette på oppkrav ( 300,-) med beskjed att dette var varer som var helt iorden og att de ikke ville bytte dem.


Monterte dette igjen og prøvde å starte pc. Nå fikk jeg iallefall bilde på skjermen, men den to autoshutdown etter ca. 3 sec.


Ringte igjen til komplett.no og da jeg presset litt på fordi dette var defekt og de så kalte test papirene jeg fikk med var med en 1800+ CPU og ikke min 2100+ CPU ( det er vel tegn på falsk test?)


Han som jeg snakket med da spurte om jeg ville krangle da jeg spurte etter hans sjef. Han satte meg resolutt over til en tom linje. ( Kundevennlig?)


Jeg sendte dette inn igjen, denne gang HK, RAM og CPU samt ett brev om att dette var slett kundebehandling og att jeg vil ha parts som fungerer.


Da jeg fikk dette i retur igjen for andre gang med den samme testen som tidligere med att alt virket, men nå var plutselig CPU defekt. De mente att kjærnen var knekt. Og de kunne ikke refundere eller bytte denne da de mener att det er jeg som har ødelagt den.


Faktum er att jeg har fått pc deler fra de som var dødt fra første stund og jeg mener att jeg skal ha byttet disse delene med ting som er nye og ikke defekte.


Alle har vel hørt om att de selger harddisker om igjen som nye, med forrige eiers data, os, brukernavn og passord?


Komplett nekter meg nye deler og vil ikke gi seg på att dette var defekt første gang jeg mottok de.


Hva kan jeg gjøre? Reise ned å riste dem i nakken?



 

Beklager å måtte si det, men dette høres langt mere ut som brukerfeil enn noe annet. Skal sinnsykt lite til for å ødelegge "coren", har den skraper og ikke funker - kan du da ikke forlange å få penga tilbake? Det vil jo være det samme som å gå tilbake på Rema med en halvfull melkekartong. (hva er sjangsen for at du fikk den slik??) Og når du selv innrømmer at den fungerte tidlligere (dermed ikke defekt fra starten av)- så er det vel egentlig ingen tvil.

 

Videre blir jeg irritert over måten du formulerer deg..."kundevennlig?". Går ut fra at komplett får hundrevis av telefoner hver dag - ikke bare deg. Vanlig høfflighet sier at man da kan ta ting litt med ro - og ikke forvente "enerett" på hjelp?? Har du aldri vært i butikk før? - Jeg stormer ikke inn i butikken og forventer service - jeg venter på min tur.

 

Dette gjelder da for de fleste servicebedrifter uansett om de et på nett eller ikke - og jeg er dyktig lei av all denne sytinga og klaginga i dette forumet(ikke spesielt med tanke på Komplett....) Tenk dere om - det er UMULIG å gjøre alle fornøyde. det vil alltid finnes sære personer.

Lenke til kommentar

 

Beklager å måtte si det, men dette høres langt mere ut som brukerfeil enn noe annet. Skal sinnsykt lite til for å ødelegge "coren", har den skraper og ikke funker - kan du da ikke forlange å få penga tilbake? Det vil jo være det samme som å gå tilbake på Rema med en halvfull melkekartong. (hva er sjangsen for at du fikk den slik??) Og når du selv innrømmer at den fungerte tidlligere (dermed ikke defekt fra starten av)- så er det vel egentlig ingen tvil.

 

Videre blir jeg irritert over måten du formulerer deg..."kundevennlig?". Går ut fra at komplett får hundrevis av telefoner hver dag - ikke bare deg. Vanlig høfflighet sier at man da kan ta ting litt med ro - og ikke forvente "enerett" på hjelp?? Har du aldri vært i butikk før? - Jeg stormer ikke inn i butikken og forventer service - jeg venter på min tur.

 

Dette gjelder da for de fleste servicebedrifter uansett om de et på nett eller ikke - og jeg er dyktig lei av all denne sytinga og klaginga i dette forumet(ikke spesielt med tanke på Komplett....) Tenk dere om - det er UMULIG å gjøre alle fornøyde. det vil alltid finnes sære personer.

 

 

 

 

Joda, selvsagt har du rett i att vanlig folkeskikk gjelder for nettbutikker også. Hvem sier att jeg ikke viste dem det? Kan du fortelle meg hvordan jeg var i tlf med komplett? er du synsk?

 

Dersom man fyrer ett hk uten cpu kan man ikke få opp bios da? Eller tror du det er umulig?

 

Hvem sier att det er jeg som har knekt CPU? Siden alt var dødt første gang og dette har vært sendt inn til kpomplett ett åpar ganger, samt vært montert av komplett, stovner 1 gang. Kan du sitte der og si att det er jeg som har knekt CPU en?

 

Dersom du hadde svidd av 7 lapper i def. deler og ikke fått bytta dem - hadde du vært blid som en sol etterpå? hadde du da sagt - ja ja, det er sikkert min feil. Jeg får heller bestille nytt da.

 

Hadde du helhjertet sagt og MENT dette? Ja DA må jeg si att du er ett mye bedre menneske enn meg.

 

Hyllest, O store

 

 

Hadde du hatt rett i 50% av det du har lira av deg skulle jeg tatt deg seriøst, Men.........

 

_________________

Dr. Goodman is in the house

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: dr_goodman på 2002-07-12 19:07 ]

Lenke til kommentar

Du har selv valgt å poste her på forumet...

 

Jeg skal ikke si at du ikke har rett i noen av dine påstander, men en mer hyggelig tone hadde kanskje gjort at flere ville ha hjulpet deg.

 

Skjønner at du er frustrert, men man får ikke veldig lyst til å hjelpe en som bare syter og klager, og som i tillegg bruker kjeft...

 

Hvis du mener at du har blitt feilbehandlet av komplett.no; så ikke gi deg.

Stå på videre!

 

P.S: Lær dere skikkelig quoting. Ikke quote, en quote, som igjen har blitt quotet.

 

[ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-07-12 16:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-12 16:40, christt skrev:

Du har selv valgt å poste her på forumet...


Jeg skal ikke si at du ikke har rett i noen av dine påstander, men en mer hyggelig tone hadde kanskje gjort at flere ville ha hjulpet deg.


Skjønner at du er frustrert, men man får ikke veldig lyst til å hjelpe en som bare syter og klager, og som i tillegg bruker kjeft...


Hvis du mener at du har blitt feilbehandlet av komplett.no; så ikke gi deg.

Stå på videre!


P.S: Lær dere skikkelig quoting. Ikke quote, en quote, som igjen har blitt quotet.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-07-12 16:42 ]</font>


 

Mer hyggelig tone?

 

Tja.... Etter at jeg har blitt beskylt for å jobbe i en konkurrerende online butikk som drev med usle, simple metoder, ha gått i nylon truse, ullgenser og zappet kortet selv samt en mengde andre mindre hyggelige ting. Kan dette forumet her forventa att man bruker en hyggelig tomne tilbake.?

 

 

Kanskje det er dette forum som bør tenke over sine svar - eller mangelen på hyggelig tone.

Jeg bare spør...

Lenke til kommentar

Quote:


Dersom man kan stå sammen kan man tvinge ett firma til kne. Men jeg skjønner jo att her på Hardware finnes det for mange unger som ikke skjønner en dritt av pengenes makt. For meg er det tydelig att komplett.no selger mora si om de får penger for a. Billedlig talt.


Det kan være fordi mange her faktisk liker å handle på komplett.no, og har fått god service.

 

Quote:


Tror ikke det, nei. Men er ikke du litt vel off topic nå?


-Syns ikke jeg er off-topic jeg. Jeg prøver bare å få fram at anstendig oppførsel er kravet for at man som person skal bli tatt seriøst. Selv jobber jeg med salg og møter mange forskjellige personligheter. Jeg kan si deg dette: de med "bøllete", småfrekk, sytende, ubehaglig, masete og/eller krever mer enn de kanskje har krav på, blir lett behandla deretter. Ikke at de får slett behandlig eller noe, men de får neppe noe ekstra. Kardemommeby-loven burde gjelde her også.

 

Quote:


Eller mener du att man SKAL slikke folk på komplett.no opp etter ryggen for å få det man har krav på etter kjøps loven?


-Nei, du skal ikke bare legge deg flat for det selger sier, men du bør pokker i meg vite din plass.

 

La du med god informasjon ang problemet? Skrev ned hva som skjer, hva som er prøvd og sånne ting? Eller var det bare "Fxxx driten funker ikke, jeg skal ha ny! Kjøpsloven sier det !!"? Husk, ikke vift med kjøpsloven før du veit GODT hva den innebærer. Den er skummel...

 

 

Quote:


Sorry. Det nekter jeg å gjøre. Fordi JEG er ikke pusegutt/homse gutt


Du burde heller være litt hyggelig/grei. Er det sååå farlig å prøve da? Hyggelig != Homo, selv om begge orda begynner med H.

 

 

Quote:


Den 2002-07-12 19:38, dr_goodman skrev:

Mer hyggelig tone?


Ja takk. Jeg er ikke noen gammel traver her jeg heller, mens syns din fremtoning her er litt småfrekk/eplekjekk. Derfor min reaksjon.

 

Quote:


Tja.... Etter at jeg har blitt beskylt for å jobbe i en konkurrerende online butikk som drev med usle, simple metoder, ha gått i nylon truse, ullgenser og zappet kortet selv samt en mengde andre mindre hyggelige ting. Kan dette forumet her forventa att man bruker en hyggelig tomne tilbake.?


Kanskje det er dette forum som bør tenke over sine svar - eller mangelen på hyggelig tone.

Jeg bare spør...


Vel, disse reaksjonene kom ikke fra ingen-steds-fra. Noe har ført til at folk har skrevet sånne innlegg.

Hvis komplett.no's service-mann har fått samme følelsen som jeg fikk når du ringte, så syns jeg det ikke er rart at du fikk såppass dårlig behandling.

 

Jeg er vel den ansvarlige for den kommentaren om konkurrenten og hvis den blei oppfattet som støtende/sårende/ufin så beklager jeg sterkt det. Jeg prøver etter beste evne å virke hyggelig, ikke få folk imot meg. Kommentaren er nå fjernet.

 

Men jeg håper du kan se det fra den andre siden også. Når du en dag plutselig ser en ganske så sterk posting her, hvor brukern er helt ny. Den historien virker litt merkelig på grunnlag av min erfaring med Komplett.no

Lenke til kommentar

Ta nå og svar skikkelig på threaden. Er helt enig om at spekulasjoner om at kunden må ha påført skaden selv, eller jobber for en konkurrent hører IKKE hjemme i denne threaden.

Slik som jeg ser det KAN han vært så uheldig å fått 3-4 defekte deler på en ordre- sier ikke at det er svært sannsynlig. Poenget er at det er ingenting i denne threaden som gir utgangspunkt å tro at han lyger.

 

Du bør stå på dine retter- og kontakte forbrukerrådet/evt. annen instans. Og framover bør du være veldig påpasselig med å henvende deg på en høflig, saklig og fornuftig måte- spesielt når du tar kontakt med Komplett. Slik som du har reagert på usaklig kritikk i denne threaden, er ikke akseptabel.

Lenke til kommentar

Jeg har lest min første post flere ganger og kan ikke skjønne att det er noen som får negative vibber, eller att det er jeg som er så frekk osv.

 

Men svarene jeg har fått passer innunder den kategorien.

 

Dere i dette forumet må vel fatte og begripe att man må skille mellom sak og person.

 

Det er dere som har problem og ikke meg. Jeg prøvde å spore dere inn på riktig vei én gang før og det hjalp ingenting.

 

Det skulle ikke forundre meg om Komplett har endel kollaboratører her.

 

Det er siste gang jeg gidder å stikke innom dette barnslige forumet uten så mye som én konstruktivt innslag, men kun angrep mot meg som person

 

( du har sikker knekt dem sjøl eller du har sikker vært drittsekk i tlf med dem )

 

Dette er jo bare tull. Er det ingen her over 13 år?

Lenke til kommentar

Vel grunnen til at testen var med en XP 1800 og ikke en 2100 var vel at dem ikke fikk kjørt igang den ødelagte XP 2100 prosessoren din. Og da kjørte en teste på hovedkorte med en 1800. Og da eventuelt har glemt å skrive på tilbakemeldinga at core'n på CPUen var knekt.

 

[ Denne Melding var redigert av: Apoptygma på 2002-07-13 12:16 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...