Gå til innhold

Ikke handle hos Komplett.no


Anbefalte innlegg

Jeg kom i skade å handle hos komplett.no, men det gjør jeg aldri mer.

 

Kjøpte HK, RAM og CPU for ca. 2 mnd siden. Da jeg monterte de og startet pc var skjerm fortsatt svart. Ringte Komplett og fikk beskjed om att jeg ikke kunne sende inn mer enn 2 varer derfor måtte jeg selv finne ut hvilken som var defekt. Jeg fikk også melding fra ham som satt på support att det ikke var deres skyld att jeg ikke klarte å montere dette. Kundevennlig?

 

Reiste opp til Komplett på Stovner og de testet alt hver for seg og de mente att CPU og HK var def.

 

Sendte inn dette. Etter ett par uker fikk jeg dette på oppkrav ( 300,-) med beskjed att dette var varer som var helt iorden og att de ikke ville bytte dem.

 

Monterte dette igjen og prøvde å starte pc. Nå fikk jeg iallefall bilde på skjermen, men den to autoshutdown etter ca. 3 sec.

 

Ringte igjen til komplett.no og da jeg presset litt på fordi dette var defekt og de så kalte test papirene jeg fikk med var med en 1800+ CPU og ikke min 2100+ CPU ( det er vel tegn på falsk test?)

 

Han som jeg snakket med da spurte om jeg ville krangle da jeg spurte etter hans sjef. Han satte meg resolutt over til en tom linje. ( Kundevennlig?)

 

Jeg sendte dette inn igjen, denne gang HK, RAM og CPU samt ett brev om att dette var slett kundebehandling og att jeg vil ha parts som fungerer.

 

Da jeg fikk dette i retur igjen for andre gang med den samme testen som tidligere med att alt virket, men nå var plutselig CPU defekt. De mente att kjærnen var knekt. Og de kunne ikke refundere eller bytte denne da de mener att det er jeg som har ødelagt den.

 

Faktum er att jeg har fått pc deler fra de som var dødt fra første stund og jeg mener att jeg skal ha byttet disse delene med ting som er nye og ikke defekte.

 

Alle har vel hørt om att de selger harddisker om igjen som nye, med forrige eiers data, os, brukernavn og passord?

 

Komplett nekter meg nye deler og vil ikke gi seg på att dette var defekt første gang jeg mottok de.

 

Hva kan jeg gjøre? Reise ned å riste dem i nakken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Kanskje tv2 hjelper meg er tingen, men for det første tar det sikkert veldig lang tid og innen den tid har prisene på varene sunket så mye att det nesten er grusomt. Samt att en 2100+ amd bli snegle i forhold til de CPU som er på markedet da.

 

Komplett.no tjener penger på å hale ut tiden.

 

Jeg må ha en annen fremgangs måte som får komplett.no på beina i en fart.

Lenke til kommentar

merkelig at dr goodman har posta bare 2mld hmm

lurer nå litt på om han jobber for en konkurent.

 

 

har aldri hørt noe om vanskligheter hos komplett på den måten, det der hørtes rett å slett overdrevent ut. ( hmm du har vell ikke overklokka litt eller tukla litt her å der )

 

MR_T

Lenke til kommentar

folka på komplett er jo greie da.. hadde noen ram-brikker som ikke ville funke, sendte det inn på repersjon og det viste seg at dem bare ikke var hamra nedi nok (sinnsykt mye du må ta i da :razz: )

folka tok ikke engang betalt for det så da var jeg grei og kjøpte noe istedet :grin:

hadde oxo problemer med en radeon som jeg fikk bytta ETTER at angrefristen var gått ut.

har aldri hatt no problemer med dem (bortsett fra at dem er litt trege da).

Lenke til kommentar

Har aldri hatt problemer med Komplett.no eller Kompletts butikker selv om jeg har handlet alt jeg har av datautstyr der (både nåværende og tidligere). Har alltid fått glimrende kundebehandling, og når de ikke har den varen jeg helst vil ha på lager, så får jeg en bedre vare til samme pris. DET er service det. Har også levert inn ett hovedkort som plutselig sluttet å fungere optimalt, og fikk ett nytt, bedre og dyrere hovedkort tilbake uten å betale mellomlegg.

 

Tror nok dette er en som jobber for en konkurrent ja... eller så er han unaturlig frekk og sint i telefonen og da må han regne med å få tilbake med samme mynt.

 

For kort tid siden snakket jeg med en på support og spurte om ett videoredigeringskort. Han fortalte masse om dette kortet og hadde gode, grundige svar på alt jeg spurte om. Til slutt sa han... "men jeg har ikke så god greie på dette kortet, så vil du vite mer så kan jeg sette deg over til en som kjenner til produktet". Hvis det var en der som visste mer om kortet enn han jeg snakket med, så er det helt klart at de setter seg grundig inn i produktene og driver meget god kundebehandling.

Lenke til kommentar

Kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen av Komplett.no her! Har selv handlet mye hos dem, også på vegne av andre som jeg har satt sammen maskiner til, og her har leveringen UTEN untak vært riktig og rask. Ved forespørsler til supportavdelingen har jeg fått greie svar rimelig raskt. Har hatt en retur på en vare som gikk i stykker etter noen måneders bruk, og dette ble raskt ordnet ved at jeg fikk byttet i en ny og bedre vare.

 

Erfaringsmessig går det i de fleste tilfeller an å ordne opp så lenge man holder en god tone. Inlegget først i denne tråden bærer IKKE preg av slik, og hvis henvendelsene til Komplett.no har vært av samme karakter er det ikke rart om det blir brukt en noe avvisende tone fra butikken sin side heller.

 

Påstanden nederst i inlegget om harddisker er VELDIG drøy og bærer preg av rykte. Det er tydelig at posteren med dette ønsker å slenge mest mulig dritt om Komplett.no, og at han ikke er interessert i saklighet. Den såkalte doktoren bør være klar over at han i beste fall her opererer i lovens grenseland, og jeg oppfordrer moderatorene til å reagere overfor slikt.

Lenke til kommentar

Jeg har både noen gode og noen negative opplevelser med komplett.no.

 

Men alt i alt må jeg si meg fornøyd, jeg handler gjerne hos komplett.no.

 

Det skal mye til at noen kunder ikke opplever noe negativt så mange kunder som komplett har.

De gangene jeg har opplevd noe negativt har jeg tatt et par telefoner så har det meste ordnet seg.

Fikk feil RAM en gang, de sendte ny RAM på dagen...

Riktignok andre gangen jeg ringte, men ny RAM fikk jeg.

 

Mitt råd må være; ikke gi deg, hvis du mener at du har blitt feilbehandlet så ring til dem igjen.

Snakk evt med noen andre konsulenter enn de du har snakket med før.

 

Men det er jo litt merkelig at de finner komponentene i orden når de tester dem da...

 

Kan nevne at sist jeg bestilte fra komplett.no, så kom varene dagen etter!

 

Edit: Det er alltid en liten risiko ved å bygge selv, husket du å jorde deg. Husk at alle komponentene er følsome for statisk elektrisitet.

Du kan ikke skylde på komplett.no hvis du gjøre noe feil under monteringen.

 

[ Denne Melding var redigert av: christt på 2002-07-10 15:15 ]

Lenke til kommentar

Jeg synes komplett er ålreite! Eneste grunnen til at jeg bruker flexi oftere, er at de holder til i Bergen. Slik slipper jeg oppkrav!

 

Forrige gang jeg bestilte fikk jeg to pakker i stedet for en. Sendte tilbake det jeg ikke hadde betalt for og fikk et hovedkort som belønning. Pluss noen Komplett.no-effekter! :grin:

 

De gangene jeg har snakket med dem på telefon, virker de hyggelige og service-innstilt! :smile:

Lenke til kommentar

omg ikke en ny komplett.no er bra, komplett.no suger kampanje vel???

 

hold dere til tema, gutten er jo selvfølgelig passelig pist på komplett.no, når du kjøper deler til noen tusen og det ikke virker, da er det jo ikke rart at han overdriver i topic'en.

 

jeg personelig mener at du burde enten oppsøke tv2 hjelper deg, forbrukerrådet.... tenker nok komplett løsner litt opp da, trossalt de har jo hatt litt dårlig publisitet... og når de skjønner at du mener alvor blir det kansje litt lettere for deg muligens....

 

Lykke til!!!!!

Lenke til kommentar

Det er trist at noen har dårlige erfaringer med Komplett (det er sikkert ikke tull at Komplett har "driti litt på draget" her). Men å dra det så langt at ingen bør handle der er litt drøyt.

Har selv handlet masse hos forskjellige web-shopper (bygger 10-20 maskiner i året for salg). En god del av delene er kjøpt hos Komplett. De gangene jeg har hatt retur så har det alltid gått greit...eneste negative jeg kan si er at det kansje har tatt litt lang tid å fått delene i retur/erstattet...(Nå har jeg kansje en fordel av at jeg har handlet mye (er stor kunde) hos de fleste web-shoppene, og at jeg derfor KANSJE får litt særbehandling)

Mitt beste råd til de som er u-heldige: ikke gi dere hvis dere mener dere har rett.

Og husk: selv om en del er et par lapper billigere hos en shop enn hos en annen, så er det ikke sikkert at den er billigere dersom du får feil med den og må returnere....jeg holder meg alltid til de største web-shoppene fordi jeg vet at de har et "system" som funker.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-10 12:06, dr_goodman skrev:

Jeg kom i skade å handle hos komplett.no, men det gjør jeg aldri mer.

 

Kjøpte HK, RAM og CPU for ca. 2 mnd siden. Da jeg monterte de og startet pc var skjerm fortsatt svart. Ringte Komplett og fikk beskjed om att jeg ikke kunne sende inn mer enn 2 varer derfor måtte jeg selv finne ut hvilken som var defekt. Jeg fikk også melding fra ham som satt på support att det ikke var deres skyld att jeg ikke klarte å montere dette. Kundevennlig?

 

Reiste opp til Komplett på Stovner og de testet alt hver for seg og de mente att CPU og HK var def.

 

Sendte inn dette. Etter ett par uker fikk jeg dette på oppkrav ( 300,-) med beskjed att dette var varer som var helt iorden og att de ikke ville bytte dem.

 

Monterte dette igjen og prøvde å starte pc. Nå fikk jeg iallefall bilde på skjermen, men den to autoshutdown etter ca. 3 sec.

 

Ringte igjen til komplett.no og da jeg presset litt på fordi dette var defekt og de så kalte test papirene jeg fikk med var med en 1800+ CPU og ikke min 2100+ CPU ( det er vel tegn på falsk test?)

 

Han som jeg snakket med da spurte om jeg ville krangle da jeg spurte etter hans sjef. Han satte meg resolutt over til en tom linje. ( Kundevennlig?)

 

Jeg sendte dette inn igjen, denne gang HK, RAM og CPU samt ett brev om att dette var slett kundebehandling og att jeg vil ha parts som fungerer.

 

Da jeg fikk dette i retur igjen for andre gang med den samme testen som tidligere med att alt virket, men nå var plutselig CPU defekt. De mente att kjærnen var knekt. Og de kunne ikke refundere eller bytte denne da de mener att det er jeg som har ødelagt den.

 

Faktum er att jeg har fått pc deler fra de som var dødt fra første stund og jeg mener att jeg skal ha byttet disse delene med ting som er nye og ikke defekte.

 

Alle har vel hørt om att de selger harddisker om igjen som nye, med forrige eiers data, os, brukernavn og passord?

 

Komplett nekter meg nye deler og vil ikke gi seg på att dette var defekt første gang jeg mottok de.

 

Hva kan jeg gjøre? Reise ned å riste dem i nakken?

 

__________________________

 

Kanskje litt off-topic dette men, lurte på hvor mange maskiner du har satt sammen?

Legger også merke til at du skriver at komplett på stovner mente at hk og cpu var ødelagt, de var altså ikke sikre??

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Lord_Linus på 2002-07-10 16:28 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...