Gå til innhold

Hvordan få flere arbeidere på stronghold 2?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår situasjonen din helt, men det kan være to årsaker til dette:

 

1. Du har for lite reputation (under 50) da forlater folk arbeidsplassene sine

2. Du har ikke nok hus, flere hus gir flere arbeidere.

 

Men dersom du kan forklare det litt tydeligere så skal det bli lettere å hjelpe deg :)

Lenke til kommentar

Tror eg vet hva du må gjøre.

1. Sjekk granaryen din. er den tom er det grunnen. Folk blir sure og går fra deg

2. Sjekk skatten (tax). Har du den for høy blir folk sure og drar.

 

Enklere måte: klikk på boka som den gamle knarken nede til høgre på skjermen holder. Klikk på "population" (tror eg det var), visst der står minus foran et tall der nede drar de. lenger oppe er der noen tabeller som viser tall. står der minus er det det som står foran tallet som er grunnen.

 

Dette ble stort sett bare rot! :)

Lenke til kommentar

Kort sagt kan en si at reputation er hvor populær du er. Det som gjør deg mer populær er:

- Dersom ikke har skatt (endres på i Treasury)

- Dersom du har flere sorter mat (endres på i Granary)

- Dersom du gir folket i byen din mer mat (skjer automatisk)

- Dersom du bygger kro/kirke (skjer automatisk til kroen så må du lage hops planter som du foredler til øl)

 

Alle disse tingen kan påvirke din popularitet. Men tutorialet er å anbefale dersom det er første gang du spiller noen av Stronghold spillene.

Endret av Belisarius
Lenke til kommentar
Stronghold er forholdsvis enkelt når du forstår systemet!

Men Stronghold 2 er langt mer avansert enn Stronghold og Stronghold Crusader da. Før var det aldri noe som het kriminalitet, "gong"(drit), rotter og en hel del mer. Så man må være rask med å bygge alt mulig rart for å ikke å komme masse i minus :thumbup: . Dette gjelder da for det meste kun når man kommer i en høyere "alder", eller bedre utviklet samfunn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vet du hva? Alt det du spør om står faktisk veldig greit forklart i manualen du fikk med spillet. En tykk og god manual som tar for seg det meste du trenger å vite. Faktisk en av de bedre manualene jeg har sett i det siste.

 

Synd at så mange piratkopierer spillet; money talks - man bør vise at man setter pris på denne type produkter ved å kjøpe dem og ikke laste dem ned.

 

Men du har jo selvfølgelig kjøpt det og er for lat til å bla i manualen. Ærlig sak det, manualer er jo egentlig for pyser...

Lenke til kommentar

@ Beliasarius: I Stronghold 2 får du ikke innbyggerne dine mer glade av forskjellig typer mat,

(man gjorde det før, men ikke nå) i Stronghold 2 er dette byttet ut med ære.

 

Det og gi folka mer mat, gjør at granaryet tømmes raskere, dette skjer ikke automatisk, den står som regel på normal, ved å trykke på granaryet kan du øke (eller minske) mengden med mat du gir ut.

 

Reputation er en slags poengskala, på 0 må du virkelig skjerpe deg, hvis det da ikke allerede er for sent.

På 100 er du høyt elsket og i disse periodene kan det være lurt å utnytt dette, men det er jo en annen sak ;) .

På 50 ligger du og hviler på midten og ingen fler arbeidere vil verken komme eller dra. Hvor raskt det tar før folk kommer eller drar bestemmes av reputationpoengene. Har du 47 reputation vil ikke folk forlate deg like fort som ved 13 f.eks. Eller hvis du har 97 reputation vil arbeidere komme raskere enn med 60.

(Reputation ser du øverst i høyre hjørne.)

 

Jeg vil faktisk anbefale at du tar noen av de første oppdraga Sim Campaign til å trene deg i fremfor Tutorialen, dessuten

(hvertfall hos meg) stopper Tutorialen opp på merkelig vis når man skal øke skatten.

(eller problemet er at man ikke kan trykke på høyere skatt knappen.)

 

Fin og tykk manual å lese til dette spillet, har lest hele på senga. Selv om jeg har spilt spillet før, liker sånne tykke manualer :love: . God trening i engelsk også.

Er noe helt annet med tykke manualer, enn en liten lapp der det står hvem du skal kontakte...

 

Rottene fikser du med å bygge en "falconers post" under industripanelet som er nederst.

 

Lykke til :)

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...