Gå til innhold

Zalman CNPS 6500A-AL bra for en P4 2.0 CPU ?


Hidden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan du ikke bare kjøpe en vifte med godt kulelager og et støynivå under 30 db. Har ingen problemer med min vifte på 35db.

 

Husk at en økning på 10 enheter på lydstyrken(50db+10db=60db), tilsvarer en dobling av lydstyrken!

 

Klarer du og finne en vifte under 30 db tror jeg ikke du vil plages av den, med mindre du bruker det billigste headsettet på Europris som høytalere!

 

Hilsen Øystein

Lenke til kommentar

Quote:


Klarer du og finne en vifte under 30 db tror jeg ikke du vil plages av den, med mindre du bruker det billigste headsettet på Europris som høytalere!


Hilsen Øystein


 

30db er alt for mye for min del..

Problemet er dog selvfølgelig ikke at viftene overdøver lyd fra høyttalere.

Folk liker gjerne å la PC'en stå på konstant, og en vifte på 30db er en S&¤ANS irriterende bakgrunnstøy.

Selv kan jeg bare glemme å sove med pc'en på.. Selv etter å ha byttet ut 3 av viftene med stillegående utgaver ;P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

30db er alt for mye for min del..

Problemet er dog selvfølgelig ikke at viftene overdøver lyd fra høyttalere.

Folk liker gjerne å la PC'en stå på konstant, og en vifte på 30db er en S&¤ANS irriterende bakgrunnstøy.

Selv kan jeg bare glemme å sove med pc'en på.. Selv etter å ha byttet ut 3 av viftene med stillegående utgaver ;P

 

 

Ehh, drit i de desibelgreiene; tror det er ett år siden jeg hadde det på gymnaset sist! Tror jeg sov i timen eller noe.....

 

Når det gjelder vifta på 30 dB, tror jeg ikke dette vil plage deg merkverdig mye. Så lenge du har et par høytalere med rimelig kraftig lyd, hører du ikke viftene.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Var inne på en nettside og fant ut at Torsteinen hadde rett angående desibelskalaen: 50dB+10dB=10*lydstyrken, dvs at en økning på 3dB er lik en dobling av lydstyrken. To like lydkilder som summeres, gir en økning på 3 dB. Eksempel: 30 dB + 30 dB = 33 dB. Hvis forskjellen mellom to lydkilder er 10 dB, for eksempel 60 dB og 70 dB, vil disse til sammen gi 70,4 dB.

 

I praksis betyr dette at med mer enn 10 dB forskjell mellom to lydkilder, vil lydnivået være bestemt av den sterkeste kilden.

 

 

Så hvis du stapper inn flere vifter vil lydstyrken øke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...