Gå til innhold

HK, CPU, GPU, 939, 7500,-


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser bra ut - ville kanskje prøvd å skaffe meg en venice 3200+ da multiplieren på 10X er grei å ha. Ellers så tror jeg at jeg ville ventet med å skaffe et high-end kort akkurat nå - det skal skje spennende ting til sommeren =) Og om du likevel skal gå for et X850XTPE så tror jeg det blir vanskelig å skaffe i pci-e versjon ?

Lenke til kommentar
såbra ut det hvvordan ram brikker har du a liie vitsog klokke CPU med twinmos brikker ;)

Har Corsair 3200XLPRO 512x2 brikker som jeg tenkte jeg skulle bruke så lenge.

 

 

Zatôitchi: Det er vel PCI-e version jeg linket til. Du har nok rett jeg bør egentlig vente på Venice, det står at den den kommer på lager om 20 dager. :)

 

Type: PCI Express

 

 

Så hovedkorte er den beste overklokker for 939 socketen? takknemlig får alle svar

Lenke til kommentar
Zatôitchi: Det er vel PCI-e version jeg linket til. Du har nok rett jeg bør egentlig vente på Venice, det står at den den kommer på lager om 20 dager. :)

 

Type: PCI Express

Du har linket til et pci-E kort ja - men de aller fleste på listen er likevel AGP og de som er pci-e er ikke ventet på lager før om ganske lenge.

 

Mshop: Antatt: 01/06-2005

Komplett: Ingen tilgjengelige i dag. 88 stk 2005-06-01

 

Men både mamoz og pc-utstyr har ubekreftet tidlig i Mai så kanskje ? Men av erfaring så er de ubkreftede lagermeldingene veldig unøyaktige. Jeg måtte vente 15 dager på et ubekreftet kort -.-

 

Men om du venter på venicen så kan du vel like gjerne vente på skjermkortet også =)

 

DFI er vel en av de beste overklokkerne ja - selv gikk jeg for MSI K8N Neo4 Platinum - og det er vel og bra, men ville gått for et DFI om jeg kunne valgt om igjen.

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

JEG ville heller ha kjøpt en kraftigere prosessor og et X800XL kort. Det kommer selvfølgelig hele tiden nye ting, men R520 kan være verdt å vente litt på, og da er det greit å ikke allerede ha svidd av 4000,- på et skjermkort.

 

Hos Komplett får du en 3800+ Venice og et Sapphire X800XL for samme pris som 3000+ Venice og X850XT som du har satt opp. Det mener jeg kan være mer fornuftig.

Lenke til kommentar

Ang CPU valg:

 

cpuchart6le.gif

 

Winchester

Specs: 512KB Lvl2 Cache, multiplier is one higher than the Clawhammer 939 equivalent

Ups and Downs:

+ 90nm

+ OCes like mad

+ Dual Channel memory controller

+ The price (lower than expected)

- Only 512KB cache

 

Venice

Specs: 512KB Lvl2 Cache, multiplier is one higher than the Clawhammer 939 equivalent

Ups and Downs:

+ 90nm

+ Strained Silicon

+ New and improved E.rev/Mem controller

+ Dual Channel memory controller

+ Will probably OC insanely

- Only 512KB cache

 

San Diego

Specs: 1MB Lvl2 Cache, multiplier is UNLOCKED!!!

Ups and downs:

+ 90nm

+ Unlocked multiplier

+ 1MB Lvl2 Cache

+ Dual Channel memory controller

- Not out yet

- Probably the price... just a thought...

 

 

Kilde

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Hei, takker alle for svar. Jeg har kommet frem til at det blir

 

DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D

AMD Athlon 64 3200+ ''Venice''

Sapphire X850 XT Platinum Edition 256 MB

 

Eneste tingen jeg lurer på nå er om Thermalright XP-120 kommer til og passe. Kipt om noe skulle være i veien får den.

 

Edit: Hightech Excalibur Radeon X850 XT 256MB hadde kanskje vært et bedre valg med tanke på dobbel DVI?

Endret av LilleG
Lenke til kommentar

Bare FX CPUer skal ha åpen MP! Så ikkje alle San Diego kan stilles opp og ned på MP! Det skal jo være hele fordelen med FX serien!

 

Skulle hatt peng til en San Diego, ja

 

Nå kommer det nå også en 3700+ San Diego ( les 1MB cache!!) til en pris på ca 3000kr og denne klokker nok ganske bra også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...