Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 (endret) Jeg har tenkt til å flytte en del harddisker med en del filmer og slikt over til en annen pc på grunn av strøm-mangel. Men det jeg lurer på er om det går ann å få styrt den pc en fra min pc slik at jeg slipper å ha egen skjerm, tastatur og mus til den pc en. Siden jeg bare skal bruke den til lagring. Og hvis det går ann hva trenger jeg for å få det til å fungere?? Endret 29. april 2005 av Slettet-lQle7N2M
Moltrez Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Kan f.eks bruke Windows XP sin fjernstyring. Eller radmin, som funker perfekt.
Ratleto Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 VNC, gjerne TightVNC. Funker på tvers av OS også.
exmith2k Skrevet 29. april 2005 Skrevet 29. april 2005 Eller laster du ned Remote-Administrator som er mye enklere igjen... Du finner ikke enklere prog. enn dette...
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 (endret) Eller laster du ned Remote-Administrator som er mye enklere igjen... Du finner ikke enklere prog. enn dette... er det mulig å bruke dette uten skjerm og mus og tastatur på pc nr 2, jeg må jo natrulighvis bruke det for å instralere det, men kan jeg bruke pc en med bare en strømkabel inn og en nettverkskabel ut etter det??? Endret 30. april 2005 av Slettet-lQle7N2M
exmith2k Skrevet 30. april 2005 Skrevet 30. april 2005 (endret) Eller laster du ned Remote-Administrator som er mye enklere igjen... Du finner ikke enklere prog. enn dette... er det mulig å bruke dette uten skjerm og mus og tastatur på pc nr 2, jeg må jo natrulighvis bruke det for å instralere det, men kan jeg bruke pc en med bare en strømkabel inn og en nettverkskabel ut etter det??? Jepp, jeg har selv gjort det med min server, jeg installerte alt på den osv, så satt jeg den oppå loftet mitt, med bare nettverksledning og strøm, å der har den stått på i et halvt år nå, styrer den via min pc som står på rommet mitt =p Endret 30. april 2005 av exmith2k
Makky Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Eller laster du ned Remote-Administrator som er mye enklere igjen... Du finner ikke enklere prog. enn dette... er det mulig å bruke dette uten skjerm og mus og tastatur på pc nr 2, jeg må jo natrulighvis bruke det for å instralere det, men kan jeg bruke pc en med bare en strømkabel inn og en nettverkskabel ut etter det??? Jepp, jeg har selv gjort det med min server, jeg installerte alt på den osv, så satt jeg den oppå loftet mitt, med bare nettverksledning og strøm, å der har den stått på i et halvt år nå, styrer den via min pc som står på rommet mitt =p Kan man resume en session med dette programmet? Altså, jeg vil kunne logge inn..gjøre det jeg skal og la maskinen fortsette etter at jeg logger ut...for så å logge inn noen timer senere og gi den ny oppgave...
Elgvenn2 Skrevet 1. mai 2005 Skrevet 1. mai 2005 Ja. Du "disconnecter" fra en session, og neste gang du connecter til serveren din, tar du den igjen der du slapp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå