Gå til innhold

Beantech Igloo 3


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp fått meg et nytt kabinett!

Ett Beantech Igloo 3...

Du finner det på www.komplett.no til 695,-

 

Første inntrykket mitt av kabinettet er at det er veldig lett, var faktisk ikke tungt i det hele tatt.

Veier ca. 7,22kg med embalasje...

 

Kabinettet har en fin aluminium finish som er lik Lian Li sin.

Kabinettet i seg selv er veldig oversiktlig og lett å bygge i.

 

Det som skuffer meg litt er at komplett.no reklamere med at det er uttagbart hovedkort brett, mens mitt var naglet fast øverst.

 

Neste som jeg slet litt med er disse pinnene som du skal sette fast på HK-Brettet for å skru fast HK-et. disse er det mange av på hovedkort-brettet og er ikke merket med hvilke hovedkort som bruker hvilke hull, så du må liksom prøve deg fram.

Men når HK-et er på plass går alt som en lek, HDD festes lett på plass ilag med floppy og CD/DVD-ROM.

På venstreside av kabinettet er det god plass til å legge ledninger for å øke luft gjennomstrømning i selve kabinettet...

 

Du MÅ ta av frontpanelet og begge side dørene for å få skrudd ut frontpanelen som er festet på kabinettet.

 

Med i kabinettet følger det med 3 x 80mm vifter...

Med viftene på full guffe, så bråker det en del fra kabinettet... og er du vàr for lyd som meg, så kjøpe deg 3 x SilenX 14dB vifter, disse flytter mer luft enn Papst sine 26dB, det som jeg også kommer til å gjøre er å skjære hull i toppen og i side døren og sette inn 2 x 80mm SilenX 14dB... da blir det fin luft flyt... ;) *ANBEFALES*

 

En ting som også ikke er helt bra: den ene sidedøren er litt løs og kan ved vibrasjon fra CD/DVD-ROM begynne å vibrere selv... dette kan sikkert fikses ved å få tak i noen gummilister(har selv ikke prøvd dette).

 

Hele kabinettet er bare med Thumbscrews som er veldig positivt, men noen av disse skruene er skrudd godt fast... så på noen må du bruke skrujern...

 

Mitt Oppsett

Bzerk Sort aluminium 500 Watt fra www.micoplex.no

Asus A7N8X Deluxe GD

AMD Athlon XP 2600+

Cooler Master Vifte Opptil 3200+

2 x 256mb Twin Mos med påmotern ram kjølere fra www.3dfxcool.no

Geforce 4 Ti 4200 med påmontert Thermaltake g4 kjøler Cool Mod fra www.microplex.no

3 x HDD: 2 x IDE, 1 x S-ATA

 

Idle m/vifter på fult:

Prosessor: 39 Celcius

Kabinett: 30 Celcius

 

Load m/vifter på fult

Prosessor: 45/47 Celcius

Kabinett: 30/33 Celcius

 

Så en litn +/- oppsummering:

 

Positivt :)

+ Lett

+ Lett å bygge i

+ Lett å stue bort ledninger for bedre luftflyt

+ Aluminium

+ Thumbscrews på nesten hele kabinettet

+ 3 x 80mm vifter

 

Negativt :(

- 80mm viftene bråker på full guffe

- Vibrerende side dør(kan oppstå)

- Ikke Uttrekkbart Hovedkort brett(Mitt var nagletfast)

- Litt vanskelig å finne ut hvor du skal sette pinnen på Hovedkort-Brettet

 

Er veldig førnøy med dette kabinettet og gir deg en STERK anbefaling...

 

Min Karakter:

 

5+

 

Mvh

Sivert Olsen

 

PS: Gi gjerne tilbakemelding på denne anmeldelsen og si hva dere mener og om deres egne erfaringer med dette kabinettet... ;)

Endret av Sivert Olsen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg skal kanskje få meg et Igloo 4 (visstnok samme innmat som ditt) og lurer på et par småting: Harddiskdempere? Er det ikke slik at kabinettet har en slags gummiisolasjon til harddisker? Skruer med gummiringer eller lignende?

Er det mulig å montere harddisker foran vifte ® i front uten å måtte sage og modde så mye? Jeg ønsker å kunne ha en vifte foran som blåser over harddiskene, vil dette bli mulig i Igloo 3/4?

 

Ellers en flott test. Hadde vært fint om du fikk med noen bilder også.

Lenke til kommentar

Jeg har selv et Igloo 4 kabinett, som jeg skjønner er så og si det samme som ditt. Dessverre er det bare montert en stk PSU i det foreløpig :p Studenbudsjett, hehehe....

 

Men bra test!! Gleder meg til å bli ferdig med min boks! :D

 

Til Playmofetish: Det stemmer at det er en slags dempemekanisme i kabinettet. Har ikke fått testet den selvfølgelig. Det er også skrueløst feste av disker, heller ikke testet.

 

Ut fra hvordan det ser ut sitter HD'ene rett foran viftene så de vil bli kjølt ned av dem.

 

Edit: Forresten, jeg kjøpte mitt på pcutstyr.no og det hadde uttrekkbart hovedkort-brett! Samme erfaring som deg ang thumbscrews, de satt j*vlig godt fast. Men det er jo bare å løsne dem, og så skru dem passe hardt til selv i etterkant. :thumbup:

Endret av pian
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei

Har et Igloo 4 kabinett. dette har HK brett til å trekke ut.

Forran harddisk brønnen er det to stk 80mm vifter, jeg har byttet til en (1)

stillegående vifte. Så harddiskene får fin kjøling.

Harddisker festes med skruer og noen gummigjennoføringer, helt ok.

Sidedørene på mitt kabinett sitter fast nok til at det ikke vibrerer.

Det som jeg har erfart er at kabinettet ikke har pass til 120mm vifte

og radiator. Min løsning var å montere radiatoren helt oppe med vifta på

utsida av kabinettet. Aluminium er en smal sak for stikksaga :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...