Gå til innhold

Fremtidens skjermkort, DVI eller HDMI?

Rikky

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer DVI fortsatt til å være standard på skjermkort i overskuelig fremtid, eller vil HDMI ta over? Ikke at det har så mye å si, men jeg var bare nysgjerrig. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, jeg regner med at HDMI er noe nytt og noe nytt vil alltid overta, nesten alltid hvertfall. Etter litt googling fant jeg ut at HDMI kontakten er litt mindre og sikkert litt mer praktisk.

2_L.jpg

Skrevet (endret)

Hva slags (om noen?) kort er det idag som bruker HDMI?

Har det noen fordeler annet enn mindre kontakt?

Edit: Joda. Bare å Google litt så finner man ut det man lurer på... :thumbup:

Endret av kristteo
Skrevet
Hva slags (om noen?) kort er det idag som bruker HDMI?

Har det noen fordeler annet enn mindre kontakt?

Jeg har ikke sett skjermkort med HDMI, men det begynner jo å bli normalt i Hi-Fi-verdenen. Jeg har f.eks HDMI på projektoren.

Skrevet (endret)

Bare tenkte jeg skulle nevne at enkelte av modellene i ASUS EAX850 serie har HDMI kontakt for spill på stor-skjerm eller moderne HD-TV'er. Vet ikke om det er andre produsenter som har det også, men det er nok helt klart på vei!

Endret av ASUSNO
Skrevet
enkelte av modellene i ASUS EAX850 serie har HDMI kontakt

Kan du linke til en av disse?

Jeg har sett at de har HD-TV stempel og at ett av kortene har dual DVI, men ikke noe HDMI.

Skrevet

De med HD-TV stempelet har HDMI kontakt. Det er bare at bildene på produkt-sidene ikke nødvendigvis stemmer overens med spesifikasjonene som du ser av bilde-teksten. Dette fordi samme bilde brukes på flere modeller. Om noen kan hjelpe meg med hvordan man legger inn/laster opp bilder her, så skal jeg få frem et til deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...