Gå til innhold

Maskinen er blitt så treg:(


Anbefalte innlegg

Maskinen min er så utrolig treg om dagen, er en 2 ghz intel prosessor som jobbet som en drøm før, jeg har nå veldig lite plass igjen på C: 900 mb... Den er på 8 gig. Har delt opp hd med partition magic så E: er på 28 gig. Denne også begynne å bli ganske full. Men tingen er at jeg har nesten ingen programmer som tar noe særlig plass og lurer veldig på hvor de 7 gig har blitt av på C: ?? Er det mye dritt som samler seg opp når jeg surfer på nettet som har tendes til å gjemme seg litt? Muligheter for å dra opp dette og slette det:)

 

 

Hadde gjort seg å hatt en maskin som var god igjen.. Uten å måtte formatere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, kjør adaware og spybot. de utfyller hverandre ganske bra. sjekk også for virus, har du oppdatert antivirus? sjekk uansett med housecall for sikkerhets skyld.

 

avinstaller unødige programmer fra control panel --> add/remove programs.

 

høyreklikk på en av diskene, gjerne c: først, velg properties --> general settings --> disk cleanup --> huk av for alt og rensk ut.

 

har du norton recycle bin installert? tøm "recycle bin" og "empty norton protected files".

Lenke til kommentar

En annen ting du kan gjøre er å fjerne system recovery på windows xp hvis du har det. For det tar en del GB det også. Pluss at du kan alltids minke eller fjerne Virtuell minne hvis du har nok minne fra før av. Det er ca 1 GB å spare der også.

Lenke til kommentar

Følg denne tutorialen for å gjøre PC-en raskere:

1. Kjør Diskopprydding.

2. Kjør WinOptimizer 2004.

3. Last ned og oppdater AVG Free 7.0 og kjør en fullstendig virusscanning.

4. Last ned og oppdater Spybot - S&D 1.3 og kjør en scanning.

5. Last ned og oppdater Ad-Aware 1.05 og kjør en scanning.

6. Last ned og oppdater Microsoft AntiSpyware og kjør en scanning.

7. Kjør Diskdefragmentering.

 

Hvis datamaskinen ikke er blitt betydelig raskere etter at du har gjort alt dette, er det tvilsomt noen annen råd enn å formatere og reinstallere Windows.

Lenke til kommentar
En annen ting du kan gjøre er å fjerne system recovery på windows xp hvis du har det. For det tar en del GB det også. Pluss at du kan alltids minke eller fjerne Virtuell minne hvis du har nok minne fra før av. Det er ca 1 GB å spare der også.

hvordan gjøres dette da, det først nevnte altså..

Lenke til kommentar
En annen ting du kan gjøre er å fjerne system recovery på windows xp hvis du har det. For det tar en del GB det også. Pluss at du kan alltids minke eller fjerne Virtuell minne hvis du har nok minne fra før av. Det er ca 1 GB å spare der også.

hvordan gjøres dette da, det først nevnte altså..

Jeg må bare legge til at jeg har brukt system recovery sinnsykt mange ganger de siste 2 ukene, og jeg er glad jeg aldri har vært innpå tanken om å fjerne det her, ellers måtte jeg ha formatert igjen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...