Gå til innhold

er dette en brukbar 3dmark score??? (7897)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:



Har du Radeon8500 LELE? er det den med 230230mhz og 3.6ns minne?


Hvordan har du overklokket så høyt? jeg kommer bare til 245245mhz før jeg får figurer på skjermen og lockups!!



 

Ja, jeg har det kortet. Jeg klarte 270-240 før det kom farger og dritt. Skjønner ikke hvorfor ram'en bare kunne klokkes så lite i forhold til "engine".

 

Men men, poenget var vel at min kjører strøkent på 275-275 nå. Det jeg gjorde var å flashe biosen med en retail radeon 8500 bios. Da funket det helt fint! har ikke prøvd å klokke den videre - kan godt være den funker høyere!

 

Søk i forumet så finner du tråder om flashing av skjermkort bios. jeg hadde en her for en uke siden.

 

---------------

 

Ludde:

husker du sa prøvde å flashe biosen din, men fikk masse farger og dritt når du startet windows.

Det fikk jeg også, men jeg uninstallerte alle drivere, og installerte på nytt - og da funket det helt fint! Leste en plass at du alltid skal fjerne driverne FØR du flasher med en annen bios.

Lenke til kommentar

er det ikke noen der ute lenger som ikke bare bryr seg om 3dmarks og andre poenger ?

Sitter her på en 1200mhz (amd såklart :smile: ) med et asus atv133, 256mb mosel ram og ett gammel voodoo4 4500. Med dette utsyteret får jeg ca. 1400 poeng i 3dmark2001SE, ikke den helt stooore summen, men jeg er egentlig jempefornøyd med alt(hadde såklart vært enda gøyere hvis jeg klarte å få til 3d aklserasjon i linux med kortet).

Det jeg vil fram til er egentlig at det er ikke bare 3damrks som teller om en maskin er bra(det kan alltids diskuteres hvis man tilhører gamer-sekten :smile: ). Min mening er at man skal vurdere maskinen ut ifra hva man skal bruke den til. Noen andre som er enige ?

 

 

PS. Jeg sier ikke dette bare pga jeg har veldig lav 3dmarks score. (Ja, jeg vet at jeg kan få em MYE høyere score hvis jeg bytter skjermkort, men det gidder jeg IKKE, jeg har penger, men det er mye annet som jeg mye heller bruker den summen på :smile: )

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-07-11 13:59, woohoo skrev:

er det ikke noen der ute lenger som ikke bare bryr seg om 3dmarks og andre poenger ?

Det jeg vil fram til er egentlig at det er ikke bare 3damrks som teller om en maskin er bra(det kan alltids diskuteres hvis man tilhører gamer-sekten :smile: ). Min mening er at man skal vurdere maskinen ut ifra hva man skal bruke den til. Noen andre som er enige ?


 

Er fullstendig enig! Det kommer an på bruksområde til PCen. 3DMark sier jo ikke noe om hvor mye diskplass man har på PCen, og det kan jo være at det er DET som er bra - avhengig av behovet.

 

Jeg har to PCer, en PIII 667MHz med Radeon 7500

og en AMD XP2100+ med Radeon 8500. 3DMark score er henholdsvis 3073 & 9017.

 

Poenget med å si dette er å fortelle at det er ikke mange ting jeg ikke kan gjøre på PIII maskinen min. Har ikke forsøkt de mest krevende spillene, da spilling ikke er primærbehovet mitt, men Max Payne gikk smertefritt. Alt av bildebehandling o.l. går fint, og i vanlig bruk (surfing, tekstbehandling m.v.) er ikke den gamle PCen plagsomt treg(ere).

 

Så, det er behovet som teller. Det kan da ikke være BARE gamere på hardware.no ? Det må da for eksempel være noen som benytter PCen som server. Da er 3DMark tilnærmet irrelevant

Lenke til kommentar

[quoute]

Ludde:

husker du sa prøvde å flashe biosen din, men fikk masse farger og dritt når du startet windows.

Det fikk jeg også, men jeg uninstallerte alle drivere, og installerte på nytt - og da funket det helt fint! Leste en plass at du alltid skal fjerne driverne FØR du flasher med en annen bios.

 

jauda, er fullstendig klar over det. men saken er at fargene begynte å flyte uttover allerede i post og bios! og der har jo driverne ingen effekt.. (samt bootscreenen til 2k.. det er jo også før driverne blir lastet). uansett så trur jeg det har med biosrevisjonen min. de guidene jeg har sett på 8500le->8500 via flashing var le-biosen av revisjon 102 og 8500 av 103. min le-revisjon er derimot 100.. trur det det har med spenningen på kortet å gjøre (helt mulig jeg vasser) at det ikke gikk helt etter planen, men det er vaffal spenningen som er grunnnen til at minnet mitt ikke går høyere enn et sted mellom 250 og 260. jeg nøyde meg med å endre på den eksisterende biosen min; klokka den fra 230/- til 250/- og endret tvut-system fra ntsc til pal. ser ingen grunn til å tukle mer med det nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...