Gå til innhold

Blåskjerm etter nedlast. av driver til DVD-brenner


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har et problem jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med. PC'n har jeg bygd sjøl og alt har fungert helt perfekt, inntil i går.

Prøvde å brenne en DVD, og spille av først, men det gikk ikke. Fikk beskjed om at jeg trengte en DVD-dekoder. Derfor tenkte jeg at brenner og avspiller trengte å få oppdatert driverne/firmwaren sin.

Tok først brennern (NEC 3520A) og gikk til produsentens side og lastet ned.... slo av maskinen og startet på nytt.

Etter at den nye versjonen ble lagret under programfiler på C:\, ble det bare problemer.

 

Maskina kommer så langt som at den finner ny CD-ROM! (er jo DVD...men...) og jeg rekker ikke gjøre mye før den automatisk starter på nytt igjen med en blåskjerm imellom.

Blåskjermen viser sikkert masse viktig info, men har ikke sjangs til å se hva som står da den viser seg i 1 sekund og maskina starter på nytt igjen...

 

Sukk :no:

 

Hva skal jeg gjøre :ohmy:

 

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å få lest hele blåskjermen;

 

Åpne "System Properties" - Trykk på tab'en som heter "Advanced", trykk så på "Settings" under "Startup & Recovery".

 

Når du er inne der, ser du på nederste del av vinduet som kommer opp, det står det "Automatically restart" - Ta bort haka.

 

Når du da neste gang får blåskjerm, vil ikke PCen starte på nytt uten at du selv rebooter.

 

Skriv av meldinga du får opp, så kan du skrive den hit.

 

------

 

Jeg tror du kan ha oppgradert brenneren din med feil firmware, rett og slett noen feil revisjoner eller noe slikt.

 

Du trenger ingen driver til en CDbrenner. En DVD-dekoder kan like fullt være ett program som f.eks WinDVD, PowerDVD osv.

Lenke til kommentar
Prøvd å starte i sikkermodus?

Åssen starter jeg i sikkermodus da? Nytter ikke å prøve å gå inn på min datamaskin nå i alle fall. Rekker ikke gjøre noen ting før den restarter seg igjen. Er det noen endringer jeg skal gjøre i BIOS som gjør at den ikke restarter seg igjen?

Lenke til kommentar

Trykk F8 flere ganger rett før windows logoen vises under oppstart. Da får du valget om sikkerhetsmodus. Ville da prøvd å gå inn under start, programmer, tilbehør, system verktøy og gjenoppretting. Og rett og slett ta maskinen tilbake til en tidligere dato som fungerte.

 

At du trengte en DVD-dekoder har ikke noe med drivere eller slikt å gjøre, det betyr at du trenger å installere en DVD dekoder som automatisk følger med DVD avspillingsprogrammer som PowerDVD og WinDVD.

Endret av JoergenJonassen
Lenke til kommentar
Trykk F8 flere ganger rett før windows logoen vises under oppstart. Da får du valget om sikkerhetsmodus. Ville da prøvd å gå inn under start, programmer, tilbehør, system verktøy og gjenoppretting. Og rett og slett ta maskinen tilbake til en tidligere dato som fungerte.

 

At du trengte en DVD-dekoder har ikke noe med drivere eller slikt å gjøre, det betyr at du trenger å installere en DVD dekoder som automatisk følger med DVD avspillingsprogrammer som PowerDVD og WinDVD.

Takk og takk.. Jeg får prøve dette da og håpe at det fungerer. Hvis ikke så kommer jeg tilbake... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...