Gå til innhold

Jeg har winMe, skal skifte til Xp. er det noe jeg skal skif


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan prøve å starte installeringen direkte fra ME (vet ikke om det funker, men det burde funke).

 

Eller så kan du starte med en oppstartsdisk, slette win ME og alle programmer du hadde lagt inn og starte installasjonen fra dos. Dette er greit hvis du har kun 1 partisjon og du vil bevare noen dokumenter osv.

 

Eller så kan du starte med en oppstartsdisk, formatere system partisjonen (og alt annet du har lyst til) og starte installasjonen.

 

Eller du kan boote fra XP cd'en og formatere/partisjonere som du vil før du starter installasjonen.

 

Mulighetene er mange.

 

PS: Jeg vet ikke om det er forskjeller på en "vanlig" XP cd og en oppgraderings cd, og evt. hva som er forskjellen.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-09 12:12, John_^ skrev:

Du kan prøve å starte installeringen direkte fra ME (vet ikke om det funker, men det burde funke).

--->det ville ikkje eg ha gjort, trur detgår men det kommer til å ligge igjenn mange gamle og ubrukelige filer fra ME!

 

 

Eller så kan du starte med en oppstartsdisk, slette win ME og alle programmer du hadde lagt inn og starte installasjonen fra dos.

----> trur ikje XP instalasjonen går an å starte fra dos, trur det kommer opp "this program cannot start in dos modus"

 

Eller så kan du starte med en oppstartsdisk, formatere system partisjonen (og alt annet du har lyst til) og starte installasjonen.

 

Eller du kan boote fra XP cd'en og formatere/partisjonere som du vil før du starter installasjonen.

 

 

Det eg ville ha gjorterå boote på cden for under instalasjonsprograme TRUR eg at du kan(må) formatere

=/

 

PS: Jeg vet ikke om det er forskjeller på en "vanlig" XP cd og en oppgraderings cd, og evt. hva som er forskjellen.

---> oppgraderin er at du må bevise at du har hatt en tidligareversjon av windows, men det holder å sette inn en cd me f  eks ME under instalasjonen.. =)

Lenke til kommentar

Jeg har alltid startet min XP installasjon fra dos, og det funker.

Gå inn i katalogen i386 og start fila winnt.exe

 

For de som er helt blanke på data kan mitt første alternativ (installere fra win ME) være helt greit. Jeg vet feks at mange i slekta mi hadde fått panikk hvis de måtte begynne med formatering, innstillinger osv....

 

Poenget er at alle metodene funker, så det er opp til hver enkelt å gjøre som kunskapsnivået tillater. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...