Emigrante Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Sliter med et lite problem jeg håper noen der ute har en løsning på. Er i et student nett hvor brukere får tilgang via en 802.1X authentisering. Det jeg sliter med er å kjøre nettet trådløst. Når jeg plugger inn et access punkt i veggen og setter på 802.1X auth på det trådløse nettverkskortet vil den bare prøve å aut. til access punktet ikke videre ut i nettet som er nødvendlig. Finnes det noe løsning på dette? Feinnes det feks. en router som kan sende ut 802.1X auth. på WAN porten? Håper dere skjønner den forklaringen Emigrante
Spirograf Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Da må du sette AP'et til å autentisere seg mot den eksisterende 802.1x serveren som er i nettverket. Hvilket AP er det snakk om?
Emigrante Skrevet 25. april 2005 Forfatter Skrevet 25. april 2005 Da må du sette AP'et til å autentisere seg mot den eksisterende 802.1x serveren som er i nettverket. Hvilket AP er det snakk om? Joda det vet jeg. Men saken er om det 'vanlig' AP støtter det? Klarer vertfall ikke å finne noe slikt på instillingene på AP. Det er foresten en Gigabyte 'billig sak'. Men er ikke noe problemer å invistere i noe nytt (hvis det ikke koster skjorta da) som har støtte for den funksjonen jeg er ute etter. Noen som vet om det finnes noe slikt utstyr å kjøpe? Emigrante
slettet Skrevet 25. april 2005 Skrevet 25. april 2005 Dlink DWL900AP+ og DWL200AP+ har støtte for authentisering mot RAIDUS-server.. Har mange sånne i nettet "mitt", har ikkje fått tid til å setje opp ein RADIUS-sak enda, so eg veit ikkje kor godt da virkar.. Får kanskje satt den opp i morgon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå