Gå til innhold

Betaling (alternativ til Visa)


Anbefalte innlegg

Hei

 

er 17 år og har dermed ikke mulighet til å få bankkort med full Visa-funksjonalitet.. (kun Visa Electron) skulle gjerne hatt dette for å handle på internett, lurte derfor på om det fantes noen smarte løsninger på dette? Evnt. en virtuell konto eller noe slikt som kunne fylles opp med penger og brukes som et vanlig Visa-kort?

 

Håper noen har noen forslag!

 

p.s. mulig dette er litt off topic, men det er jo relevant i forhold til å handle i webshops da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Paypal er jo en mulighet, be mor om og bli med og skaffe deg visa.

 

Oppkrav kan du jo bruke, spørre webshoppen om du kan overføre penger direkte eller noe lingnende. Masse muligheter

Hvordan fungerer paypal? Kreves det da noe ekstra av butikken, eller kan jeg betale med paypal så lenge butikken støtter Visa-betaling? Oppkrav er ikke aktuelt, da jeg vil bestille en del dvd-filmer fra utlandet osv.

 

Og i hvilke banker kan man evnt. få Visa når man er under 18?

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Paypal er jo en mulighet, be mor om og bli med og skaffe deg visa.

 

Oppkrav kan du jo bruke, spørre webshoppen om du kan overføre penger direkte eller noe lingnende. Masse muligheter

Hvordan fungerer paypal? Kreves det da noe ekstra av butikken, eller kan jeg betale med paypal så lenge butikken støtter Visa-betaling? Oppkrav er ikke aktuelt, da jeg vil bestille en del dvd-filmer fra utlandet osv.

 

Og i hvilke banker kan man evnt. få Visa når man er under 18?

 

Takk for svar!

Paypal støttes av mange utenlandske butikker, hovedakelig fra usa.

Der får du en konto som du kan overføre penger til.

 

www.paypal.com

 

Når jeg var 17 (6 år siden) måtte bare min far bli med og skriv under noen papirer, så fikk jeg VISA, dette var i forbindelse med en lengere interrail tur.

 

Les litt rundt på visa.no

Lenke til kommentar

Tenker du å hamdle i Norge så er oppkrav en grei metode, eventuelt er det noen butikker som sender med giro, men det er vanligvis ikke databutikker.

 

Handler du i utlandet kan du bruke paypal, men det er ikke så mange butikker som bruker det. For bruk av paypal kreves bare en epostadresse, men hvis ikke de har ordnet seg en paypal konto vil de neppe la deg bruke det. Hvis butikken du skal handle fra ikke har det kan du vel prøve å få noen du kjenner til å bruke sitt Visa til å betale det du vil ha og betale dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...