Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

kommer ikke inn på router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du oppgir litt lite informasjon, men jeg prøver.

 

Sett i nettverkskabel i routers wan port og fest denne i nettverkskortet på pc.

 

Angi deretter routers ip-adresse som du angir til å være 192.168.2.1 i internet explorer.

 

Logg så på router.

 

Den feilmeldingen du får vil jeg tippe skyldes at du har trådløstilkobling nå, og at det er svakt signal hos pc på denne.

 

Jeg tipper også at du har Telenor som ADSL leverandør???? Men har du router også her eller kun ADSL modem?

 

To routere går veldig dårlig sammen, så da bør den siste settes opp som aksesspunkt med fast ip-adresse i den serien som første router deler ut (192.168.. eller 10.0.0..), skru også av DHCP på siste router.

 

Jeg antar her at din pc mottar ip-adresse automatisk også?

 

Bekreft.

Lenke til kommentar

har gjort eksakt som du har beskrevet(Sett i nettverkskabel i routers wan port og fest denne i nettverkskortet på pc.

 

Angi deretter routers ip-adresse som du angir til å være 192.168.2.1 i internet explorer.

 

Logg så på router.)men kommer ikke inn på router.

Har ingen trådløse kort tilkoblet de har jeg avinstalert,har kun eit vanligt nettverkskort og det får felmelding henter nettverkadr og så får den begrenset eller ingen tilgang.

jeg har telenor adsl modem og router etter det.

jeg kan ikke skru av dhcp når jeg ikke kommer inn på router.

mottar ip automatisk,skjønner ikke noe av dette det har jo funket tidligere.Har nettopp oppgradert hastigheten på linja men en skulle ikke tru at det skal ha noe og si.

Lenke til kommentar

Koble nettverkskabel inn i LAN port og til PC. Da skal du få IP adresse. Skriv inn adressen til ruter i nettleser, logge på og konfigurere ruteren. Siste alternativ er å resette ruter. Det gjør du ved å finne resettknappen på baksiden (lite hull) holde inne resettknappen (med en kulepenn eller lignende) i ca 10 sekunder, og sette opp ruteren pånytt. Det kan kanskje være nødvendig. Har hatt noen besøk hos kunder hvor det var eneste løsning for å få den trådløse delen til å fungere.

Endret av it2005
Lenke til kommentar

Det snakkes om at man skal koble til nettverkskabel til WAN porten .. Er dere sikker på at Belkin routeren gir wan side access ?

 

I følge manualen sies det at det følger med ett programm som man kan bruke til å sette opp/programmere routeren og da skal WAN porten brukes men om man leser videre så skal LAN porten brukes om man ikke bruker dette programmet .

Lenke til kommentar

Har resett minst 10 ganger men kommer ikke innpå router,har prøvd og sette opp router med cd plate som fulgte med men det funker ikke heller,men hva er grunnen til at jeg har begrenser eller ingen tilgang på nettverkskorte,får samme feilmelding når jeg instalerer tråløse kort også.

Lenke til kommentar
Nei ,han finner det tråløse nettverket når jeg kobler til tråløse kort men kommer som sagt ikke inn på router får også melding at router ikke er kryptert og om du vil koble deg på eit usikret nettverk

Har du testet med en annen maskin eller sjekket din mot andre nettverk?

Dette kan være et problem på maskinen, prøv en winsocketfix ala denne:

 

http://www.cexx.org/lspfix.htm

Lenke til kommentar

Har nå slettet sp2,da forsvant feilmeldinga begrenset eller ingen tilgang kjører nå tråløst på nett gjennom router ,men kommer fremdeles ikke inn så jeg får konfugere den.

 

Når jeg går inn på egenskaper for tråløs nettverktilkobling så er det bare qos pakkeplanlegger og internett protokoll(tcp/ip) som er med der.stemmer dette??

Lenke til kommentar

Microsoft Windows XP [Versjon 5.1.2600]

© Copyright 1985-2001 Microsoft Corporation

 

C:\>ipconfig/all

 

Windows IP-konfigurasjon

 

Vertsnavn . . . . . . . . . . . : stoke-qwf8xuglv

Primær DNS-suffiks . . . . . . . :

Nodetype . . . . . . . . . . . . : Blandet

IP-ruting aktivert . . . . . . . : Ja

WINS Proxy aktivert. . . . . . . : Nei

 

Ethernet-kort Trådløs nettverkstilkobling 53:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Beskrivelse . . . . . . . . . . : Belkin 11Mbps Wireless USB Network Ad

apter

Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-30-BD-63-F4-0D

DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Ja

Automatisk konfigurasjon aktivert: Ja

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 0.0.0.0

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 0.0.0.0

Standard gateway . . . . . . . . :

DHCP-server. . . . . . . . . . . : 255.255.255.255

 

PPP-kort gfdgfdg:

 

Tilkoblingsspesifikt DNS-suffiks :

Beskrivelse . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface

Fysisk adresse . . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00

DHCP aktivert. . . . . . . . . . : Nei

IP-adresse . . . . . . . . . . . : 83.108.114.163

Nettverksmaske . . . . . . . . . : 255.255.255.255

Standard gateway . . . . . . . . : 83.108.114.163

DNS-servere. . . . . . . . . . . : 130.67.60.68

193.213.112.4

NetBIOS over TCP/IP. . . . . . . : Deaktivert

 

C:\>

 

brannmur er skrudd av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...