Gå til innhold

Open Transport Tycoon Deluxe

Anbefalte innlegg

Skrevet
PS: er en del forandringer som er litt vanskelig å sette seg inn i, slik som signaler. Da er det kanskje en fordel å spørre folk som har spilt OpenTTD en stund.

:love::love::love:

Kan du si litt om hva som er nytt med lyssignalene da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

4.0) Running OpenTTD:

---- ----------------

Before you run OpenTTD, you need to put the game's datafiles into the data/

subdirectory. You need the following files from the original version

of TTD as OpenTTD makes use of the original TTD artwork.

List of the required files:

sample.cat

trg1r.grf

trgcr.grf

trghr.grf

trgir.grf

trgtr.grf

Jeg har ikke originalspillet, betyr det at jeg ikke kan spille? :(

Edit: Ja, det betyr visst det...

Edit2: Det gikk visst an å laste ned den originale lovlig! :w00t:

Endret av G2Petter
Skrevet
PS: er en del forandringer som er litt vanskelig å sette seg inn i, slik som signaler.

Ta en titt Wikipedias side om signaler i OpenTTD. Ta en tur innom "advanced signal placement" på den siden. Jeg posta også et bilde litt tidligere i tråden som viser de nye signalene i bruk.

Skrevet
PS: er en del forandringer som er litt vanskelig å sette seg inn i, slik som signaler. Da er det kanskje en fordel å spørre folk som har spilt OpenTTD en stund.

:love:  :love:  :love:

i OpenTTD (og forsåvidt også med ttdpatch) så kan du lage såkalte "pre-signals".

De er veldig kjekke å ha når du lager litt større tog-nettverk med flere tog på en stasjon.

Med pre-signals så kan du få togene til å plassere seg i kø på en organisert og effektiv måte slik at de ikke står å venter på bare èt spor på feks en 3-spors-stasjon.

har lagt ved et bilde som illustrerer dette:

http://home.monet.no/~dune/dune/test.JPG

Her er to typer signaler. Det gule er pre-signalet og de hvite er signaler som viser om stasjonen er ledig eller ikke.

For å få brukt disse signalene så må du holde inne ctrl knappen mens du skal plassere et signal. Da skiftes det signaltype for hver gang du klikker på musa med ctrl holdt nede samtidig.

Uten pre-signals så får du ikke togene til å stå i kø på en tilfredstillende måte, noe som er en del av orginal-spillet sin svakhet. De signalene som finnes der er rett og slett ikke godt nok spesifisert til at togene skal forstå at det faktisk er flere spor å velge imellom enn det nærmeste det finner..

Håper du ble klok av dette ;)

Skrevet (endret)

Dunah: Takker for opplysningene. Du hadde forresten ganske mye peng på det screen shootet

EDIT: Jeg har prød det der men det funker jo ikke... -Toget som venter går alltid forbi det første lyset og mot høyre... -Hva gjør jeg feil? Jeg tror jeg har prøvd alle kombinasjoner av lys...

Endret av Kong Basse
Skrevet (endret)
Vet noen hvordan jeg kan stille inn på 75 Hz på fullskjerm i Open TTD? (Litt ekkelt med 60 Hz)

Følger ikke oppdaterings hastigheten det samme som resten av windows da? (I hvertfall når du kjører i vindu...) Selv bruker jeg 3/4 av plassen på min 1280*1024*85Hz desktop, og bruker resten til messenger og slikt.

Spørsmål: Jeg ser det er enkelte inne på multiplayer delen av OpenTTD som kjører STORE brett, men det virker som det går på linux. Er det mulig å prøve slike brett på winxp?

Endret av Kong Basse
  • 2 uker senere...
Skrevet

Blørgh! Jeg får bygd togskinner og slikt, men jeg får ikke kjøpt noen tog. Det er bare greyed out på "Buy vehicle"... :S

Jeg har stasjoner og slikt. Sikkert bare noe helt enkelt som jeg har oversett, men fint om noen vet hva det kan være. :)

Skrevet

kong basse: har du funnet det ut nå? (lyssignalene)

Hvis ikke så kan du jo lage en screenshot så skal jeg fortelle hva som er feilen, evt du kan lage et multiplayergame og jeg lager en "junction" som det kalles så du får se ossen det funker i praksis

Skrevet

Hvis ikke så kan du jo lage en screenshot så skal jeg fortelle hva som er feilen, evt du kan lage et multiplayergame og jeg lager en "junction" som det kalles så du får se ossen det funker i praksis

Jeg trodde det gikk om man kun laget pre signal, men jeg har nå funnet ut at man også må ha exit-signal for at det skal funke.

Skrevet
Vet noen hvordan jeg kan stille inn på 75 Hz på fullskjerm i Open TTD? (Litt ekkelt med 60 Hz)

Følger ikke oppdaterings hastigheten det samme som resten av windows da? (I hvertfall når du kjører i vindu...) Selv bruker jeg 3/4 av plassen på min 1280*1024*85Hz desktop, og bruker resten til messenger og slikt.

Spørsmål: Jeg ser det er enkelte inne på multiplayer delen av OpenTTD som kjører STORE brett, men det virker som det går på linux. Er det mulig å prøve slike brett på winxp?

Om jeg velger "full screen" så stiller den ned oppdatéringshastigheten til 60 Hz. Men så lenge jeg ikke kjører i full screen, så gjør den ikke det. Men det er litt irritérende at startmenyen og andre programmer hopper opp. (Dette gjelder også 0.4.0)

Skrevet

Jeg trodde det gikk om man kun laget pre signal, men jeg har nå funnet ut at man også må ha exit-signal for at det skal funke.

Jeg så at du har regga deg på det offisielle forumet demmers og det er bra :)

Man får mye hjelp derfra og man lærer en god del om spillet som man kanskje ikke visste om før.

Mitt nick der er forresten Dune.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...