Gå til innhold

Kabbis vifte som skjermkort vifte?


gc_beast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis du modifiserer viften/kjøleribben slik at den passer burde ikke det være et alt for stort problem..

Men husk at hvis kjøleren er for stor kan det være lurt å ha noe som støtter opp kortet slik at det ikke blir bøyd/knekt..

 

edit: oi.. mente jeg leste at det var en CPU vifte/kjøler du skulle ha på..

Men uanz, det samme gjelder jo.. så lenge du får festet den burde det ikke være noe problem.. hvis det er en stor vifte (i forhold til kjøleribben) så burde du laget en slags trakt...

Endret av Musty
Lenke til kommentar
Jeg har en kompis som kjørte et slikt opplegg med et 9600pro og det funket helt fint. Men med et 9800pro kan det bli litt værre siden det utvikler litt mer varme.

Tja, si ikke det. Kortet har to 70mm vifter, hvis du plaserer det med en pci plass imellom og kjører på full hastighet, så flytter det ganske mye luft. Mer en orginal vifta.

 

Jeg kjører en mod'a Vantec Spectrum fan card (ekstra 2kohm motstand i serie med den orginale variable) på laveste hastighet på et Radeon 9100 kort.

Med mod. er det nesten lydløst

Endret av k-orm
Lenke til kommentar
Jeg kommer nok til og bestille den VANTEC Spectrum fan card dingsen ganske snart. Så den vil kjøle bedre enn den orginale viften på skjermkortet mitt?

Og i tillegg støye mindre?

 

-Simon :yes:

Hvorfor ikke heller bytte til en annen skjermkortkjøler hvis den gamle er ødelagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...