Gå til innhold

Hvilket skjermkort til max 2K?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et 6600GT, er vel det selvsagte valget, men jeg hadde sterkt vurdert å legge i 450,- til og kjøpt X800XL på helgetilbudet til Netshop.

Skrevet (endret)
Et 6600GT, er vel det selvsagte valget, men jeg hadde sterkt vurdert å legge i 450,- til og kjøpt X800XL på helgetilbudet til Netshop.

Helt enig, satt og så på det selv. Hvis det er helt uaktuellt så er vel 6600gt det selvsagte valget. Elkjøp(!) Selger 6600gt i agp versjon til 1495kr. Tror jeg skal kjøpe det, jeg får rabatter i tillegg siden jeg jobber der:p

Endret av TT88
Skrevet

Når du skal skifte hovedkort og skjermkort samtidig er vel det "glupeste" å satse på PCI Express. Liten eller ingen forskjell mellom PCI Express og VGA korta som er i handelen nå.

Et 6600GT kort kommer godt under 2000,- nå (1500,-). Med PCI Express og et SLI hovedkort kan en oppgradere til SLI - et år inn i "framtida" vil kanskje økninga med SLI bli opp mot 90% bedre enn ett kort (samme modell kort). Mindre nå (25-60%?) også labert med støtte i spill mm. for SLI (for å få fullt utbytte), kommer vel stadig oppdateringer av spilla.

Skrevet
Når du skal skifte hovedkort og skjermkort samtidig er vel det "glupeste" å satse på PCI Express. Liten eller ingen forskjell mellom PCI Express og VGA korta som er i handelen nå.

Et 6600GT kort kommer godt under 2000,- nå (1500,-). Med PCI Express og et SLI hovedkort kan en oppgradere til SLI - et år inn i "framtida" vil kanskje økninga med SLI bli opp mot 90% bedre enn ett kort (samme modell kort). Mindre nå (25-60%?) også labert med støtte i spill mm. for SLI (for å få fullt utbytte), kommer vel stadig oppdateringer av spilla.

liten forskjell mellom pci-express og agpmener du vel? :hmm:

Skrevet
AGP eller PCIe?

Det vet jeg ikke, har ikke kjøpt hovedkort enda, hva annbefaler dere? Pci-e er jo mer fremtidsrettet men er det de store fordelene enda?

Tja.. det er så vidt jeg vet ingen merkbare ytelseforskjeller ennå, men det i hvertfall en finesse som du ikke finner på AGP: SLI. Dvs. muligheten for å kjøre to like skjermkort sammen for å øke ytelsen. Med tanke på fremtidige oppgraderinger så er det også en fordel med PCIe. Prismessig går det ca opp i opp med AGP siden hovedkort med PCIe er litt dyrere enn de med AGP, og motsatt: Skjermkort med PCIe bruker faktisk å være billigere enn tilsvarende skjermkort med AGP. Dvs. det er hipp som happ for ytelse og pris nå, men det er fint å ha til neste oppgradering.

Skrevet (endret)

Oj, visste ikke at X800 hadde blitt så billig.

Jepp, a8n deluxe og x800xl kortet til 2500 fra netshop passer sammen.

Endret av TT88
Skrevet

Var noen her som sa at SLI nforce4 nvidia kort er forbeholdt kun nvidia skjermkort?

Og da funker det jo dårlig med X800XL i såfall om dette stemmer?

Skrevet

Var noen her som sa at SLI nforce4 nvidia kort er forbeholdt kun nvidia skjermkort?

Og da funker det jo dårlig med X800XL i såfall om dette stemmer?

du får ikke kjørt to x800xl sammen. kanksje det var det de mente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...