Gå til innhold

Er harddisken ødelagt?


Anbefalte innlegg

Jess, har en 200GB Maxtor S-ATA harddisk. I går begynte PC-en å skru seg av rett før start-meny osv. popper opp(ser kun bakgrunnen før PC-en skrur seg av). JEg hører at harddisken begynner å jobbe hardt før PC-en skrur seg av. Har også prøvd å kjøre chkdsk, men PC-en skrur seg av da også. JEg prøvde også å formatere(XP-setup), men PC-en skrur seg av da også. Hva gjør jeg? Hvis jeg F.eks. sender den inn til komplett, blir det som ligger på harddisken overført til den jeg får tilbake?

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjekk kablene! Har hatt problemer med gamle kabler som har fungert i flere år så kommer det problemet som du beskriver.. skrur seg av og på osv.. dårlig kontakt/ irr på koblingene var grunnen min.. bare å demontere å sette pluggene inn igjen gjeærne rikke plugen inn og ut noen ganger så du får skrapa vekk belegget.

Lenke til kommentar
Jess, har en 200GB Maxtor S-ATA harddisk. I går begynte PC-en å skru seg av rett før start-meny osv. popper opp(ser kun bakgrunnen før PC-en skrur seg av). JEg hører at harddisken begynner å jobbe hardt før PC-en skrur seg av. Har også prøvd å kjøre chkdsk, men PC-en skrur seg av da også. JEg prøvde også å formatere(XP-setup), men PC-en skrur seg av da også. Hva gjør jeg? Hvis jeg F.eks. sender den inn til komplett, blir det som ligger på harddisken overført til den jeg får tilbake?

Sjekket om det er noen kabler som har falt ut da?

Hvis du bruker bare en denne ene disken, så tar du den med til en kompis for å se om du får liv i den, altså kobler den til en annen pc!

 

EDIT:Litt for sen!

Endret av tøbbi
Lenke til kommentar
Dersom du ser at kabelen er skadet, behøver du egentlig å stille spørsmål her da?

Grunnen til at jeg spør her er at PC-en skrur seg av på akkurat samme sted hver gang. Virker som HD er ødelagt, men jeg vil ikke sløse penger på ny hvis det er kabelen eller noe annet som er ødelagt.

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

Vi kan jo ikke vite bare sånn uten vider om kablen din er ødlagt. Det blir du jo nødt til å sjekke selv. På meg så virker det ikke som om hdd er ødelagt men ehller som windows har krasjet. Prøv med en annen kabel, eventuelt den du har til cd rommen. og prød det noen andre nevnte: ta å prøv dhh på en annen pc.

Lenke til kommentar

JEss, da var ny kabel kjøpt. Hjalp litt, men nå skrur PC-en seg av etter "en stund"(varierer). Jeg tror det hjelper hvis jeg tar ut den extra 120GB IDE-disken min(har ikke prøvd lenge nok til å være sikker). Det hjalp også å gi den egen plugg direkte fra PSU, men problemet er fortsatt ikke borte. Any ideas?

Endret av Lautsprecher
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...