Gå til innhold

Svart/hvit når jeg kobler PC til TV


Kvammis

Anbefalte innlegg

Tengte jeg skulle prøve å koble den nye dataen til tven (Skjermkort med VIVO)..

Har tidligere brukt en MAC iBook, og hvis man satt oppløsning over 800x600 på den ble det også svart/hvit, men på 800x600 funket det fint.. !

 

Jeg har prøvd å sette ned oppløsningen på pcen også, men det hjelper ikke !

 

Noen som vet hva som kan være galt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du forteller ikke hva slags skjermkort og kabler du bruker....

 

Kanskje du bruker s-videokabel med scartadapter....

 

Kjenner ikke dagens modeller fra Funai, men av tidligere erfaring og prisnivået på disse TV-ene så tipper jeg (med ca 99,37% sikkerhet) at den ikke støtter s-video.

 

Hvis disse antagelsene er korrekte har du følgende muligheter:

- Sjekk at kortet er stilt til PAL B/G

- Med Geforce-kort: Sett kortet til å gi kompositt på s-videoutgangen.

- Med ATI-kort: bruk en komposittadapter (følger noen ganger med, eller kjøpes separat).

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem med Gainward 6600GT og TV-out. Innstillingene er satt på PAL/B, og setter jeg det til "s-video" fungerer det, men blir svart-hvitt. Når den er satt til kompositt så fungerer det ikke i det hele tatt. På "auto" fungerer det, men blir igjen svart-hvitt.

 

Jeg bruker kompositt fra kabelslyngen som står i skjermkortet til SCART-plugg som står i TVen. TVen har kun SCART-utgang, ikke s-video.

 

Det som er merkelig er at jeg får farger under oppstart, når XP-skjermen vises, men på login så får jeg ikke farger, og bildet er større enn TV-skjermen. Jeg har prøvd å sette oppløsningen på TV høyere (1024x768) og lavere (640x480). Hvis jeg spiller av en video i fullskjerm, så tilpasses bildet skjermen, men fortsatt uten farger.

 

Jeg hadde tidligere et Radeon 7500 som fungerte utmerket, med farger og alt.

 

Ser ut til at vi har samme problem, m3tro89? :)

 

La oss se om vi kan få noe hjelp, eller så poster vi her hvis en av oss finner løsningen.

Lenke til kommentar

Her er en annen tråd med mange forslag:

 

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=2522

 

Jeg er helt sikker på at løsningen er like enkel for deg. Har du denne kabelslyngen som fulgte med kortet, der det er kompositt-utganger som er blå, grønn, rød og orange? Får du farge under oppstart, før Windows login dukker opp? Hvilken har du plugget i, og hva står det på den (det er hvite klistrelapper på mine)?

 

Har du en eller to SCART-utganger på TVen? Jeg har bare en, men hvis du har to, prøv den andre.

Lenke til kommentar
men kabelen med rund plugg med utstående pinne i hver ende er da kompositt.
Hverken kabelen eller pluggen er kompositt. Pluggen kalles RCA- eller phono-plugg og kan brukes til mange forskjellige signaltyper. Når en plugg er merket med gult er det vanligvis komposittsignal. Når det er tre kabler merket med blå, grønn og rød er det komponentsignal. Når det er to kabler merket med rød og hvit eller sort er det stereo lyd. Når det er en sort (ofte tykkere kabel) er det vanligvis digital lyd. For en del år siden var det en del stereoanlegg som brukte oransjemerket RCA-kabel til fjernkontrollsignal mellom enhetene.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...