Gå til innhold

Feilmelding - ati2dvag.dll ....

helbro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får av og til opp feilmelding der det står ati2dvag.dll

Har Radeon 7000 og DirectX 9.0

Støtter ikke skjermkortet mitt dx 9?

Får også opp på DX - diagnoseverktøy at flere filer( d3dx9d.dll, d3d9d.dll) er feilsøkningsversoner som kjører saktere en de vanlige versonene.

Hva det enn nå betyr?

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Et såpass gammelt skjermkort har vel kun DirectX 7 eller 8.1 støtte.

Men det skal støtte driverne uansett, men du får ikke DirectX 9.0+ effekter.

Prøv å avinstaller driverne, hent så ned å prøv Omegadrivers (www.omegadrivers.net).

Kanskje det vil løse problemet?.

Endret av lavizh
Skrevet

Driveren til skjermkortet ditt støtter DirectX 9, men selve kortet ditt støtter ikke noen av de funksjonene du får i DirectX 9.

Hvis du ønsker å spille spill med DirectX 9 effekter må du nok kjøpe et nytt kort...

Skrevet

Har fått opp følgende feilmelding jeg også. Er noe tull med de ati driverne.Hvis du bruker Catalyst uninstaller og får fjernet alle drivere du har på systemet og restarter maskin pånytt og da installerer nyeste drivere så skal problemet være løst. Og installere Omegadrivers, hva er vits med og installere de etter? får ikke noe bedre ytelse med de.(hvis det var derfor omegadrivere ble nevnt da)

Skrevet

Du har ikke microsoft net framework 1.1. Vel det må du få installert.

Det står på ati sin side ved nedlasting av drivere så bør du ha installert

microsoft net framework 1.1

Skrevet

Neinei... Driverne trenger ikke .NET!

.NET er for CatalystControlCenter! Du kan få inn ControlPanel, som er raskere og mer stabilt i min mening, uten .NET!

Det er riktig som [GDI]Raptor sier, kortet støtter DX7 funksjonene i hardware, men ikke DX9.

Men, det som er merkelig er at du får opp de capsa som "feilsøkingsversjoner", virker som om du har installert DX9.0 SDK, ikke user-runtime DX9.0? (SDK'en er på over 100MB, mens runtimen er på ~32).

Løsningen kan være å installere DX9.0 runtime på nytt, evt. også driveren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...