helbro Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Får av og til opp feilmelding der det står ati2dvag.dll Har Radeon 7000 og DirectX 9.0 Støtter ikke skjermkortet mitt dx 9? Får også opp på DX - diagnoseverktøy at flere filer( d3dx9d.dll, d3d9d.dll) er feilsøkningsversoner som kjører saktere en de vanlige versonene. Hva det enn nå betyr? Noen som kan hjelpe?
lavizh Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 (endret) Et såpass gammelt skjermkort har vel kun DirectX 7 eller 8.1 støtte. Men det skal støtte driverne uansett, men du får ikke DirectX 9.0+ effekter. Prøv å avinstaller driverne, hent så ned å prøv Omegadrivers (www.omegadrivers.net). Kanskje det vil løse problemet?. Endret 23. april 2005 av lavizh
helbro Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 Isåfall ... Hva bør jeg gjøre? Innvistere i nytt skjermkort, eller kan jeg laste ned Direct X 7 eller 8?
HKS Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Driveren til skjermkortet ditt støtter DirectX 9, men selve kortet ditt støtter ikke noen av de funksjonene du får i DirectX 9. Hvis du ønsker å spille spill med DirectX 9 effekter må du nok kjøpe et nytt kort...
helbro Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 Kan jeg da "nedgradere" igjen? Og isåfall til hva og hvordan? Takk for flotte svar så langt.
Scortech Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Har fått opp følgende feilmelding jeg også. Er noe tull med de ati driverne.Hvis du bruker Catalyst uninstaller og får fjernet alle drivere du har på systemet og restarter maskin pånytt og da installerer nyeste drivere så skal problemet være løst. Og installere Omegadrivers, hva er vits med og installere de etter? får ikke noe bedre ytelse med de.(hvis det var derfor omegadrivere ble nevnt da)
Scortech Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Du har ikke microsoft net framework 1.1. Vel det må du få installert. Det står på ati sin side ved nedlasting av drivere så bør du ha installert microsoft net framework 1.1
helbro Skrevet 23. april 2005 Forfatter Skrevet 23. april 2005 Kunne ikke installere pga av at en annen verson av produktet var installert ...
Åsmund@ATi Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 vel, driverne må ha det vertfall...du må ha den vist du skal ha med catalyst controle center.
ExcaliBuR Skrevet 23. april 2005 Skrevet 23. april 2005 Neinei... Driverne trenger ikke .NET! .NET er for CatalystControlCenter! Du kan få inn ControlPanel, som er raskere og mer stabilt i min mening, uten .NET! Det er riktig som [GDI]Raptor sier, kortet støtter DX7 funksjonene i hardware, men ikke DX9. Men, det som er merkelig er at du får opp de capsa som "feilsøkingsversjoner", virker som om du har installert DX9.0 SDK, ikke user-runtime DX9.0? (SDK'en er på over 100MB, mens runtimen er på ~32). Løsningen kan være å installere DX9.0 runtime på nytt, evt. også driveren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå