Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tentamen i Vk2 gikk veldig galt


Anbefalte innlegg

hadde tentamen i rettslære i dag.

 

God dag,

 

Hadde tentamen fra klokken 09:00 til 11:20 i dag. I løpet av denne tiden måtte jeg bytte datamaskin ved 4 anledninger

 

 

 

Maskinen kunne ikke finne området mitt.

maskinen hang seg helt opp og jeg mistet hele oppgave 3 som jeg hadde skrevet.

Maskinen kunne ikke koble seg til domenet.

Jeg ble forlangt fjernet av en lærer.

 

 

 

 

Jeg ble plassert på lærerdatamaskinen av faglærer og dataansvarlig. De maskinene disponible var etter mitt inntrykk prøvd ut, og gjenværende alternativ var lærere maskinen.

 

Etter ca 20 minutter med den maskinen, kommer det en lærer og spør hvorfor jeg sitter der. Jeg forklarer situasjonen. Læreren stusser over dette, og begynner å prøve ut de andre maskinene. Tilslutt finner han en datamaskin som fungerer. Han går ned til meg og sier dette, jeg forteller situasjonen og sier hvem som plasserte meg der.

 

Jeg får beskjed om noe som kan forstås at læreren mente jeg ikke var i stand til å arbeide med maskinene, og han forlanger at jeg fjerner meg fra maskinen.

 

Jeg er selvfølgelig veldig oppgitt over å konstant forstyrres i tentamen. Jeg gjentar hvem som har plassert meg der, fordi jeg trodde det var bedre at han tok det med dem. Dette avfeier han ovenfor meg, og gjentar beskjeden om å forlate maskinen og flytte meg. Den nye maskinen jeg flyttet til hang seg opp ved anledninger, noe som gjorde at jeg mistet deler av det jeg skrev.

 

 

 

Til sammen kan jeg ha brukt rundt 45 minutter på å drive med alt annet enn tentamen denne dagen, og situasjonen som oppstod bidro ikke til at tentamen kunne gå rolig for seg for mitt vedkommende.

 

 

 

Det er vanskelig for meg å oppleve dette igjen, tatt nynorsk tentamen i fjor i betraktning, der jeg enda ikke har svar på hva som skjedde fra administrasjonen. Meg bekjent behandlet ikke læreren det faktum at jeg hadde krav på rettingsprogram og ikke fikk det, som noe spesiell omstendighet under retting.

 

Jeg ber om at jeg neste gang kan ta med min egen bærbar, slik at jeg kan jobbe uforstyrret med den dersom dette skulle gjenta seg enda en gang.

 

hele historien

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som du ble veldig forstyrret under prøven... Når man har tentamen skal man jo ha fred mens man jobber - uansett om man skriver på data eller for hånd. At lærerne flyttet deg fra sted til sted er ikke riktig. Jeg syns du har krav på å ta den prøven om igjen, helt uforstyrret. Veldig synd hvis karakteren blir satt ned i forhold til hva du har ligget på grunnet masse flytting etc under tentamen.

Lenke til kommentar

jeg er vant med stress, men det irriterte meg at eneste grunn til at han flyttet meg var pga stolen. Bordet ved siden av brukte jeg ikke.

 

"jeg skal jobbe" var argumentet hans

 

Han gikk mer rundt i rommet enn han jobbet. Han brukte IKKE maskinen.

Ergo så var det enten for å få en kontorstol, ellers så var det for pur faen.

 

skolen og faglærer har fått klage. Skal uansett en tur innom på mandag for å snakke med mattelæreren om tentamen på tirsdag. hvem vet hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...