Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Server kommer på nett,arbeidsstasjon gjør ei[LØST]


Anbefalte innlegg

Jeg har et ytterst merksnodig problem med mitt LAN. Jeg kommer ikke på nett via hovedmaskinen (10.0.0.2). Serveren (10.0.0.8) derimot, kommer seg fint ut. Nå bruker jeg proxy satt opp på serveren, og kan dermed bruke nettet (nesten) normalt.

 

Har en ZyXEL Prestige 650R-T3 router fra Firstmile, som fungerer meget bra, og jeg mistenker egentlig ikke den, da serveren som nevnt kommer på nett. Dette begynte i dag formiddag, og jeg prøver å tenke ut om jeg kan endret på innstillinger.. har ikke lagt inn oppdateringer eller byttet drivere.

 

For å gjøre ting litt vanskeligere å feilsøke, kan jeg nevne at jeg kommer på nett uten proxy ved å restarte routeren, men etter ~5min fungerer det ikke. Nøyaktig det samme skjer om jeg restarter hovedmaskinen. Snodig? eh-JA!

 

Noen råd?

Endret av askt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noe revidert informasjon angående problemet..

Det er min D-Link trådløse ruter som skapte problemet. Så lenge den er koblet til LAN-switchen, kommer ikke arbeidsstasjon (men fortsatt server) på nett. Sjekket IP-innstillinger etc. på den trådløse ruteren, og alt skal være i henhold.

 

Noen ideer til hvorfor ruteren krangler med LANet?

Lenke til kommentar
Har noe revidert informasjon angående problemet..

Det er min D-Link trådløse ruter som skapte problemet. Så lenge den er koblet til LAN-switchen, kommer ikke arbeidsstasjon (men fortsatt server) på nett. Sjekket IP-innstillinger etc. på den trådløse ruteren, og alt skal være i henhold.

 

Noen ideer til hvorfor ruteren krangler med LANet?

feil på konfig. akkurat hva du har gjort feil er vanskelig å vite uten mer detaljer om hvordan ting er koblet og hva som er satt opp på d-linken. Mitt forslag vil være at arbeidsstasjonen som er tilkoblet wlan'et har den som gateway og d-linken ikke dytter pakkene videre ut til zyxel-routern. Dette vil føre til at du får kontakt med alle maskiner på LANet, men ikke ut mot inett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...