Gå til innhold

OCZ PC3200VX (Voltage eXtreme)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skaff dere en 92mm tornadovifte, og kjør 3,5v inn i brikkene, 3,3v var litt slapt synes jeg.. de brikkene der liker jo mye volt, og de fleste jeg har sett på XS klarer minst 260 veldig lett..

Alt over 3.3V var det ingenting å hente på med våre brikker. Men som jeg nevner variere dette veldig.

 

260 og over er sjeldent 24/7 stabilt, og kan variere etter CPU og Hovedkort. 255MHz er dog et bra resultat med full stabilitet :)

 

Slakkere timing har ingen hensikt når ytelse var det vi var ute etter. Skal du ha høyere hastighet med slakere timing er OCZ sine EL Rev.2 brikkene mye bedre. Med riktig hovedkort og CPU har vi hatt 305MHz 2.5-4-3-7 2.8V.

Lenke til kommentar
Et spørsmål Pritorian:

 

Hvorfor tar dere med de andre brikkene når dere lister opp riggen, uten å nevne noe om de i testen ?

 

 

..og utenom det, synes jeg det var en god test.

Testet tidligere, eller kun testet for sammenligning. Se resultater :)

 

Ingen hensikt å teste BH-5 brikker nå heller, alle vet de klokker bra ;)

 

Edit: Glemte det er nye BH-5 på markedet nå. Vi kommer sannsynligvis tilbake med en test av disse. Vi må bare få tak i dem først.

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar
mener jeg sniffet innom at Ocz Valve brikkene skal klokke bra... og de er "rimeligere"

 

minnetest fra AnandTech

http://www.anandtech.com/memory/showdoc.aspx?i=2392&p=8

 

OCZ Valve klarer 245mhz @ 2-2-2-6 T1 3,3V koster vel 1095 på netshop..

Value er vel og bra det, men det er ofte en hit eller miss situasjon.

På denne testen sies det at han kjøpte 3 par med like brikker, og det beste settet klarte som dere kan se 245MHz.

Lenke til kommentar

Problemet blir CPU hastighet. Alle minnebrikkene fungere best ved foskjellig hastighet.

 

DOOM3 er heller ikke en god benchmark for minnetesting etter min mening, DOOM3 er på lik linje med feks 3DMark05 veldig skjermkort bestemt.

 

Jeg skal derimot begynne å ta i bruk Everest også, slik at vi kan få opp et par latency bilder også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...