Gå til innhold

Fellestrekk for K750i og 6230i...?


Anbefalte innlegg

Jeg planlegger ny mobil ila sommeren, og det står foreløpig mellom disse to. Jeg ser en del fordeler med K750, som f.eks 2mp kamera og skjermstørrelse. Spørsmålet mitt nå går til dere som kjenner litt til disse nykommerne. Idag har jeg en E398, men det er noe der jeg savner fra min gode gamle 3510i: Det ene er en bursdagskalender. På min gamle nokia kunne jeg plotte inn ulike bursdager med fødselsår, og sette alarm, noe som gjorde meg til en veldig punktlig gratulant :p Finnes denne funksjonen også på K750? Den finnes ikke på K700 nemlig... En annen ting jeg savner fra nokia er å kunne bruke flere bokstaver for å få frem en kontakt. Det kan jeg ikke med motorola'n, og heller ikke på K700.

Har prøvd T630, og er ikke veldig imponert. Skjønner imidlertid at K700 er av en annen kaliber og har derfor litt lyst til å prøve SE denne gang. Men jeg savner faktisk litt den gamle nokia'n. Kanskje jeg heller bør gå for 6230i....? Hvs med batterilevetid? Noen som har noen innspill til meg?

Endret av amorine
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du vil spare noen hundrelapper og vil ha tlf nå så er 6230i grei, men kameraet er vesentlig dårligere (mangler autofokus og hjelpelys, samt elendig støyreduskjon i mørke). Angående feilprosent så troner desverre Nokia fremdeles på toppen der, blitt litt bedre det siste året men siste tall jeg hørte var at omtrent 1 av 3 nokiaer må inn til service. SE er litt bedre på det området samtidig som de kan oppdateres fra nettet og dermed luke ut endel bugs på det, noe nokia ikke kan...

Lenke til kommentar
Jeg planlegger ny mobil ila sommeren, og det står foreløpig mellom disse to. Jeg ser en del fordeler med K750, som f.eks 2mp kamera og skjermstørrelse. Spørsmålet mitt nå går til dere som kjenner litt til disse nykommerne. Idag har jeg en E398, men det er noe der jeg savner fra min gode gamle 3510i: Det ene er en bursdagskalender. På min gamle nokia kunne jeg plotte inn ulike bursdager med fødselsår, og sette alarm, noe som gjorde meg til en veldig punktlig gratulant :p Finnes denne funksjonen også på K750? Den finnes ikke på K700 nemlig... En annen ting jeg savner fra nokia er å kunne bruke flere bokstaver for å få frem en kontakt. Det kan jeg ikke med motorola'n, og heller ikke på K700.

Har prøvd T630, og er ikke veldig imponert. Skjønner imidlertid at K700 er av en annen kaliber og har derfor litt lyst til å prøve SE denne gang. Men jeg savner faktisk litt den gamle nokia'n. Kanskje jeg heller bør gå for 6230i....? Hvs med batterilevetid? Noen som har noen innspill til meg?

med nyeste k700 firmware kan du søke på kontakter med flere bokstaver :) og mener å ha lest at 6230i sin batteritid er blitt en del lavere enn 6230 sin pga større oppløsning og størrelse på skjermen. og så er den en del tregere pga større oppløsning og. jeg ville nok gått for K750 men så er jeg jo SE fan og da. syns alt med SE er bedre enn Nokia.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Jeg heller nok mot SE denne gang... :p

Batteritiden på K700i har vel heller ikke vært noe å skryte av... Er det fare for at den blir dårligere på K750i...?

På testen av K750i på mobile-review.com så det ut til at man kan legge til bursdag som kontaktinformasjon. Noen som vet om den sier ifra på bursdagene man plotter inn?

Lenke til kommentar
Takk for svar. Jeg heller nok mot SE denne gang... :p

Batteritiden på K700i har vel heller ikke vært noe å skryte av... Er det fare for at den blir dårligere på K750i...?

På testen av K750i på mobile-review.com så det ut til at man kan legge til bursdag som kontaktinformasjon. Noen som vet om den sier ifra på bursdagene man plotter inn?

Up to 400 hrs standby... Tror ikke SE har råd til å bæsje på leggen mht det en gang til. Angåede bursdagskalender på K750: hvor i anmeldelsen står det??

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg vurderer begge to, og kan si følgende:

Nokia 6230i:

negativt:

gammelt design

tåler svært lite utvendige påkjenninger (ifølge tester)

stygt handsfree-sett

positivt:

utrolig gode knapper

ok menyer

egentlig ganske fin

minnekort

 

k750i:

negativt:

prisen

kjedelig design

positivt:

minnekort

RDS-radio

 

og så kommer jeg ikke på mer! :D

minus er at SE sine nye telefoner sliter alltid med software-feil i nye telefoner.

Dette har jeg aldri vært problem med Nokia!

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
Jeg vurderer begge to, og kan si følgende:

Nokia 6230i:

negativt:

gammelt design

tåler svært lite utvendige påkjenninger (ifølge tester)

stygt handsfree-sett

positivt:

utrolig gode knapper

ok menyer

egentlig ganske fin

minnekort

 

k750i:

negativt:

prisen

kjedelig design

positivt:

minnekort

RDS-radio

 

og så kommer jeg ikke på mer! :D

minus er at SE sine nye telefoner sliter alltid med software-feil i nye telefoner.

Dette har jeg aldri vært problem med Nokia!

øhh. nokia er vel legendariske pga mye software feil..spør Crasysteps f.eks.

 

min 3410 hengte seg opp HVER gang jeg skrev en melding lenger enn 160 tegn, og min 8310 startet på nytt stortsett hver gang jeg prøvde et snowboard spill som fulgte med.......

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Jeg har 6230i nå, og den blir byttet ut med K750i så snart den er i butikken!

Hvorfor?

Fordi etter å ha hatt K700 så virker Series40 OS'et til nokia forferdelig tungvindt og utdatert. Bedre kamera med autofokus skader heller ikke. Så får jeg heller bare overleve med håpløs SE software til de har fått fjernet de fleste bug'ene....

Lenke til kommentar
øhh. nokia er vel legendariske pga mye software feil..spør Crasysteps f.eks.

 

min 3410 hengte seg opp HVER gang jeg skrev en melding lenger enn 160 tegn, og min 8310 hengte seg opp stortsett hver gang jeg prøvde et snowboard spill som fulgte med.......

Jeg mener å ha hørt mye mer software-feil om SE-telefoner enn Nokias de siste årene.

Tror bl.a. at K700i hadde en del feil da den kom ut, og samme med T610/30.

Kan ikke huske helt nøyaktig, men mener å huske at når alle ville ha K700i, og spurte her på forumet om problemer og slikt, så sa alltid folk: "Det er bare noen små software-problemer, men det er bare å få en software-oppdatering, så er de fiksa!", og jeg ble så irritert fordi man skal jo kunne slippe å måtte gjøre det med en helt ny telefon!

Men så har jo Nokia kommet ut med en hel haug oppfølgere til diverse mobiler, og da har de rettet opp eventuelle småfeil som kansje var i den orginale modellen.

 

MEN: Alle kan jo være uheldige, sikkert bla. Crazysteps, å få en deffekt mobil. Siemens, Motorola osv kan jo alle være uheldige...

Men jeg har eid en del Nokiar i mitt liv, og har ikke hatt noen feil (utentatt de som jeg selv har forårsaket)

Lenke til kommentar

Jeg mente at du skulle spørre Crazysteps fordi han jobber i en butikk og har sikkert mye erfaring med hvilke telefoner som har feil og hvilke merker som er mest belastet osv.

 

og ja, K700 hadde en stygg bug som ikke ble fikset før den tredje firmware oppdateringen som gjorde at mikken og høytaleren lagga i ca et sekund før jeg hørte motparten og de hørte meg når jeg ble oppringt eller ringte noen.

 

men jeg har og hatt en del nokiaer og mange jeg kjenner har og hatt en del nokiaer og det er mye feil igården der og.

 

mor mi sin 6610i måtte sendes på rep etter noen dager fordi batteriet var defekt. og den tlf hu hadde før det, 3510, klikka så ofte kom det ikke noe lyd når folk ringte enda den ikke var på lydløs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...