Gå til innhold

Siemens S65? Er den verdt og ha?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger og få meg et nytt abbonomant og tengte at jeg i den sammenheng kunne skifte mobil. Mobilen jeg har nå er en P900(eller den er på rep. så akkurat nå så bruker jeg min gamle 6600 :p ) Og de er jo vel og bra, men de blir litt store og litt gamle nå. Så da har jeg tenkt på Siemens S65, er den noe god?

Jeg har lest omtalen og der fikk den 4 det er jo over middels, men er den noe og ha på for meg som er vant med symbian?

 

Jeg har ikke lyst til og bruke masse penger(maks 500 med abb.) så at det blir noen symbian tviler jeg litt på. Jeg har tenkt og skaffe meg den neste mobilen i SE sin P*** serie så dette blir bare en "vente" telefon.

 

Jeg ville foretrukket sense abb. da de er rimelige og har bra kundeservice og jeg vil _ikke_ ha telenor privat+(med mindre det er en kjempe telefon til under 500 tilgjengelig da ;) , men den må være sinnsykt bra også)

 

Har jo egentlig mest lyst på Samsung D500, men da må jeg over 1000 lappen og det har jeg lite lyst til.

Så si deres meninger om S65 eller om det er en annen mobil som vil være et bedre valg.

 

Og for ordens skyld:

 

Funksjoner:

-Kalender: Ja

-MMS: Ja

-GPRS: Ja

-EDGE: Hvis mulig

-WAP: Ja

-Kalkulator: Ja

-JAVA: Ja

-Email klient: Ja

-Spill: Ja

 

 

Form:

-Antenne: Intergrert

-"Støt/sprut/støv-sikker": nei

 

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Touchscreen: Nei

 

Pris:

Jeg har mellom 200 og 500 kroner til rådighet.

Med abonnementsbinding): Ja

Sense, eller et annet rimelig aleternativ

 

Diverse:

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja

-Symbian: Om mulig

-Triband: Ja

-Infrarød port: Ja

-Blåtann (Bluetooth): Om mulig

-Minnekort?: Ja(ikke så veldig viktig)

-Polyfoniske ringetoner: Ja

-MP3: Om mulig

-Radio: Ikke viktig men et pluss

-3g(UMTS): Blir nok ikke det nå nei :blush:

-Wlan: Om mulig

-Batterilevetid:ikke viktig.

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ikke er så nøye på skjermen så er dette en helt grei telefon. Litt plastikkfølelse synes jeg, men et bra kjøp til den prisen. :)

Jeg liker jo store skjermer, men som sagt så er dette bare en "vente" telefon.

Den koster 299 med sense abb så det er veldig billig(kommer godt med siden jeg har brukt opp alle pengene mine på PSP spill denne måneden :p )

Lenke til kommentar
Jeg liker jo store skjermer, men som sagt så er dette bare en "vente" telefon.

Den koster 299 med sense abb så det er veldig billig(kommer godt med siden jeg har brukt opp alle pengene mine på PSP spill denne måneden :p )

:) Tenkte mest på oppløsningen, ikke størrelsen. Kjenner meg forresten godt igjen i det du sier om PSP. Huff, så mye penger jeg har brukt denne måneden. Hehe.

Lenke til kommentar
K700i har kun VGA kamera, men bildene på utskrift blir vels så gode som Siemens S65 med 1,23 Megapixel. Mye bedre optikk på Sony Ericsson sin.

Har du bilde-bevis for dette?

Har vanskelig for å tro at en mobil som blåser opp bildet fra VGA til megapiksel kan bli bedre enn en mobil som tar bilder i i 1,3 megapiksler... (Uansett hvor dårlig optikken er)

Lenke til kommentar
Jo, SE K700i har megapiksel kamera, men det er da interpolert, det vil si svært dårlig kvalitet!

Megapixel betyr at det er feks 1240x1024 pixler i ett bilde. Altså en mega betyr en million, altså en million pixler i ett bilde. 1240x1024=1269760 pixler, altså ca 1.2 megapixel!

 

Når det er interpolert, betyr det at pixlene blir fordoblet og danner et bilde på størrelse med et megapixel bilde, men kan derfor ikke kalles det, pga det fortsatt bare vil være 640x480 pixler med, altså 307200 pixler = 0.3 megapixel.

 

K700i er ett godt valg, har hatt den selv og var kjempefornøyd :thumbup:

Lenke til kommentar
Når det er interpolert, betyr det at pixlene blir fordoblet og danner et bilde på størrelse med et megapixel bilde, men kan derfor ikke kalles det, pga det fortsatt bare vil være 640x480 pixler med, altså 307200 pixler = 0.3 megapixel.

Nja. Når bildet interpoleres beholder ikke bildet samme antallet piksler som du skriver. Programvare gjør om bildet i sin orginale pikselmengde til flere piksler.

 

Bildet blir altså større i oppløsning, men da i dårligere kvalitet ettersom "informasjonen" i bilde er det samme.

 

Håper jeg formulerte meg riktig her, men poenget var altså at antall piksler forblir ikke det samme etter interpolering.

Lenke til kommentar

Kjøpte min S65 for noen måneder siden, og er godt fornøyd.

Når det gjelder bildene, så har jeg sammenlignet med k500i og k700i, og interpolering kan bare gå å legge seg. Bildene fra S65 er suverene i forhold.

Bruker e-post klienten en god del, og en irriterende sak er at jeg ikke får satt opp telefonen til å automagisk koble opp og se etter nye mail. Det går som en lek på SE telefonene, og burde så absolutt ha vært mulig på S65.

S65 har heller ikke stemmestyrt oppringing, noe som hadde vært kjekt å ha.

 

Men: Kombinert med 265Mb minnekort og problemfri Bluetooth, så er dette det beste mobilkjøpet jeg noen gang har gjort :)

Lenke til kommentar
Kjøpte min S65 for noen måneder siden, og er godt fornøyd.

Når det gjelder bildene, så har jeg sammenlignet med k500i og k700i, og interpolering kan bare gå å legge seg. Bildene fra S65 er suverene i forhold.

Bruker e-post klienten en god del, og en irriterende sak er at jeg ikke får satt opp telefonen til å automagisk koble opp og se etter nye mail. Det går som en lek på SE telefonene, og burde så absolutt ha vært mulig på S65.

S65 har heller ikke stemmestyrt oppringing, noe som hadde vært kjekt å ha.

 

Men: Kombinert med 265Mb minnekort og problemfri Bluetooth, så er dette det beste mobilkjøpet jeg noen gang har gjort :)

Fandens, nå fikk du meg til og tvile :blush:

Lenke til kommentar

s65 er en grei tlf. pent designet og ok med funksjoner.. siden det er bare en vente tlf. du skal ha så e jo s65 et greit valg :yes: k700i har eg ikke prøvd.. men den ligger an te å bli en ny t610/t630 altså en tlf. ALLE har.. velg s65 om du vil skille deg en smule ut :thumbup: PS: kamera e klart bedre en k700i

Lenke til kommentar
s65 er en grei tlf. pent designet og ok med funksjoner.. siden det er bare en vente tlf. du skal ha så e jo s65 et greit valg :yes: k700i har eg ikke prøvd.. men den ligger an te å bli en ny t610/t630 altså en tlf. ALLE har.. velg s65 om du vil skille deg en smule ut :thumbup: PS: kamera e klart bedre en k700i

Nå har jeg blitt veldig i tvil(etter at jeg prøvde s700i idag :blush: )

Så nå må jeg nok en gang inn i tenkeboksen og vurdere om jeg vil bruke så mye penger på en telefon nok en gang :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...