Gå til innhold

jeg har lyst på 9800pro!

carl-kr.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg kan bevisa det med at du kjem på besøk, AF går smooth uansett. Men AA krever raskare minne på skjermkortet, og AA meiner eg er for tøser som whiner om pixler som er like irriterandes nesten sjølv med 4x.

Eg bruker ikkje eingong AA på gamle spel som feks quake 3 fordi eg synes AA gjer omtrent ingenting med å forbetra biletekvaliteten, men det blir meir blurete.

Eg sitter her og har ingen grunn til å oppgradera når spel idag blir lagd for å tilpassa hardwaren til konsoller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Far Cry, Doom 3 og HL2 er ikke tilpasset konsoller, hvis det er det du mener.

Jada, du må gjerne spille de på Xbox i 640x480 med minimalt med detaljer og en haug med light blooms dyttet inn for å skjule hvor dårlig Xbox (og de andre) takler slike spill..

EDIT: Jeg vil gjerne endre det jeg skrev om tilpassning. Spillene er jo tilpasset, men de ser fortsatt ræva ut..

Endret av Zythius
Skrevet

Fx5600?

Kjører et MSIFX5600 256Mb og bruker Rivatuner. Grafikken er helt topp! :yes:

Du burde først prøve å få litt ekstra ut av det kortet du har!

I mens sparer du til et 6600GT GLH fra Gainward! :thumbup:

Skrevet
det kjem vell veldig ann på kva slags brett det er, men gjennomsnittleg ligger det rundt 60fps og på det aller verste rundt 30 fps

Ta en Far-Cry Benchmark,så legger du ut et bildet av resultatet ditt her.

At du har så høy fps har jeg ingen tro på.

Skrevet

HL2 og Doom3 er tilpassa konsoller, Far Cry er ikkje. Det er enkelt å sjå med måten det er bygd opp med DRITSMÅ brett. Og ingen av dei bruker lys effektane heftig som radeon9700 og oppover kan tilby.

Einaste forskjellen omtrent med Doom3 på konsoll er lavare oppløsning(eller sterkare komprimerte)teksturer pågrunn av mindre minne.

Skrevet
det kjem vell veldig ann på kva slags brett det er, men gjennomsnittleg ligger det rundt 60fps og på det aller verste rundt 30 fps

Ta en Far-Cry Benchmark,så legger du ut et bildet av resultatet ditt her.

At du har så høy fps har jeg ingen tro på.

Syns du graver deg dypere og dypere ned jeg for hver post.

Benchmark----->bilde---->post det her.

Ikke kom med helt latterlige uttalelser og håp på at folk skal glemme hva du tidligere har sagt.

No picture=ur full off crap :whistle:

Skrevet

Kan en administrator være så snill og dele ut en advarsel eller noe? Doom3 ble designa for PC, xbox versjonen kom et år etterpå. HL2 fins ikke på noen konsoll og tviler på at det vil gjøre det. Eneste forskjellen er lavere oppløsning? He-he! Slutt å prat ut av ræva plis.

Skrevet

og bilete forteljer like mykje som ingenting ellers på internett

spessielt med mine photoshop skills

men største grunnen er at eg må innstallera spelet på nytt, noko som eg ikkje orker

Skrevet (endret)
HL2 og Doom3 er tilpassa konsoller, Far Cry er ikkje. Det er enkelt å sjå med måten det er bygd opp med DRITSMÅ brett. Og ingen av dei bruker lys effektane heftig som radeon9700 og oppover kan tilby.

Einaste forskjellen omtrent med Doom3 på konsoll er lavare oppløsning(eller sterkare komprimerte)teksturer pågrunn av mindre minne.

Beklager, jeg brukte nok feil ord. Tilpasset var nok feil av meg, for spillene er jo tilpasset. MEN, de går fortsatt like ræva og ser fortsatt like stygge ut selv om de er tilpasset konsoller.

EDIT: Arokh, det kommer faktisk HL2 til Xbox i tidlig 2005. (Light bloom fest >_< )

Endret av Zythius
Skrevet
Kan en administrator være så snill og dele ut en advarsel eller noe? Doom3 ble designa for PC, xbox versjonen kom et år etterpå. HL2 fins ikke på noen konsoll og tviler på at det vil gjøre det. Eneste forskjellen er lavere oppløsning? He-he! Slutt å prat ut av ræva plis.

Doom3 blei designa for begge, pc var alltid første prioritet. Half Life 2 kjem til xbox snart og

http://www.gamespot.com/xbox/action/halflife2/

Eg kjenner industrien jævlig godt, og eg trur at dei som waster 4000kr på skjermkort nå vil angre jævligt på valget sitt når det skjermkortet ikkje held til framtidas spel allikavell. Ein liten oppgradering til GF6600 GT held fint fram til dei neste konsollane. Då må nok alle oppgradera igjen for å få alt på det beste.

Er ikkje så lurt å kjøpa skjermkort rett før neste generasjons konsoller kjem.

Skrevet

men største grunnen er at eg må innstallera spelet på nytt, noko som eg ikkje orker

I rest my case. Ingen vits i å krangle, men nok et eksemple på

*Bastante og feilaktige påstander*

Et god råd til alle: Har du først gravd et hull, pass på at det ikke er så dypt at du ikke kan komme deg opp igjen. Enkelte finner ut at det lureste er å grave enda dypere....

:no:

Skrevet

Jo Doom3 er tilpassa konsoll. Det er like mange lys, polygoner, shader effekter og antall fiender på skjermen samtideg. Texturane og oppløsninga er lavere men det er '5 minutters' arbeid å legga til.

Sida Doom3 er tilpassa litt meir ein pc så orka dei å lage skarpare texturer.

Andre spel som feks Deus Ex sliter med lav oppløsning på texturane fordi der var konsoll og pc lik prioritet.

Skrevet (endret)

Herrgud mann! Skaff deg en ordbok.

Doom 3 og snart Half-life 2 er tilpasset Xbox. Tilpasset i form av å sette ned oppløsning, bildekvalitet og stappe inn masse av light blooms. Når dette er gjort klarer Xbox å kjøre spillene på en akseptabel måte.

Selvfølgelig så er ikke alle spill som kommer i dag tilpasset konsoller. De kommer som regel først på PC og deretter tilpasses de til konsoller.

EDIT: Fytterakkern så fort dere skriver a, denne var til arokh. :p

Endret av Zythius
Skrevet

Et god råd til alle: Har du først gravd et hull, pass på at det ikke er så dypt at du ikke kan komme deg opp igjen. Enkelte finner ut at det lureste er å grave enda dypere....

Og om du er så sugen på eit bevis så kan du vell ta turen innom meg, eg spanderer gjerne ein øl på deg og.

Skrevet
Herrgud mann! Skaff deg en ordbok.

Doom 3 og snart Half-life 2 er tilpasset Xbox. Tilpasset i form av å sette ned oppløsning, bildekvalitet og stappe inn masse av light blooms. Når dette er gjort klarer Xbox å kjøre spillene på en akseptabel måte.

Selvfølgelig så er ikke alle spill som kommer i dag tilpasset konsoller. De kommer som regel først på PC og deretter tilpasses de til konsoller.

Hadde det ikkje vore for konsollane så hadde mitt skjermkort allerede vore udatert, det er jo tross alt frå 2002.

Quake2 solgte jo kanonfett saman med Voodoo 2 for nokre år tilbake, alle ville ha det beste skjermkortet då, var ikkje så mykje snakk om PowerVR då nei.

Idag så er snart 3 år gamle kort enda kanon til alle spel, så ikkje sei at spel idag ikkje er tilpassa konsoller.

Far Cry er jo faktisk over 1 år gammalt og er ENDA eit av dei 'tyngste' spela å kjøra. Kva har skjedd med utviklinga det siste året? Jo omtrent ingen vil laga spel som ikkje kan kjøres på konsoll fordi då vil dei troleg tape ALTFOR mykje penger.

Skrevet

Og om du er så sugen på eit bevis så kan du vell ta turen innom meg, eg spanderer gjerne ein øl på deg og.

Tror gutten har lyst på en date jeg... hehe

uansett er det mye pjatt her. værken doom, far cry eller hl2 går glatt på høye oppløsninger med mye AA og AF med ett 9800 pro.

sitter jo her med ett slikt kort og irriterer meg.....

Skrevet (endret)

Alle spill er tilpasset sin platform, men det avhenger av hvilken platform det er for hvor bra det ser ut.

EDIT: Hva med å holde oss i nærheten av topic? I hvert fall noe i nærheten av Radeon 9800 pro :)

Endret av Zythius

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...