Gå til innhold

Kjøp av PC til 50 000,- - 100 000,-


Anbefalte innlegg

Vi i min familie skal kjøp en Data maskin til 50 000 til 100 000 kr. Jeg har ikke greie på noen ting som helst vi har aldri hatt PC eller internett hjemme. Akkurat nå er jeg hos en venn med PC og Internett.

Det hadde vært fint om noen/dere hadde anbefalt meg noe som jeg kan bruke!!

Vi skal få lyse i gata. så jeg trenger all hjelp jeg kan få!! Det er snakk om mye penger her!! ;)

Noen sier at man trenger en ruter og noe mask som jeg ikke skjønner noen ting av!!

 

HÅPER PÅ SVAR!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi i min familie skal kjøp en Data maskin til 50 000 til 100 000 kr. Jeg har ikke greie på noen ting som helst vi har aldri hatt PC eller internett hjemme. Akkurat nå er jeg hos en venn med PC og Internett.

Det hadde vært fint om noen/dere hadde anbefalt meg noe som jeg kan bruke!!

Vi skal få lyse i gata. så jeg trenger all hjelp jeg kan få!! Det er snakk om mye penger her!! ;)

Noen sier at man trenger en ruter og noe mask som jeg ikke skjønner noen ting av!!

 

HÅPER PÅ SVAR!! :D

hvis du vil så kan jeg bygge et supersystem 2 CPU 4GB RAM og noen tusen GB HDD eller kan du bygge?

Lenke til kommentar

off, er dette nok en slik post..

 

edit: visst du virkelig skal spytte inn så mye penger i en pc, hva skal du bruke den til? regner med du har behov for sinnsyke krefter ettersom du skal bruke 5-10 gang så mye som en normal pc bruker gjør.

 

og jeg synes det er litt rart at du skal ha behov for en så rå pc når du som du selv sier, ikke har peiling.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Jeg skal bruke PC'en til spill internett bilder musikk. alt som jeg kan.

Jeg har jo 3 unge gutter 10 - 21 år og 1 jente på 17 år. pluss verdens beste kone!!

Jeg har en venn som kan bygge

han har bygget sin pc selv. det var han som tipset meg om dette.

Jeg skal sefølgelig ha med printer og digitalt kamera. som vi kan ha i familien.

Lenke til kommentar

ok, si at du skal ha full pakke, men printer, digitalkamera, pc, en helvetes diger flatskjerm, rått anlegg, moped, gressklipper og rattkjelke osv osv. så skal man nok klare presse prisen opp i 100 000,-

 

men dette er jo en hjelp til og kjøpe pc tråd. så la oss ta en ting om gangen og fokusere på hvilken data du trenger. så kan du putte på allt annet dill etterpå.

 

bruk maks 15000 på selve pc'n. og en 20-30 000 på en ca 30" widescreen lcd av no slag.

Lenke til kommentar

Siden dere er en stor familie, så bør dere heller kjøpe dere flere pc'er.

Å kjøpe en pc til 50 000 - 100 000 er bortkastet - alle pc'er blir utdatert.

 

Om jeg måtte bruke så mye penger ville jeg investert i bl.a. UPS,filserver,backuptjener, gode skjermer og diverse programvare.

Lenke til kommentar

synes 100k virker litt lite... mulig jeg tar feil, men om man tar alle de sykeste komponentene fra komlett inkl. fettskjerm, dual sli gfx, 2TB HDD osv.. + det sykeste tilbehøret (digitalt videokamera, fotoapperat, 10 giga-dpi scanner osv.) tror jeg kanskje du klarer over 100k..

 

ville heller spyttet inn noen tusen til.. sorry, klarer ikke ta tråden seriøst.

 

Seriøst: for 100000 kan du kjøpe 8 bra datamaskiner.. en til deg selv, en til den bra kona, en til hver av barna, katta og naboen....

Lenke til kommentar

Ett forslag, jeg tviler på at dere trenger noe bedre.

 

CPU: AMD Athlon 64 3500+

Hovedkort: Asus A8N-SLI Deluxe

Kabinett: Thermaltake Armor

Skjermkort: PowerColor Radeon X800XT PE

RAM: Kingston PC3200 1024MB (2-2-2-5-1)

Harddisk 1: Seagate Barracuda 200 GB

Harddisk 2: Western Digital Raptor 74GB

Lydkort: Creative SB Audigy 2 ZS

Skjerm: NEC 17" LCD Multisync 1770NX

PSU: Fortron/Source Strømforsyning ATX 550W

DVD-Brenner: Plextor DVD-brenner PX-716A

 

PRIS: 19113,-

Endret av *Dragon*
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...