ostenxx Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 (endret) Har vært plaget av at maskinen min har restartet av seg selv i windows de siste ukene. Jeg har forsøkt å løse det ved innkjøp av kraftigere PSU og bedre kabinett/kjøling, men det har ikke hjulpet. Jeg feilsøkte alle komponenter, men ingenting hjalp. Men så tenker jeg- er det noe spesifikt program jeg kjører når restart inntreffer? Jo da, Opera. Det restartet alltid mens jeg surfa på Opera. Har avinnstallert Opera fra maskinen nå og kjører IE. Merkelig at maskinen ikke takler Opera lengre. Noen som har erfart lignende problem? Mvh. Øystein PS: Jeg har sikkert formatert 100 gang i løpet av de siste ukene, så det kan ikke være noe med windows. Post nummer 500 Endret 19. april 2005 av ostenXX
Hårek Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Har opplevd at Opera crasher på en PC, men ikke at Windows crasher. Etter at jeg byttet fra Opera versjon 7.54 til 8 beta har det forresten vært helt stabilt.
ronnyaa Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 En liten titt i eventloggen din, under system burde kunne gi deg noen hint om hva som lager problemer. (høyreklikk min datamaskin -> behandle -> hendelseslogg -> system) Se etter "Savedump" som på det vedlagte bildet. Dersom koden f.eks er "0x0000007f" kan du ta en titt her etter "7F" for videre feilsøking.
ostenxx Skrevet 19. april 2005 Forfatter Skrevet 19. april 2005 En liten titt i eventloggen din, under system burde kunne gi deg noen hint om hva som lager problemer.(høyreklikk min datamaskin -> behandle -> hendelseslogg -> system) Se etter "Savedump" som på det vedlagte bildet. Dersom koden f.eks er "0x0000007f" kan du ta en titt her etter "7F" for videre feilsøking. Detaljer ID: 1002 Kilde: Dhcp Dette er det som står oppført som advarsel deretter feil når jeg sjekker hendelseslisten for systemet. Det står oppført flere ganger i hendelseslisten, men ikke etter at jeg avinstallerte opera. Noen som vet hva som kan være årsaken? Har prøvd å feilsøke via microsoft, men der er det ikke mye fornuftig å finne ang. temaet. Om du/dere kan si meg hvordan jeg kan ta bilde av hendelseslista kan jeg godt legge den ut. Enklere å se helhetlig bilde da.
Glufsa Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 En liten titt i eventloggen din, under system burde kunne gi deg noen hint om hva som lager problemer.(høyreklikk min datamaskin -> behandle -> hendelseslogg -> system) Se etter "Savedump" som på det vedlagte bildet. Dersom koden f.eks er "0x0000007f" kan du ta en titt her etter "7F" for videre feilsøking. Detaljer ID: 1002 Kilde: Dhcp Dette er det som står oppført som advarsel deretter feil når jeg sjekker hendelseslisten for systemet. Det står oppført flere ganger i hendelseslisten, men ikke etter at jeg avinstallerte opera. Noen som vet hva som kan være årsaken? Har prøvd å feilsøke via microsoft, men der er det ikke mye fornuftig å finne ang. temaet. Om du/dere kan si meg hvordan jeg kan ta bilde av hendelseslista kan jeg godt legge den ut. Enklere å se helhetlig bilde da. Print scrn ved siden av scroll lock
ostenxx Skrevet 19. april 2005 Forfatter Skrevet 19. april 2005 En liten titt i eventloggen din, under system burde kunne gi deg noen hint om hva som lager problemer.(høyreklikk min datamaskin -> behandle -> hendelseslogg -> system) Se etter "Savedump" som på det vedlagte bildet. Dersom koden f.eks er "0x0000007f" kan du ta en titt her etter "7F" for videre feilsøking. Detaljer ID: 1002 Kilde: Dhcp Dette er det som står oppført som advarsel deretter feil når jeg sjekker hendelseslisten for systemet. Det står oppført flere ganger i hendelseslisten, men ikke etter at jeg avinstallerte opera. Noen som vet hva som kan være årsaken? Har prøvd å feilsøke via microsoft, men der er det ikke mye fornuftig å finne ang. temaet. Om du/dere kan si meg hvordan jeg kan ta bilde av hendelseslista kan jeg godt legge den ut. Enklere å se helhetlig bilde da. Print scrn ved siden av scroll lock Og hvor blir bildene lagra? Det skjer ikke noe merkbart når jeg trykker Pnt. Screen... Har forresten lasta ned Opera versjon 8.0. Det gjenstår å se hvor lenge det går før maskinen klikker...
Pomfri Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Prt Scr - Start - Kjør - mspaint - ctrl+v. Resten burde du finne ut
ostenxx Skrevet 19. april 2005 Forfatter Skrevet 19. april 2005 (endret) Prt Scr - Start - Kjør - mspaint - ctrl+v. Resten burde du finne ut Burde- ja, men får jeg det til? Jo da, fikk det til nå men bildene blir så uffatelig store. Men,men... Uansett, hovedpoenget er at det samme feil har pleid å dukke opp ved bruk av operaversjon fra 7.50--> 7.54 . 8.0 ser ut til å funke bra. Endret 19. april 2005 av ostenXX
ronnyaa Skrevet 19. april 2005 Skrevet 19. april 2005 Detaljer ID: 1002 Kilde: Dhcp Det stod vel ingenting om savedump der ? Den meldingen er mest sannsynlig DHCP som har fått en "timeout" eller liknende. Får satse på at opera8 takler biffen bedre enn 7.54
ostenxx Skrevet 19. april 2005 Forfatter Skrevet 19. april 2005 (endret) Detaljer ID: 1002 Kilde: Dhcp Det stod vel ingenting om savedump der ? Den meldingen er mest sannsynlig DHCP som har fått en "timeout" eller liknende. Får satse på at opera8 takler biffen bedre enn 7.54 Står savedump oppført, men verken som advarsel eller feil, bare som vanlig info. Opera 8.0 gjorde susen, maskinen kjører 100 % stabilt nå. Eneste som jeg stiller spm.tegn til er hvorfor Opera plutselig forårsaket restart av maskina med tanke på at jeg faktisk har brukt versjon 7.54 svært lenge. Men, men, så lenge 8.0 gjør jobben er det jo ikke noe stress! Takker for all hjelp. Endret 19. april 2005 av ostenXX
Hårek Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Nå installerte jeg Opera 8 på en PC som har kjørt 7.54 helt stabilt. På 5 minutter har versjon 8 crashet 3 ganger!
ronnyaa Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 Nå installerte jeg Opera 8 på en PC som har kjørt 7.54 helt stabilt. På 5 minutter har versjon 8 crashet 3 ganger! Har opplevd samme problemet. Opera har krasjet ved bruk av hw forumet samt diverse andre nettsider. *går tilbake til 7.54 her*
wil Skrevet 20. april 2005 Skrevet 20. april 2005 hei. jeg har også opplevd at Opera 8.0 har krasja mye her. den krasjer spesielt i XP. har ikke prøvd den i Win2k enda, men når jeg prøvde den på arbeidspc`en min som kjører Win2k så funka den kjempe fint, men i XP`en her hjemme kommer det feilrapportering veldig ofte. skjønner ikke helt hva dette kan komme av. noen som vet hva feilen kan være? det ble et veldig dårlig gjensyn med Opera for min del. har lenge holdt meg borte fra Opera til fordel for Firefox, men kanskje det var en tabbe å gå over til Opera 8.0?
ostenxx Skrevet 20. april 2005 Forfatter Skrevet 20. april 2005 hei. jeg har også opplevd at Opera 8.0 har krasja mye her. den krasjer spesielt i XP. har ikke prøvd den i Win2k enda, men når jeg prøvde den på arbeidspc`en min som kjører Win2k så funka den kjempe fint, men i XP`en her hjemme kommer det feilrapportering veldig ofte. skjønner ikke helt hva dette kan komme av. noen som vet hva feilen kan være?det ble et veldig dårlig gjensyn med Opera for min del. har lenge holdt meg borte fra Opera til fordel for Firefox, men kanskje det var en tabbe å gå over til Opera 8.0? Vet ikke helt om det er en tabbe. Har sjekket hendelseslista over flere dager, og hver gang maskina har fryst så skyldes det driveren til det trådløse nettverkskortet. Ergo var det ikke Opera som var årsaken til stabilitetsproblemene allikevel. Mvh. Øystein PS: Ja, tidligere operaversjoner har vært ustabile på maskinen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå