Gå til innhold

240w Strømforsyning, er det for lite?


Anbefalte innlegg

Jeg har allerede hatt min shuttle en stund. Problemet jeg sliter med er varmegang. Jeg må ha min CPU vifte på fullt for at ikke min pc skal reboote seg når jeg spiller grafikk-krevende spill som feks WoW. Når jeg har cpu vifta på fullt, ligger cpun på 30grader, mens gpun ligger på 55. Omgivelses tempraturen ligger vel ca rundt 60grader. Jeg har ett ganske krevende system, og tror derfor at det er strømforsyningen som er for liten. Strømforsyningen er forrestten alltid veldig varm.

 

Vel iaff mine system speccs er:

 

Shuttle SN95G5 barebone PC socket 939

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

POV GeFORCE 6800 GT 256MB AGP Retail

Western Digital Raptor 74GB S-ATA

2 x Crucial PC3200 BallistiX DDR 512MB i Dual Channel.

 

Kan dette være tilfelle, er min PSU for liten? Og i såfall hjelper det noe å kjøpe 250w utgaven?.. 10w mer!

 

På forhånd takk!

 

ps: noen ganger hender det han rebooter om jeg kjører Smartfan uten å kjøre noe som helst spill.

Endret av daNi_Real
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Shuttle er full på alle kanter. 2 HDD, DVD brenner, 2 RAM moduler, TVkort i PCI slotten og 6800GT i AGP slotten. Ekstern HDD og mus på USB.

 

Ikke blir den übervarm heller. Jeg vet SilentX 250W strømforsyningen skal være veldig bra.

 

30 grader på CPU og 55 på GPU er INGENTING, forutsatt at temperaturene er riktige.

 

Prøv å ta ut alle enheter du ikke trenger for å spille spillet som gjør at maskinen rebooter. Du trenger jo bare én HDD, skjermkort og ram. Funker det bedre da og samtidig at temperaturene holder seg på omtrent samme nivå, vil jeg tro det er PSU som er problemet.

 

Verdt et forsøk iallfall.

 

_

johanf

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Jeg vet SilentX 250W strømforsyningen skal være veldig bra.

 

Det har du helt rett i.

 

Til trådstarter: Om du ikke skal overklokke over alle støvleskaft holder 250W PSU'en til Shuttelen din i lange baner.

 

mvh

Sobient

Lenke til kommentar

*oppdatering*

 

jeg har nå kjøpt en _helt_ vanlig bordvifte, som jeg satt mot strømforsyningen min... da blir alt helt fint å jeg kan skru ned cpuvifte hastigheten..

 

 

problemet er da helt klart at psun blir for varm ?!

 

er dette vanlig eller sitter jeg her med : et stykk defekt psu?`

 

-takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...