erlend_halvorsen Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Dette hovudkortet anbefales på det sterkeste:D Har hatt dette hovudkortet i vel en uke nå, så skjedde det: Chipset vifta begynnte å skurre og lage en forferdelig lyd, jeg tenkte at det var en kabel som var ani, men absolutt ingenting her:( Noen som har hatt samme problemet, eller tips?
MorePower Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 (endret) At den lille hissige vifta ville begynne å lage ulyder er jo ikke overraskende. Men etter ei uke var jo litt fort. Uansett burde du kanskje tenke på å sette en passiv kjøler på i stedet. Har gjort det selv og det fungerer utmerket. Du kan jo lese i tråden under, for å lete etter andre med samme problem som deg. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=351688&hl= Endret 18. april 2005 av MorePower
erlend_halvorsen Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 At den lille hissige vifta ville begynne å lage ulyder er jo ikke overraskende. Men etter ei uke var jo litt fort. Uansett burde du kanskje tenke på å sette en passiv kjøler på i stedet. Har gjort det selv og det fungerer utmerket. Du kan jo lese i tråden under, for å lete etter andre med samme problem som deg. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=351688&hl= Det er veldig liten plass rundt chipset vifta
Knopfix Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Har hatt dette hovedkortet ett par mnd.nå og opplever noen ulyder av og til når maskinen restartes,pleier å ha PCn på 24 timer i døgnet.Hvis den blir litt kald virker den litt treg i starten og stopper opp litt.Lenge siden jeg har hørt noe fra den nå.Kjøpte inn en Zalman passiv også for to mdr. siden men har ikke satt den inn ennå.Den passive kjøleren kjøpte jeg for å få lavere støynivå. I tillegg til den store Asus A8N SLI Deluxe tåden kan du også lese på en tråd som tar seg spesielt av dette som heter Asus A8N SLI Deluxe og støy. Kjedelig men denne vifta ja,men ellers er jo hovedkortet veldig ok.
erlend_halvorsen Skrevet 18. april 2005 Forfatter Skrevet 18. april 2005 Har hatt dette hovedkortet ett par mnd.nå og opplever noen ulyder av og til når maskinen restartes,pleier å ha PCn på 24 timer i døgnet.Hvis den blir litt kald virker den litt treg i starten og stopper opp litt.Lenge siden jeg har hørt noe fra den nå.Kjøpte inn en Zalman passiv også for to mdr. siden men har ikke satt den inn ennå.Den passive kjøleren kjøpte jeg for å få lavere støynivå.I tillegg til den store Asus A8N SLI Deluxe tåden kan du også lese på en tråd som tar seg spesielt av dette som heter Asus A8N SLI Deluxe og støy. Kjedelig men denne vifta ja,men ellers er jo hovedkortet veldig ok. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858&cks=PRL Har funnet chipset kjøler som jeg hadde tenkt til å kjøpe (link ovenfor) er det noe som har noe bedre å foreslå? (til samme pris) Jeg leste kjapt gjennom den lange tråden om dette kortet, der man snakker om At WD Raptor og dette kortet kunne vere problmematisk, er dette tilfellet?
Knopfix Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 (endret) Jeg leste kjapt gjennom den lange tråden om dette kortet, der man snakker om At WD Raptor og dette kortet kunne vere problmematisk, er dette tilfellet? Har ikke WD raptor.Hvorfor er det muligens et problem?Kan ikke huske å ha lest noe om det.Hvis du tar opp spørsmålet i den store tråden får du sikkert et svar. Angående kjøleren du har funnet så er det den de fleste har,har ikke satt inn min ennå men tempen skal visstnok bli lavere enn med orginalvifta Endret 18. april 2005 av Knopfix
theck1 Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Har hatt dette hovedkortet ett par mnd.nå og opplever noen ulyder av og til når maskinen restartes,pleier å ha PCn på 24 timer i døgnet.Hvis den blir litt kald virker den litt treg i starten og stopper opp litt.Lenge siden jeg har hørt noe fra den nå.Kjøpte inn en Zalman passiv også for to mdr. siden men har ikke satt den inn ennå.Den passive kjøleren kjøpte jeg for å få lavere støynivå.I tillegg til den store Asus A8N SLI Deluxe tåden kan du også lese på en tråd som tar seg spesielt av dette som heter Asus A8N SLI Deluxe og støy. Kjedelig men denne vifta ja,men ellers er jo hovedkortet veldig ok. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=303858&cks=PRL Har funnet chipset kjøler som jeg hadde tenkt til å kjøpe (link ovenfor) er det noe som har noe bedre å foreslå? (til samme pris) Jeg leste kjapt gjennom den lange tråden om dette kortet, der man snakker om At WD Raptor og dette kortet kunne vere problmematisk, er dette tilfellet? Jeg har 2 stk WD raptorer i raid 0 og opplever ingen problemer med den kombinasjonen. Kjørte også single raptor uten problemer med dette hovedkortet, så dette bør gå bra
Joffer Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Jeg har 1 Raptor 74 og det fungerer utmerket. Mens jeg ventet på vannkjølinga mi (BigWater) så rev jeg av den bråkete vifta og satt på en zalman kjøleribbe. Nå er det bare vifta på skjermkortet som bråker men det forsvinner når vga vannblokka kommer på lager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå