rubjell Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Jeg skal brenne min første dvd og lurer på hvilket format filmen må være i for å få brent den til en DVD plate, jeg bruker Nero 6 til å brenne med.? Og hvilke program trenger jeg for å brenne filmer i f.eks XVID, DIVX etc og kan de brennes på en dvd plate og spilles i en dvd spiller eller må de brennes på en cd plate for å fungere? Til slutt, hva er det beste programmet for å backe opp DVD'er
Moltrez Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Er igrunn det samme om du bruker + eller - plater til å brenne DVD filmer med. Selv bruker jeg -, vet ikke hvorfor. Det beste programmet til å ta backup av DVD filmer, syns jeg er DVD Shrink. Flott program, selv for den helt uerfarne. Lett og forstå. Du kan bruke Nero til å brenne xvid filmer etc, men hvordan det gjøres skal jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har gjort det før.
Chevelle Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 DVD-R til og brenne film har fungert best på dvdfilmer jeg har brent. Har noen ganger opplevd att filmer hakker på DVD+R når den går på dvd spiller i stua. Har en ny Pioneer og en litt eldre Samsung spiller. DVD Shrink er ett enkelt program og bruke til backup av filmer. Til filmer som du har i andre formater er DVD Santa ett program jeg annbefaler.
Hotvedt Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 skyt meg om jeg tar feil, men er ikke DVD-r det som flest dvd spillere støtter da? har selv hatt problemer når jeg har prøvd å spiller av +r dvd'r i stua(gjelder både på sony og pioneer) i allefall.. jeg brenner dvd i -r format
JimE Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Prøvde å brenne en film på dvd+r nå. Resultatet ble ikke noe å skryte av, på dvd-spilleren i stua fikk jeg "Data error" og på pcn hakka det. Ujevn og veldig tydelig hakking. On-topic: Formatet er vel .vob ? DVDsanta ol. programmer konverterer filene til .vob
Wipeout Skrevet 18. april 2005 Skrevet 18. april 2005 Hva slags brenner har du? Hvis du har en brenner som støtter bitsetting, så er dvd+r det beste valget. Litt mer informasjon hadde vært fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå