Gå til innhold

Amd Athlon xp 4000+ vs 3800+

sjarken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det store forskjeller mellom disse to cpu-ene?? Noen som har personlig erfaring? Vet ikke om 1/2 mb kontra 1 mb betyr så mye. Mener å ha lest en test at det var helt marginale forskjeller på ytelsen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liten rettelse bare : De heter Athlon64 og ikke AthlonXP. To forskjellige generasjoner det der. K7 vs K8.

Ingen av de to er verdt pengene egentlig. Kjøp heller en Athlon64 3000, 3200 eller 3500+ og overklokk den. Skal du først betale over 4000,- kr for en CPU så kan du likegodt kjøpe en FX-55 eller den kommende FX-57.

Hvis du ikke skal overklokke og heller ikke er villig til å betale det en FX-55 koster, så er vel Athlon64 3500+ ett godt valg. (socket 939 og nForce4)

Skrevet (endret)

Jeg tør påstå at 3800+ er den prosessoren fra AMD man IKKE bør kjøpe. Hvis man ikke skal overklokke er valget 3500+ eller FX-55. Men du har tatt ditt valg så og står nok for det.

Du betaler ganske mye for 200 MHz...!

Endret av Betroz
Skrevet

Sitter å vurderer selv, enten 3800+ eller 4000+...

Hvilken kjerne har 4000+?

Jeg skal ikke klokke med det første, så er det bedre å spare 1240,- og kjøpe 3800+?

hva gir mest for pengene?

Skrevet

hva er best "i lengden"...

4000+ og 6800gt

3800+/3500+ og 6800ultra

vil 1 mb cache på 4000+ "merkes" på noen måte?

Skrevet

Bygger du en PC som du ikke skal oppgradere før om 2 år, ja da kjøper du det dyreste lommeboka di har råd til. Men er du en av de som oppgraderer ofte så velger du klart mer økonomiske løsninger som 3500+ og 6800GT (eller billigere).

Skrevet (endret)
Ok, da blir det en 3800+, sikkert godt nok. Tror jeg har ombestemt meg 60 ganger nå, men nå er det endelig.

Hva er prisen på de to du skal velge mellom?

4000+ blir ca. 1200,- dyrere. Har et budsjett totalt på ca. 20000,- så siden jeg bestemmer meg for 3800+ kan jeg kjøpe en større lagringsdisk, så...

Winchester? Er det er fordel eller en bakdel? Har ikke så peil på Amd. Har hatt Intel i alle år.

Blir å kjøre dette sammen med et Msi K8N nforce4 Ultra (ikke SLI). Blir å gå for Ati-løsning....

Endret av sjarken
Skrevet (endret)

men om 1 - 2 år ...

Hvis jeg kjøper 4000+ og 6800gt -> oppgraderer med en gt til i sli...

Hvis jeg kjøper 3500+ og 6800ultra -> oppgraderer med ny cpu

:no: hvorfor skal det være så vanskelig :p

Endret av Makky
Skrevet

Altså, skal du ha pc NÅ, så gå for en 4000+, skal du vente så gå for en 4200+ "venice" eller fx-57 "san diego" 4000+ er en "Clawhammer" Skal du ha mer en 1gig ram så venter du på "venice" eller "san diego"

Skrevet

hmm...når 4200+ kommer så går jo også 4000+ ned i pris...

Netshop har annosert venice, men ikke som 4200+...

Vil venice komme i løpet av mai, eller vil det være mest sannsynlig å få kjøpt i juni?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...