Gå til innhold

Hvor kjøpe GameCube chip?


Anbefalte innlegg

er viper loddefri?

Etter som jeg har forstått det så har Viper kun 4 loddepunkter, og lett å installere.

Den andre som ble anbefalt har 6???

 

Correct me if I am wrong..

klarer du å lodde 4 ledninger har du ingen problemer med å lodde flere ;)

 

men uansett:

viper = 4 ledninger, 128k rom, serial-port programmer/media

qoob = 6 ledninger, 16mb flashrom (pro), usb-port/media/network flashable

ninjamod = 7 ledninger, 16mb flashrom, dvd/network programmable

 

Kunne heller tenkt meg PRO utgaven av Qoob chipen hvis jeg ville valgt den. 15 MB mer minne til homebrew wink.gif

anbefaler foundmy.com (ikke norsk, men de har god service)

Ble litt usikker nå på valget. Qoob hadde MP3 spiller også, som var litt digg. Men Ninjamod får vel kanskje dette med bios oppdatering.. Likte Ninjamod sin SD-Load mulighet, men dette er vel også en bios sak.

jeg har vel en vag følelse av at dette kommer i en bios oppdatering til qoob pro etterhvert.

 

da de lagde bios 1.3 hadde de med alle ønskene folk hadde for en bios oppdatering; en standard jeg regner med at de vil følge opp denne gangen også, når v.1.4 kommer :)

 

ang. mp3 spilleren ser jeg faktisk ikke helt det store poenget.. om du så kjøper/modder topplokk som tar store dvd-plater, vil gamecuben uansett aldri klare å lese mer enn ca. 2gb (laseredrevet går jo ikke lengre)

så jeg kommer vel til å beholde datamaskina som "mp3 spiller"

derimot er det store sannsynligheter for at de lager en mediaplayer som tar divx filmer etterhvert, og da kan det jo bli virkelig interessant.

 

ang. SD-load er jo det en av de store fordelene med NinjaMod, men er jo bare å flashe qoob'n med homebrew via usb-kabelen som alternativ, den har jo tross alt 16mb flashrom man kan ta av.

 

anyway, etter alt jeg har lest (og jeg har lest MYE!) virker det som om det kun er viper og qoob som virkelig har god støtte innenfor bios-oppdateringer, programmer o.l.

 

og hva du enn gjør, hold deg laaaaaangt unna ripper. i motsetning til alle andre, har de ikke flashbar chip, så den kommer "as is".. med andre ord, trenger du en oppgradering må du kjøpe en ny chip :-/

 

oh well.. håper du finner det du søker etter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ninjamod var ny for meg. Den har jeg ikke hørt om før.

Fin den guiden over her som posta linker på hvordan features de forskjellige hadde. Var ikke vanskelig å skjønne hvorfor QOOB og VIPER er ledende :)

 

Jeg har selv en VIPER chip i maskina mi som jeg kjøpte for 590 kr.

Det som jeg synes var skikkelig klønete var at jeg måtte koble gamecube til PC og flashe via serial. Det var j***** mye hassle.

 

Qoob chippen leveres med en bios slik at du kan bare brenne den ut og oppdatere biosen. Men , etter du har oppdatert VIPER med bios en gang, så slipper du å bruke serial porten mer.

 

Men synes det er rart at VIPER ikke leveres med en bios som kun støtter HOMEBREW + dvd bios oppdatering.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Det som jeg synes var skikkelig klønete var at jeg måtte koble gamecube til PC og flashe via serial. Det var j***** mye hassle.

koble gamecube til pc? følger jo med en 'programmer' (liten boks) som du kobler til pc'n via serialporten og flasher inn det du skal ha på den; for så å koble den til GC'n igjen (eller tar jeg fryktelig leif nå? :hmm: )

anyway..

 

Men synes det er rart at VIPER ikke leveres med en bios som kun støtter HOMEBREW + dvd bios oppdatering.

 

de har jo mulighet for oppdatering via media (derav "media" = dvd-r dvd+r) ;)

homebrew støttes jo også, eneste problemet er størrelsen på biosen (128kilobytes / 2megabits)

apporpo litt feilinfo tidligere...

qoob og ninja har 16megaBITS, med andre ord "bare" 2megabytes.. (kan TRO jeg var skuffa når jeg fant ut av det

:p )

Lenke til kommentar
Det som jeg synes var skikkelig klønete var at jeg måtte koble gamecube til PC og flashe via serial. Det var j***** mye hassle.

koble gamecube til pc? følger jo med en 'programmer' (liten boks) som du kobler til pc'n via serialporten og flasher inn det du skal ha på den; for så å koble den til GC'n igjen (eller tar jeg fryktelig leif nå? :hmm: )

anyway..

 

Men synes det er rart at VIPER ikke leveres med en bios som kun støtter HOMEBREW + dvd bios oppdatering.

 

de har jo mulighet for oppdatering via media (derav "media" = dvd-r dvd+r) ;)

homebrew støttes jo også, eneste problemet er størrelsen på biosen (128kilobytes / 2megabits)

apporpo litt feilinfo tidligere...

qoob og ninja har 16megaBITS, med andre ord "bare" 2megabytes.. (kan TRO jeg var skuffa når jeg fant ut av det

:p )

Plassen på chipen er vel bare reservert til hovedsaklig BIOS er den ikke så det er vel ikke så viktig med all verden av størrelse. Men jeg skal følge nøye med bios utviklingen til Qoob og Ninja de neste ukene. Ninja har SDLoad som gir muligheter, men Qoob har generelt flere features. Skulle gått an å hatt begge og installert bootloader. :-)

 

Bestiller chip i slutten av Juni, hvem den heldige vinner blir Qoob /Ninja vil tiden viser. Poster her uansett når det er gjort :yes: Får ikke så mye tid til Cuben før den tid uansett.. Loaded with work until then.. Oh Yes.. :ohmy:

Lenke til kommentar
Plassen på chipen er vel bare reservert til hovedsaklig BIOS er den ikke

nix, biosen tar bittebitteliten plass.. resten kan brukes til alt annet (alt fra mp3spiller, homebrew osv osv)

 

vet ikke hvordan ninja er, men qoob har 32 slots på 64kb hver.. der BIOS tar én av dem.

de resterende 31 slot'ne kan du bruke til hva du vil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...