Gå til innhold

Dårlig av hammar.no


Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg skulle kjøpe meg ett LCD display fra hammar.no for å teste det og eventuelt bruke i en mod jeg har planlagt å lage.

 

Bestilling gikk enkelt og greit fra deres sider og pakken ble sendt fra de samme dag. Dagen etter hentet jeg pakken på posten og kjørte hjem for å lodde det sammen å teste ut hva displayet er godt for :D

 

Glad som en liten gutt tok jeg "delene" ut av "brevet" det kom med å la det på pulten og hentet loddebolt og tinn.

 

Setter meg ned å titter litt på sakene før jeg finner ut at det mangler flere deler og det er et potmeter for mye. Altså 2x 100ohm potmetere fikk jeg, det skal være 100ohm og 10k ohm. Samt det manglet kontakten som skal til flatkabelen på kontrollerkortet, muttere til de fire skruene, 10k ohm potmeter, og den "tingen" som sitter på kontrollerkortet som pinnene til displayet skal ned i.

 

Jeg sendte en Epost til de anngående dette og svarte med dette:

 

Hei

 

Beklager så mye.

 

Er helt tom for byggesett, men sender deg et ferdig montert et i dag, så har

du det nok i morgen.

 

Med vennlig hilsen

Hammar Elektronikk AS

 

:thumbup: Veldig bra hammar.

 

Jeg sender da mail tilbake å spørr om det byggesettet jeg mottok skal sendes tilbake.

Tusen hjertelig takk.

 

God kundeservice setter man pris på  :)

 

Skal jeg sende tilbake det andre displayet? Eventuelt hvordan?

 

MVH

********

 

Dette svaret får jeg:

 

Neida, bare behold det, eller kast det.

 

Med vennlig hilsen

Hammar Elektronikk AS

 

Se nøye etter: De skriver at det gamle displayet kan jeg beholde eller kaste.

 

Jaja, tenker jeg og finner ut at jeg skal stikke å kjøpe meg et 10k potmeter på elektroforhandleren i byen. Fant på sidene til ocshoot en guide til hvordan man kan lodde det sammen uten kontrollerkort og finner ut at jeg skal gjøre det siden jeg alikevel får ett NYTT FERDIGMONTERT display i posten i morgen. Jeg starter å finner ut at jeg skal teste å bruke kontrollerkortet som fulgte med og lagen noen McGyver løsninger som ikke ble direkte bra, altså det fungerte heller dårlig. Men samme det for ett nytt display kommer jo i morgen. (Ihvertfal sa de så)

 

Neste dag kommer jeg glad hjem og finner en pakke i postkassen og jogger hjem. Pakker opp og finner. Hmm, Ett ferdigmontert kontrollerkort? Men på Mailen sa han jo at de skulle sende ett ferdigmontert ett i morgen og jeg spurte da om hva jeg skulle gjøre med "gamle" displayet som han ba meg kaste eller ta vare på...

 

Nå hadde jeg etter diverse lodding av kontaktene på displayet som var fulle av tinn dårlig med mulighet til å koble det sammen pga det. Sender en LANG mail til de i håp om at de skal ordne opp i problemet men får følgende svar:

 

 

 

Hei

 

 

 

Ja, dette var jo dumt.

 

 

 

Men bruker du en tinnsuger, eller loddelisse skal det ikke være noe problem å fjerne tinnet i hullene på displayet.

 

 

 

Ellers så kan du jo også bruke løse komponenter, og lodde alt manuelt:

 

 

 

    * LCD display 20x4 Blue LED backlight

    * 1m Rundkabel LiYY uskjermet 10-leder

    * 1m Rundkabel LiYY uskjermet 6-leder

    * D-Sub 25pins Han

    * Kappe til D-Sub 25 (Sort)

    * Strømplugg PC (Molex)

    * Trimpot PT10LH 100 Ohm

    * Trimpot PT10LH 10k Ohm

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Hammar Elektronikk AS

 

Jaha, så nå skal jeg måtte kjøpe masse nytt utstyr fordi DE har brutt det de selv sier? Jaja tenkte jeg og reiser for å kjøpe meg en tinnsuger som jeg forsovidt uansett trenger da jeg skal drive med endel lodding fremover. Denn kostet hennholdsvis 250kroner. Kommer hjem og får sugd ut tinnet av hullene på displayets kontakter og kobler sammen. Da sitter jeg med ett siste problem. Flatkabelen som følger med hadde jeg klippet over for å bruke til å lodde sammen utstyret på det første displayet jeg fikk som manglet masse deler. Derrmed fikk jeg ikke koblet sammen dette.

 

Sender da denne mailen til de hammar.

 

Hei.

 

Har dere noen løse slike kabler som kommer med dette settet? Jeg har

fått ordnet resten nå ved hjelp av en tinnsuger men trenger fortsatt

kabel for å koble den til pc og siden jeg nå har den komplett med

kontrollerkort hadde det vært fint å hatt kabel med "flatkabelkontakt"

så jeg får koblett dette sammen.

 

MVH

******

 

Og får følgende svar fra de:

 

Hei

 

Ja, Kr. 35,- + frakt kr. 65,-

 

Med vennlig hilsen

Hammar Elektronikk AS

 

Etter at de har skapt disse problemene så skal de ikke engang kunne sende meg en kabel uten at jeg skal betale for det? De ba meg tross alt om å kaste den første jeg fikk.

 

Jeg brukte så den kabelen jeg hadde og laget til en løsning ved å "ødelegge" pluggen slik at jeg skulle kunne feste det som var igjen av kabelen i den og etter flere minutter med makt så var den jobben ferdig og displayet ble koblet til dataen.

 

Nå etter noe jeg vil kalle direkte dårlig kundeservice fra hammar.no og flere forskjellige MacGyver løsninger fra min side finner jeg ut at det må være noe galt med displayet da det ikke viser riktige tegn i forrhold til hva pc'en skal ha det til å vise. Har nå testet alle mulige muligheter for at dette kunne vært min feil men det er det IKKE. Så nå er jeg virkelig missfornøyd og irritert. :nei:

 

Jeg håper virkelig ikke at dette er hammar.no sin måte å behandle kunder på vanligvis :thumbdown:

 

Hammar.no = :nei::thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå sendt følgende mail til hammar.no og regner med å få svar i løpet av mandag. Forhåpentligvis har de en løsning på problemet.

 

Hei

 

Jeg anntar at dere syns dette er en god måte å håndtere kunder på men det må jeg si at jeg ikke syns.

 

Først mottar jeg ett byggesett i posten som ikke er komplett og dere sier at dere skal sende meg ett nytt ferdigmontert et.

Jeg spørr av helt normal nyskjerrighet for ikke å gjøre noe galt om dere skal ha igjen displayet/byggesettet og eventuelt hvordan. Dere svarer da med at jeg kan enten beholde eller KASTE det.

 

Greit tenker jeg siden dere sender meg ett nytt ferdigmontert ett og jeg kunne kaste det gamle så kunne jeg vel også prøve å få det til å fungere uten de delene som manglet og uten kontrollerkortet på den gamle måten. Da var jeg også nødt til å klippe ledningen jeg fikk med settet. Så mottar jeg av dere ett komplett ferdigmontert kontrollerkort. Dere sa jo at jeg kunne KASTE det første displayet jeg fikk, hva skal jeg da med ett kontrollerkort hvis jeg hadde kastet displayet?

 

Uansett så slet jeg nå med ett problem med at kabelen var kuttet og det var tinn i hullene på displayet. Dere sendte meg en mail tilbake med en løsning på det med tinnet og linker til diverse varer hos dere. Jeg reiser å kjøper meg en tinnsuger og ordner tinnproblemet og får koblet sammen kontrollerkort og display, nå var problemet kabelen. Jeg sender dere en mail anngående det som dere svarer med det som står under. Jeg finner nå ut at jeg ved å "ødelegge" kontakten til kabelen kan koble til den delen som er igjen for å ihvertfal teste dette. Gjør det og kobler til displayet nå sitter jeg med MacGyver løsning på kabelen og noe jeg vil kalle en brutt avtale fra dere da dere ber meg kaste eller beholde det gamle displayet fordi dere sender meg ett nytt ferdigmontert.

 

Etter å ha koblet til og installert programvare finner jeg ut at displayet ikke viser riktige tegn i forrhold til hva jeg ber det om noe som tyder på at displayet er ødelagt og det er litt "lilla" lys i kanten på det istedefor blått.

 

Jeg lurer på om dere har noen løsning på dette problemet og må si at jeg er rimelig irritert over å måtte sitte igjen med MacGyver løsninger og display som ikke fungerer som det skal samt unødig innkjøp av tinnsuger.

 

Mvh

********

 

Da er det bare å vente på svar da :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...