Gå til innhold

Skjære ut vindu i alukab, må jeg ha list rundt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Emnefeltet i denne tråden var ikke godt nok, og har derfor blitt endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden inneholder. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd.

Lenke til kommentar

For det første; skriv ordentlig så er det lettere å forstå.. :)

For det andre kommer det ann på hvor god jobb du gjør! Du maskerer hele sidedøra med maskeringsteip og bruker enten en Dremel eller ei stikksag. Sistnevnte er mest anbefalt fordi den gir rette linjer! Så kan du bruke en Dremel å pusse kantene. Det kan også gå med en plansliper tror jeg. Ville ikke prøvd med vanlig pussepapir, da det kan blir riper! (egen erfaring)

Lykke til.. :)

Lenke til kommentar

Er ganske stykt med feite svarte lister, enig i det!

Men du skal ha gode skills om du greier å få rette og fine linjer med en Dremel.. En stikksag derimot er mye greiere og enklere å bruke og du får en garantert fint og rett linje!

Men for all del, ikke gjøre som Snekker`n gjorde med kabinettet jeg kjøpte av han.. :p Mest katastrofale dremlinga jeg noen gang har sett, men han tok seg vel ikke noe særlig tid..

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar
jeg har et lian li alu tower je tenkte på plexi men  hvordan er det å skjære i alu,,bli de stygge slik at jeg må ha list eller klarer jeg meg uten????

Hvordan har du tenk å feste hvinduet uten list?

Det finnes andre alternativ, men bruk av list er det enkleste.

Kuttng i alu er uproblematiskt, det du må huske på er at du bruker et grovtannet bald. Fordi at aluminium "klabber" dvs. at mellomrommet mellom tennene tettes igjen, og du må da bytte blad flere ganger.

 

Jeg får sikert kjeft for dette, men jeg sier det alikevell: Ikke bruk Dremel, det er ei barneleke. Og har igenting med verktøy å gjøre.

Endret av bigbom
Lenke til kommentar

Jeg skal nok ikke kjefte, men er et hendig verktøy som greier små oppgaver som f.eks. pusse små detaljer! Absolutt ikke ei barneleke, for du må ha god trening og konsentrasjon for å mestre en Dremel..

 

OnTopic: Vinduet kan lett festet med f.eks. gaffateip, epoxy e.l! Eller du kan lage en innvendig ramme som holder vinduet på plass..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...