Gå til innhold

Test av Microsoft Digital Media Pro Keyboard


Anbefalte innlegg

Test av Microsoft Digital Media Pro Keyboard

 

Jeg har i lengre tid vurdert å kjøpe et tastatur til min bærbare pc, siden jeg ikke liker laptoptastaturer noe særlig. Etter mye om og men så falt valget på Microsoft Digital Media Pro; kanskje ikke det nyeste tastaturet på markedet, men allikevel veldig stilfullt.

Siden jeg først hadde gått til innkjøp av et nytt tastatur så kune det jo være lurt å dele mine erfaringer med resten her på på forumet. Jeg lager derfor denne testen med litt inspirasjon fra testen av Logitech Internet Pro. Håper det går greit E.T.

 

komplett.jpg

 

 

Produktinformasjon:

  • Produktbeskrivelse: MS Digital Media Pro Keyboard tastatur
  • Enhetstype: Tastatur
  • Lokalisering: Norsk
  • Overføringsteknologi: Kabel - PS/2, USB
  • Tast/knapp-funksjon: Dvale, Internett-søking, multimedia, logge seg av
  • Egenskaper: Håndstøtte, rullehjul
  • OS påkrevd: Microsoft Windows 2000 Server, Microsoft Windows 2000 Professional, Microsoft Windows XP Home Edition, Microsoft Windows XP Professional, Microsoft Windows XP Tablet PC Edition, Microsoft Windows XP Media Center Edition, Apple MacOS X 10.1 - 10.3
  • Koblinger: 1 x USB - 4 pin USB Type A
    1 x tastatur - generell - 6-pin mini-DIN (PS/2-stil)
    Inkludert programvare: Microsoft IntelliType Pro

 

Førsteinntrykk/kvalitetsfølelse:

Et helt nydelig tastatur etter min mening,; det glir rett inn i den sølvgrå/sorte stilen på skrivebordet mitt. Designet er veldig bra med ekstraknappene liggende rundt på kantene av selve tastaturet. Helt topp førsteinntrykk!

Tastaturet er veldig lett, men det kan til gjengjeld virke litt "skranglete". Når det ligger på pulten derimot så er det veldig bra.

 

tastaturet.jpg

 

 

Første gangs bruk

Man merker fort hvor nyttige ekstraknappene er. Det er ikke mye jobb, de fungerer automatisk uten noe ekstra dildall. Det eneste man trenger å tenke på er å sette opp sine favoritter.

Helt i starten kan tastene virke litt slitsomme/harde for en som er vant til laptoptastaturer, og det kan være litt tungvindt å lære seg å bruke alle knappene.

 

 

Skriving

Etter hvert venner man seg til de litt harde tastene og alt fungerer mye bedre. Ekstraknappene blir også veldig nyttige i alt man foretar seg på pc'en.

Dette er ikke det beste tastaturet å skrive på, men det er helt greit.

 

Frasidenav.jpg

 

 

Spilling:

Jeg er ingen gamer så på akkurat dette feltet har jeg ikke så mye å komme med, men jeg har lest diverse tilbakemeldinger, og det er svært delte meninger. Flere tilbakemeldinger finnes her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302907&cks=PRL

 

 

Oppsummering:

 

Positivt:

+ Flott design

+ Masse gode ekstraknapper

+ Usb og ps2

+ Vipper bak

+ Gode taster når man blir vant til dem¨

 

Negativt:

- Litt dyrt

- Finnes bedre tastaturer til skriving

- Ikke noe for de som liker laptop tastaturer

 

Karakter: 5

 

 

PS: Husk at dette er min første test så vær snille med meg da ;)

Endret av White Fox
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mener du at løsningen med F-lock funker bra og er en god løsning? :scared:

 

Vi har et liknende tastatur på en annen PC i huset og der glemmer jeg hele tiden at jeg må skru på F-lock for å bruke F-knappene på gamlemåten.

 

Det blir derfor mye frustrasjon der jeg sitter og smeller på F2-knappen uten at jeg får rename'et filen, og at det heller er div mapper rundt om kring som reagerer på undo-funksjonen som jeg sitter og trykker på.

 

:thumbdown:

Lenke til kommentar
Mener du at løsningen med F-lock funker bra og er en god løsning? :scared:

 

Vi har et liknende tastatur på en annen PC i huset og der glemmer jeg hele tiden at jeg må skru på F-lock for å bruke F-knappene på gamlemåten.

 

Det blir derfor mye frustrasjon der jeg sitter og smeller på F2-knappen uten at jeg får rename'et filen, og at det heller er div mapper rundt om kring som reagerer på undo-funksjonen som jeg sitter og trykker på.

 

:thumbdown:

Jeg nevnte jo faktisk ikke F2 knappen og jer er egentlig enig i det du sier akkurat der. Det kan være ganske plagsomt, men syntes ikke det er så ille...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...