Gå til innhold

Trenger stille CPU-kjøler til s478


Anbefalte innlegg

Trenger altså en ny kjøler til s478 da jeg og resten av familien er lei av bråket fra boxed-kjøleren. Jeg kjøpte opprinnelig en thermalright sp-94 men den passet ikke på hk (abit ci7-max3) - kanskje til nød hvis jeg fjernet otes-dekselet, men det gadd jeg ikke, så jeg solgte kjøleren til en kompis.

 

Kjøleren må være mer eller mindre stille, den bør kjøle godt, og helst finnes hos microplex, fordi jeg har et par andre ting jeg gjerne vil ha kjøpt der... komplett kan til nød gå an (dvs jeg bestiller fra flexi-data her i byn som har samme lager som komplett...). Pris gjør ikke så mye, det er uansett bare få hundrelapper som skiller de dyre fra de aller billigste.

 

edit: Jeg trenger altså råd til ny kjøler, helst erfaringer, og gjerne fra folk som vet at kjøleren de foreslår passer på mitt hk.

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da ville jeg ha gått for denne: Zalman CNPS7700-CU har denne selv og er meget fornøyd.

 

Edit: Har et Abit IC7-G hk selv.

ja, da burde jo den passe på mitt og. Har du otes-kjøling på hk?

 

Tror jeg fikk det anbefalt sist gang jeg spurte også, husket det bare ikke...

 

edit: driver og ser om det står noe om supported mainboards men finner ikke noe enda... er litt nabb å lete, finner det nok snart....

derja!

 

det står Abit IC7-Max

 

regner med det betyr max 2 og max 3 (vet ikke om det finnes noe som heter bare max eller max1)

nei det heter visst ikke ic7-max2 heller, det heter visstnok ic7-g max2

 

nei, uff... regner med det støttes, uansett kan jeg vel bare maile microplex og spørre før jeg bestiller...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dersom du vil ha en like god kjøler.. som ikke "veier ett tonn" (tenk på kjølerbrakkett/HK).. som er svært stillegående..*og* billig.. velg da AC Freezer 4.

Har testet begge aktuelle kjølere på ett relativt kraftig klokket system.. og ytelsen er identisk.. da med Zalman på "full guffe" som da bråker mye i forhold til AC-kjøleren (den har ikke varaiabel hastighet annet enn via "software")..

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dersom du vil ha en like god kjøler.. som ikke "veier ett tonn" (tenk på kjølerbrakkett/HK).. som er svært stillegående..*og* billig..  velg da AC Freezer 4.

Har testet begge aktuelle kjølere på ett relativt kraftig klokket system.. og ytelsen er identisk.. da med Zalman på "full guffe" som da bråker mye i forhold til AC-kjøleren (den har ikke varaiabel hastighet annet enn via "software")..

mhm, glodde litt på den og... aner du om den passer på mitt hk?

 

edit: jeg har allerede sett på sidene til arctic cooling om de hadde liste over støttede hovedkort, men de har bare en tegning i skala 1:1 slik at du kan se selv - som jeg skjønner pent lite av, og jeg ønsker ikke å gå inn og glo under kjøleren nå...

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar
Har en Thermaltake Silent Tower 4in1 ..Som kjøler en prescott 3,0 ghz...Overklokker og har ingen problem med å holde temp. nede

 

sys = 30 grader

cpu = 66 grader ved hard bruk (lage rar arkiv av dvd)

 

En del arbeid og montere, bruker den på et abit ic7 max3 hovedkort

fant den her og ja: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301978&view=detailed

 

så litt stress ut å montere, men da kan du i det minste bekrefte at den går på ic7-max3...

 

hva gjorde du da, når du monterte? måtte du fjerne noe på kortet? tror vi kom til at vi måtte fjerne den greien rundt socketen eller noe, for å kunne sette på sp-94... og det bare droppet vi...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
mhm, glodde litt på den og... aner du om den passer på mitt hk?

 

edit: jeg har allerede sett på sidene til arctic cooling om de hadde liste over støttede hovedkort, men de har bare en tegning i skala 1:1 slik at du kan se selv - som jeg skjønner pent lite av, og jeg ønsker ikke å gå inn og glo under kjøleren nå...

Godt spørsmål.. sjekket ikke HK ditt før nå (MB->Archives->IC7-MAX3) hos Abit.

Vel.. dersom en annen her har fått "Zalman-monsteret" montert bør nok AC-kjøleren få plass ja..

Men.. benytter stock-kjøler standard kjøler-brakett? Det ser jo unektelig trangt ut både mot NB-vifte og ikke minst OTES-løsningen...

Det eneste som tar litt plass på AC Freezer 4 er vifta som skal peke enten mot PSU (oppover) eller mot vifteutslipp i bakkant (i samme retning som OTES).. og den står jo ganske så høyt over HK-PCB'n..går ihvertfall klar over NB-vifte vil jeg tro?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Den thermaltake-tingen var forresten litt stor. 14 cm ut så det ut til, ifølge sidene deres, og det blir vel akkurat littegranne knapt...

 

edit: forresten så var bildet på abit sine sider litt juks, de ser ut til å ha tatt bort "kjølerstativet" (/bracketen). Kanskje jeg skulle prøve det likevel? Men det skjer uansett ikke på en stund, for da må jeg nok ta ut hele hk ++, og det blir nok en heldagsjobb og vel så det ;) Er litt giddalaus for tiden....

Endret av surbz00r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...