Gå til innhold

Program til å brenne DVD video

Fosse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har noen .avi videofiler som jeg skulle ha brent som DVD så jeg kan se det på DVD spilleren i stua.

Men jeg vet ikke hvordan det skal gjøres. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

avi filer kan vel konverteres til DivX?? men da må DVD spilleren din klare å lese DivX formatet...dette kan du brenne med Nero... du kan også lage en VCD ut av det,dvs en Video CD,dette gjør du også med Nero

Skrevet (endret)

ok, flere programmer du kan bruke til dette, f.eks TMPGEnc eller nero vision express, har ikke testa nero vision express selv, men tipper det er mye enklere en TMPGEnc, men så er nok TMPGEnc best med tanke på avanserte muligheter.

metoden er vel å konvertere avi fila til mpg for så og gjøre den om til vob filer med et tredjepartsprogram tipper jeg. aldri prøvd det selv.

men bare så du er advart så tar det lang tid. tipper en 5 timer ca på en 700mb avi fil.

Endret av phax
Skrevet

hvis ikke jeg tar feil,så er vel ikke .avi filmer større en 700 mb,og dermed blir det ikke en DVD uansett..nærmeste du kommer er VCD,eller SVCD som blei foreslått over meg

Skrevet

avi filmer kan jo være så store man bare vil. men det er vanlig og komprimere de til 700mb for å kunne brenne de ut på en cd, av og til er jo filmene 2x 700mb alt ettersom hvor lang filmen er og hvilke typer scener det er. en film med mye bevegelse, detaljerte bilder og action scener krever gjerne 2cd'er for å få bra kvalitet.

han vil jo selvsagt ikke oppnå dvd kvalitet på filmene, men han kan jo sannsynligvis få plass til flere filmer på en dvd f.eks, også slipper han strevet med og bytte cd midt i filmen slik man må med svcd format.

Skrevet

.avi filene er ikke større enn 350MB. det er ikke nedlastede filmer som skal brennes. Men jeg får prøve å finne et program som konverterer til vob filer. har TMPGEnc.

Skrevet

inniblant her finner du nok noen nyttig lesestoff.

tror man kan finne programmer som gjør både om til mpg også vob, men de koster jo ofte penger da.

Skrevet

Roxio Easy Media Creator 7.5 kan gjøre det. Jeg har brukt det mange ganger med bra resultat. Det går også ganske raskt. På pcen her tar det ca. 1 time på 700mb fil, noe som er mye raskere enn de andre jeg har testa. I tillegg til å konvertere så brenner den filmene også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...