simenss Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Mange av mine brukere mottar ikke registreringsmailen. Jeg bruker følgende PHP-script: $headers = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; // Additional headers $headers .= 'To: '.$til_navn.' <'.$til_mail.'>' . "\r\n"; $headers .= 'From: '.$fra_navn.' <'.$fra_mail.'>' . "\r\n"; if($viktig) { $headers .= 'X-Priority: 1' . "\r\n"; } // Mail it mail($til, $subjekt, $body, $headers); Mailen inneholder en del HTML og bilder. Vet noen hvorfor dette skjer?
Loomy Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Correct me if I'm wrong, men er det ikke $til_mail som inneholdet til-adressen? I mail() bruker du bare $til
missiongul Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Prøv med: // Mail it mail($til, $subjekt, '$body', $headers);
Gilbert Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 Prøv med: // Mail it mail($til, $subjekt, '$body', $headers); // Mail it mail($til, $subjekt, "$body", $headers); ...i såfall. Men har tro på teorien til Loomy :-)
simenss Skrevet 14. april 2005 Forfatter Skrevet 14. april 2005 Correct me if I'm wrong, men er det ikke $til_mail som inneholdet til-adressen? I mail() bruker du bare $til Er ikke det, det samme da? $til_mail og $til kan begge inneholde en mailadresse. mail($til, $subjekt, '$body', $headers); Hvis $body = '<body>HTML-kode</body>' skal jeg fortsatt bruke mail($til, $subjekt, '$body', $headers); ? hvorfor har med "" i det hele tatt? Hva mener du?
jorgis Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 '$body' blir veldig feil, siden du bare sender en mail med innholdet "$body", og ikke innholdet i variabelen $body.
Torbjørn Skrevet 14. april 2005 Skrevet 14. april 2005 (endret) hvorfor har med "" i det hele tatt? Hva mener du? Hva jeg mener? spørsmålet er heller hva spørsmålsstiller mener med å ta seg bryet med å generere en ny streng med $body-variabelen som eneste innhold. EDIT: trykk på "ny" Endret 14. april 2005 av Torbjørn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå