Gå til innhold

harddisk får filer til å forsvine


Anbefalte innlegg

For noen dager siden fikk jeg en feilmelding om at hardisken min hadde seriøse problemer. og det var en mappe som jeg ikke kom innpå, den sa der ikke var access. i dette tilfellet så tok jeg disk check (d er en harddisk uten windows så jeg trengte ikke å restarte for å gjøre d.) etter diskchcken skrudde jeg av pcen og la meg til å sove. vips neste dag så er ikke mappen der men en er et fil som har 0kb og heter nå ---MOV~1 , den har ikke noen filtype, tidl. hetet filen ---moviez--- det morsomme er at mappen var ca 100gb å nå er den vekke og er blitt ''erstatten'' av en fil på 0kb. hardisken er likke proppet som den var før. kossen pokker går dette an? har prøvd system restore i windowsen noen dager tilbake, men d hjalp ikke :(

noen ideer om hva som har skjedd? eller et program som kan hente filene fram igjen?

 

takker for svar :thumbup:

Endret av Machine2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fant ikke noe spess spyware med ad-aware. sjekker for virus nå...

edit: kan nevne at jeg har windows xp, og hardisken som har problemer (har egentlig alltid hatt det) er en seagate sata 160bg(største dritt hardisken på markedet!!!)

har en annen maxtor 120gb(anbefales) som også er sata.. så d går i sata her :)

Endret av Machine2003
Lenke til kommentar

ok gjort noe progress!!

skulle til å kjøre defragment på hden, men så fant jeg en mappe og en fil som heter e:\found0001\file0000.chk

der er det en fil på ca 160kb.. men tipper at viss jeg kan åpne den med ett eller aent prog kan jeg fikse alt!! så noen her må hjelpe meg med å finne et program som kan funke! :)

edit: det var ikke bare en av disse mappene og filene men det vises over 10stk av dem

Endret av Machine2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...